recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2011 kl. 22:58

Der er nogle forklaringer og stik her

http://www.ippt.dk/fittings/VoIP_fittings.asp
Venlig hilsen
KB
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Netop i denne weekend er jeg hos et par venner stødt ind i en problemstilling vedrørende TDC klassisk telefoni og TDC HomeDuo (bredbånd og telefoni). Parret jeg besøgte, betalte 134 kr. for fastnettelefoni og 299 kr. for TDC HomeDuo. I alt kostede de 2 abonnemtenter 401 kr. pga. "samlerabatter" m.m.

Umiddelbart er det meget mærkeligt, da TDC blot burde sælge en TDC HomeDuo løsning med bredbånd og telefoni, og ikke yderligere kræve betaling for et traditionelt fastnetabonnement.

Situationen i hjemmet er den, at 2 fastnettelefoner er sluttet til en ældre installation med 3-polede stik.

Da man for mere end et år siden ønskede bredbånd, blev der af TDC i et nyt rum installeret et såkaldt multistik, hvor RJ11-stikket er forbåndet til et skillefilter og derfra er ADSL-stikket forbundet med TDC HomeBox'en, der  ikke er forbundet med noget udstyr, men fungerer som trådløs router for hjemmets eneste pc. Multistikkets 3-polede stik bruges ikke, og der er heller ingen telefon knyttet til skillefilter eller HomeBox.

Parret bør naturligvis nøjes med et HomeDuo abonnement og spare det klassiske telefoni-abonnement, men hvilke problemer med telefonien vil mon dukke op i den anledning. (Jeg kunne ikke finde ud af hvordan installationerne var forbundet).

Det er værd at nævne at en TDC-hastighedstest af bredbåndsforbindelsen (der sælges som "op til 20/1 Mbit) viste godt 8 Mbit download og 0,8 Mbit upload. Så vidt jeg kan se, burde TDC ikke sælge parret TDC Home Duo til 299 kr./måned, men TDC Home Duo Basic til 249 kr., idet Basic sælges som "op til 10/1 Mbit".
Kommentarer?

Parret har nu fået ændret telefoniabonnementerne i en TDC-butik og sparer 150 kr. om måneden.  Man sparer 50 kr. ved at få  TDC HomeDuo Basic i stedet for TDC HomeDuo uden at miste bredbåndshastighed. Det overflødige fastnettelefoni-abonnement slettes naturligvis. Abonnementet suppleres med FriWeekend til 5 kr. pr. måned, hvorved opkald i weekenderne bliver gratis (1 kr. pr. opkald spares). FriWeekend giver desuden adgang til Vis Nummer, Voicemail og Banke På, og det er værd at tage med.

Jeg havde desværre misforstået situationen og skrev at man havde 2 fastnettelefoner. Det viser sig at der er tale om dect-telefoner. Nu da abonnementet er ændret, og der anvendes bredbåndstelefoni, er base-telefonen flyttet og direkte forbundet til HomeBoxen, hvorefter den fungerer. Den anden telefon (en håndsættelefon) er der ikke rørt ved, og den fungerer naturligvis også.
Tak for hjælpen. Beklager at jeg ledte lidt på vildspor.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu