recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal på Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet signal på Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intet signal på Apple TV 4K
    Sendt: 02-Januar-2023 kl. 11:11
Nu må jeg fører mine frustationer videre herind.

Jeg har siden igår bøvlet med mit apple tv, der lige pludselig ikke vil virke.

Mit setup består af 
TV: Sony AF55 OLED
Receiver: Denon AVR-3600H
Apple TV 4K

Jeg har altid kørt med et kabel fra HDMi TV til HDMI output receiver. og herfra videre til Apple TV og PS4

PS4'eren vil godt vise billedet, men sætter jeg det kabel over i mit ATV er der sort skærm.
Jeg har også prøvet ATV's hdmi kabel i min MacBook, og det virker fint. Jeg har prøvet at rykke til andre indgange i receiveren, uden held.

Jeg kan dog få billede på apple tv hvis jeg sætter det direkte i TV.

Hvad sker der her? ATV hdmi kabel virker med andre enheder
Andre kabler virker ikke med ATV men med andre enheder
ATV virker med eget kabel eller andre kabel hvis det går direkte i TV

Det har været et problem on/off de sidste par uger, hvor vi har kunne fjerne kablet eller strøm og sætte til igen eller skifte indgang på tv og tilbage igen, men intet af dette virker mere siden igår. 

Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2023 kl. 21:42
Jeg har tidligere døjet med mit Apple tv og HDMI kabler. Min oplevelse er, at det er virkelig "kræsent" hvad angår kabler. Efter at have prøvet talrige kabler som virkede med alle andre enheder, endte jeg med at følge diverse forums råd og punge ud for et Belkin kabel fra Apples hjemmeside og så virkede det.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2023 kl. 22:25
Tak for svar, det kunne godt være det var muligheden. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2023 kl. 22:35

Har du prøvet lade din ATV teste kablet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Har du prøvet lade din ATV teste kablet?


Klaus

Ja, på 4K var den ikke helt ok, men på 1080p var der intet problem
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 11:22
Så selv om ATV siger nej til dine kabler leder du efter løsning andre steder ?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så selv om ATV siger nej til dine kabler leder du efter løsning andre steder ?

Jeg var ikke opmærksom på at ATV kunne være kræsen med kabler, tænkte at når et kabel har virket uden problemer i flere måneder at der måtte være noget andet galt. Når Kablerne så smatidig virkede fint med PS4 og kablet til ATV også virker fint når det kommer direkte fra TV så tænkte jeg ikke det var kablet den var gal med? 
Til top
Putzi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2022
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Putzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 12:05
Hvis ATV test af HDMI kabel ikke er ok så prøv et nyt HDMI kabel, det er trods alt til at skaffe for rimelige penge: https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/ultra-high-speed-hdmi-2-1-kabel-8k-60hz-1-m.html

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så selv om ATV siger nej til dine kabler leder du efter løsning andre steder ?

Jeg var ikke opmærksom på at ATV kunne være kræsen med kabler, tænkte at når et kabel har virket uden problemer i flere måneder at der måtte være noget andet galt. Når Kablerne så smatidig virkede fint med PS4 og kablet til ATV også virker fint når det kommer direkte fra TV så tænkte jeg ikke det var kablet den var gal med? 

PS4 har ikke 4K og HDR, og som tommelfingerregel kan man sige, at jo mere data der strømmer igennem HDMI-kablet, desto større er risikoen for signalfejl. Apple TV 4K kører i menuerne med 4K60 HDR.

Hvor langt er det nuværende kabel? Samme tommelfingerregel her. Jo længere, desto større risiko. Det påvirker ikke billedkvaliteten, men kan giver udfald permanent eller sporadisk.

Og så stiger begge risici yderligere med HDMI 2.1 kabler – dog ikke relevant her.

Et HDMI-kabel kan med tiden blive "træt" efter man bøjer det. Der kan også være forskellige i indstråling hvis man f.eks. har tilføjet enheder.
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 12:45
Har du tjekket HDMI kablet fra din reciever til TV? Jeg har også oplevet problem med sort skærm fra Apple TV, når den er koblet til receiver. Og hver gang har det været HDMI kablet fra reciever til TV, der har været problemet. Det er især et problem med længere HDMI kabler er min erfaring. 
LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så selv om ATV siger nej til dine kabler leder du efter løsning andre steder ?

Jeg var ikke opmærksom på at ATV kunne være kræsen med kabler, tænkte at når et kabel har virket uden problemer i flere måneder at der måtte være noget andet galt. Når Kablerne så smatidig virkede fint med PS4 og kablet til ATV også virker fint når det kommer direkte fra TV så tænkte jeg ikke det var kablet den var gal med? 

PS4 har ikke 4K og HDR, og som tommelfingerregel kan man sige, at jo mere data der strømmer igennem HDMI-kablet, desto større er risikoen for signalfejl. Apple TV 4K kører i menuerne med 4K60 HDR.

Hvor langt er det nuværende kabel? Samme tommelfingerregel her. Jo længere, desto større risiko. Det påvirker ikke billedkvaliteten, men kan giver udfald permanent eller sporadisk.

Og så stiger begge risici yderligere med HDMI 2.1 kabler – dog ikke relevant her.

Et HDMI-kabel kan med tiden blive "træt" efter man bøjer det. Der kan også være forskellige i indstråling hvis man f.eks. har tilføjet enheder.

Okay så giver det måske lidt mere mening, men kablerne virker så stadigvæk når jeg kører direkte via tv? 


Jeg har et supra kabel fra TV til forstærker, men jeg kunne godt frygte at det kabel hverken er hdmi 2.0 eller 2.1 - det er et blåt kabel, men det er nok en 4-5 år gammelt (uden jeg er helt sikker)

Måske jeg skulle skifte det ud med dette? 
Til top
Putzi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2022
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Putzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2023 kl. 15:38
Jeg vil blot nævne at vi bruger den billigere HDMI 2.1 uden problemer. ATV 2022 til Philips soundbar B95 til LG TV. https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/ultra-high-speed-hdmi-2-1-kabel-8k-60hz-1-5-m.html

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu