recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal på Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet signal på Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 18:38
Vi bruger et fra Harald Skrald, så mere kræsen er AppleTv nu heller ikke.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så selv om ATV siger nej til dine kabler leder du efter løsning andre steder ?

Jeg var ikke opmærksom på at ATV kunne være kræsen med kabler, tænkte at når et kabel har virket uden problemer i flere måneder at der måtte være noget andet galt. Når Kablerne så smatidig virkede fint med PS4 og kablet til ATV også virker fint når det kommer direkte fra TV så tænkte jeg ikke det var kablet den var gal med? 

PS4 har ikke 4K og HDR, og som tommelfingerregel kan man sige, at jo mere data der strømmer igennem HDMI-kablet, desto større er risikoen for signalfejl. Apple TV 4K kører i menuerne med 4K60 HDR.

Hvor langt er det nuværende kabel? Samme tommelfingerregel her. Jo længere, desto større risiko. Det påvirker ikke billedkvaliteten, men kan giver udfald permanent eller sporadisk.

Og så stiger begge risici yderligere med HDMI 2.1 kabler – dog ikke relevant her.

Et HDMI-kabel kan med tiden blive "træt" efter man bøjer det. Der kan også være forskellige i indstråling hvis man f.eks. har tilføjet enheder.

Modtog i dag mit belkin hdmi kabel - men jeg har samme problem.

NY info: Lyden går fint igennem, på alle kabler, det er kun billedet der ikke gør.

Jeg har nu prøvet alle tænkelige kombinationer med kabel, indgange osv. intet virker udover at køre et hdmi kabel fra tv direkte i apple tv.

Som sagt så køre lyden igennem, PS4 kører fint igennem, Macbook Pro kører fint igennem via receiver. 

Så nu tænker jeg? Enten er mit apple tv eller min receiver defekt i deres samarbejde? Eller også er jeg nød til at køre med 2.1 kabler til både apple tv og til output kablet. 

Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor det her bare sker ud af den blå luft.... :( Det sindssygt frusterende. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Har du prøvet lade din ATV teste kablet?


Klaus

Ja, på 4K var den ikke helt ok, men på 1080p var der intet problem

Står den til at outputte 4K?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Så nu tænker jeg? Enten er mit apple tv eller min receiver defekt i deres samarbejde? Eller også er jeg nød til at køre med 2.1 kabler til både apple tv og til output kablet. 

Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor det her bare sker ud af den blå luft.... :( Det sindssygt frusterende. 

Har en af delene opdateret sin software?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Har du prøvet lade din ATV teste kablet?


Klaus

Ja, på 4K var den ikke helt ok, men på 1080p var der intet problem

Står den til at outputte 4K?

Klaus

Er det på receiveren jeg ser det? 

Lige nu står apple tv på format 4K SDR (50HZ) men jeg har også prøvet med 1080p SDR 50HZ

på receiver står video output til auto og i/p scaler er på off
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2023 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Så nu tænker jeg? Enten er mit apple tv eller min receiver defekt i deres samarbejde? Eller også er jeg nød til at køre med 2.1 kabler til både apple tv og til output kablet. 

Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor det her bare sker ud af den blå luft.... :( Det sindssygt frusterende. 

Har en af delene opdateret sin software?

Klaus

Alle 3 dele er opdateret
TV er lige blevet det, men først efter jeg fik problemer. Apple TV det samme vidst nok. 


Redigeret af friedel - 04-Januar-2023 kl. 23:58
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Vi bruger et fra Harald Skrald, så mere kræsen er AppleTv nu heller ikke.


Den ved jo ikke hvor du har købt kablet; hvis det er et kabel den "kan lide", så er det jo fint.

Apple anbefaler selv at man bruger et kabel der er godkendt til 8K. Som minimum ville jeg anbefale et der er Premium High Speed-godkendt. Per mine erfaringer kan 4K Apple TV'erne også godt være lidt kræsne, når der skal overføres 4K.

Redigeret af Naiera - 05-Januar-2023 kl. 00:16
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Vi bruger et fra Harald Skrald, så mere kræsen er AppleTv nu heller ikke.


Den ved jo ikke hvor du har købt kablet; hvis det er et kabel den "kan lide", så er det jo fint.

Apple anbefaler selv at man bruger et kabel der er godkendt til 8K. Som minimum ville jeg anbefale et der er Premium High Speed-godkendt. Per mine erfaringer kan 4K Apple TV'erne også godt være lidt kræsne, når der skal overføres 4K.

Så du tænker det måske kan skyldes at mit output kabel heller ikke er et 8K? 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 06:52
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Vi bruger et fra Harald Skrald, så mere kræsen er AppleTv nu heller ikke.


Den ved jo ikke hvor du har købt kablet; hvis det er et kabel den "kan lide", så er det jo fint.

Apple anbefaler selv at man bruger et kabel der er godkendt til 8K. Som minimum ville jeg anbefale et der er Premium High Speed-godkendt. Per mine erfaringer kan 4K Apple TV'erne også godt være lidt kræsne, når der skal overføres 4K.

Så du tænker det måske kan skyldes at mit output kabel heller ikke er et 8K? 

Som Naiera skriver, skal det være et Premium High Speed certificeret kabel. Så er det lige meget hvad der ellers står på af 4K/8K.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Vi bruger et fra Harald Skrald, så mere kræsen er AppleTv nu heller ikke.


Den ved jo ikke hvor du har købt kablet; hvis det er et kabel den "kan lide", så er det jo fint.

Apple anbefaler selv at man bruger et kabel der er godkendt til 8K. Som minimum ville jeg anbefale et der er Premium High Speed-godkendt. Per mine erfaringer kan 4K Apple TV'erne også godt være lidt kræsne, når der skal overføres 4K.

Så du tænker det måske kan skyldes at mit output kabel heller ikke er et 8K? 

Som Naiera skriver, skal det være et Premium High Speed certificeret kabel. Så er det lige meget hvad der ellers står på af 4K/8K.

Er det Belkin jeg har købt premium certificeret? 


Så er der vel ikke andet at gøre end også at prøve at skifte det andet hdmi kabel?

Bør jeg købe et magen til eller ville dette være bedre som output kabel? 


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 07:30
Når nu både det gamle og nye kabel virker direkte i tv, har du så prøvet at bruge et af dem til receiveren?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Når nu både det gamle og nye kabel virker direkte i tv, har du så prøvet at bruge et af dem til receiveren?

Jep har prøvet dem begge til receiver i håb om at det var mit gamle supra hdmi den var gal med (output kabel), men det virkede heller ikke, kunne dog også se at det gamle kabel jeg havde til ATV var et hdmi 1.3 og jeg tror ikke mit supra er højere end 1.4 så måske det er bedre at opdatere så alle kabler er 2.1

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu