recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal på Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet signal på Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 08:54
Jeg købte på et tidspunkt en ny Soundbar til soveværelset for at skifte min gamle Philips soundbar ud.

Og jeg stod med samme problem. Og til sidst gad jeg ikke rode med det, Så det endte med at jeg afleverede den nye soundbar og bruger min gamle som hidtil.


Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 10:51
Hmm synes godt nok det er frusterende.

Nu prøver jeg at bestille det supra kabel og bruge det som mit output kabel. Hvis jeg så har problemer efter det så kaster jeg ATV'et ad helved til! 
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Nu prøver jeg at bestille det supra kabel og bruge det som mit output kabel. Hvis jeg så har problemer efter det så kaster jeg ATV'et ad helved til! 


Du har flere gange skrevet, at ATV virker fint hvis det er tilsluttet TV direkte. Fejlen opstår først når receiver er en del af signalkæden. Så måske du hellere skulle smide din receiver ud ;-) ...eller prøve at fejlsøge med den i fokus.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 11:36
Jeg tror ikke det er kablet, hvis lyden går fint igennem, og du kan få ATVen til at virke, hvis du kører det direkte.
Jeg tror at problemet ligger opsætningen af din Denon reciever og samspillet med din ATV og/eller dit TV. Derfor ville jeg prøve at fejlsøge ved at fjerne så mange variabler og "auto" indstillinger som muligt. Jeg er lidt rusten i opsætning af surround recievere, men jeg ville prøve følgende:

1) Sæt ATV til et fast output (f.eks. SDR/1080p - start hellere lavt end højt)
2) Slå IP scaler fra
3) Slå evt Video conversion fra
4) Sæt output til samme output (1080p)

Kommer der billede på nu? I så fald kan du begynde at ændre nogle af disse variabler en efter en (sæt f.eks en højere opløsning og se). 

Held og lykke.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Nu prøver jeg at bestille det supra kabel og bruge det som mit output kabel. Hvis jeg så har problemer efter det så kaster jeg ATV'et ad helved til! 


Du har flere gange skrevet, at ATV virker fint hvis det er tilsluttet TV direkte. Fejlen opstår først når receiver er en del af signalkæden. Så måske du hellere skulle smide din receiver ud ;-) ...eller prøve at fejlsøge med den i fokus.

Ville satme være ked af at skulle smide den ud! :D Men ja jeg må prøve den vej igennem, synes bare ikke jeg har haft ændret på noget og jeg kan ikke se hvor fejlen ligger
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Jeg tror ikke det er kablet, hvis lyden går fint igennem, og du kan få ATVen til at virke, hvis du kører det direkte.
Jeg tror at problemet ligger opsætningen af din Denon reciever og samspillet med din ATV og/eller dit TV. Derfor ville jeg prøve at fejlsøge ved at fjerne så mange variabler og "auto" indstillinger som muligt. Jeg er lidt rusten i opsætning af surround recievere, men jeg ville prøve følgende:

1) Sæt ATV til et fast output (f.eks. SDR/1080p - start hellere lavt end højt)
2) Slå IP scaler fra
3) Slå evt Video conversion fra
4) Sæt output til samme output (1080p)

Kommer der billede på nu? I så fald kan du begynde at ændre nogle af disse variabler en efter en (sæt f.eks en højere opløsning og se). 

Held og lykke.

Tak, jeg prøver igen i aften, nu har jeg godt nok bestilt nyt kabel, men så er der da opdateret med nyt HDMI format :) 

Jeg kiggede lidt på det i går, og synes ikke umiddelbart der er nogen mulighed for at sætte output på receiveren? 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 12:38
Jeg snød lidt og så på manualen. Der virkede det ud til at være muligt.
Ellers så prøv de andre skridt først. Som en skrev tidligere, så sender ATV menuerne ud i 4K hvis ikke du ændrer output. Hvis det er 4K som driller kunne det være et sted at starte. Prøv gerne en ting ad gangen - så opdager du måske fejlkilden.  

Jeg udelukker selvfølgelig ikke HDMI kablet - det virker bare underligt når kablerne virker ved direkte tilslutning.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Jeg snød lidt og så på manualen. Der virkede det ud til at være muligt.
Ellers så prøv de andre skridt først. Som en skrev tidligere, så sender ATV menuerne ud i 4K hvis ikke du ændrer output. Hvis det er 4K som driller kunne det være et sted at starte. Prøv gerne en ting ad gangen - så opdager du måske fejlkilden.  

Jeg udelukker selvfølgelig ikke HDMI kablet - det virker bare underligt når kablerne virker ved direkte tilslutning.

Jeg kiggede også lige selv lidt (online da jeg er på job) som jeg lige husker det er det kun muligt at rykke på resolution når i/p scaler er sat til. 

Men jeg prøver mig frem igen i aften, synes nemlig også det er meget mærkeligt, og ikke mindst super frusterende. 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Er det Belkin jeg har købt premium certificeret? 


Apple skriver umiddelbart at se intet om det, så det er ikke til at vide.

Kablet behøver ikke være hammerdyrt for at være certificeret: https://www.av-connection.dk/?PGr=9903
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Er det Belkin jeg har købt premium certificeret? 


Apple skriver umiddelbart at se intet om det, så det er ikke til at vide.

Kablet behøver ikke være hammerdyrt for at være certificeret: https://www.av-connection.dk/?PGr=9903

Nej det kan jeg godt se, men tænker det er fint med ATV, det trods alt det apple selv sælger og anbefaler
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 14:35
Hvad med at lade alle enheder være sluttet til tv og så sende lyden tilbage til forstærker via ARC?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad med at lade alle enheder være sluttet til tv og så sende lyden tilbage til forstærker via ARC?

Klaus

Det kan måske være en løsning hvis andet ikke virker, ville dog gerne undgå at køre for mange kabler op til tv (frygter at kabelbakken mellem tv-bord og tv er for lille)

Sætter jeg så hdmi kabel i TV (ARC) ned til Receiver output (ARC)? Og så skal jeg vel sætte ARC til i menuerne på både receiver og TV? Eller hvordan fungerer det? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu