recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal på Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intet signal på Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 14:56
Lige et par punkter:

1. At der kommer lyd igennem har ikke noget at gøre med, om der kommer billede igennem, eller ej.
Lyden "fylder" stort set intet. Det er billede-data som fylder, og derfor vil give problemer, hvis kablet ikke kan håndtere datamængden.
2. Forstår jeg dig ret - Du har skiftet dit kabel fra Apple TV til receiver, til et nyt HDMI 2.1-kabel, men kablet fra receiver til TV er stadig et gammelt SUPRA-kabel, som er HDMI 1.4?
For hvis dét er tilfældet, så har du problemet dér. Generelt er jeg ikke imponeret over SUPRA's HDMI-kabler, hvor jeg tidligere har set billedfejl, ved længere HDMI-kabler.
3. Det Belkin-kabel du har købt, er mere end rigeligt, da det er et HDMI 2.1 kabel, og kan overføre op til 48 Gbps.

Du bør ikke opleve problemer, hvis du kører med 2 Belkin-kabler: Apple-TV -> Belkin -> Receiver -> Belkin -> TV.
Oplever du stadig problemer, må receiveren have en fejl.

Redigeret af Flippo - 05-Januar-2023 kl. 15:03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 15:00
Ja, hvis kablet fra receiveren er 1.4, så er det selvfølgelig der fejler ligger........
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 15:09
Som jeg har forstået det hele, så kører du et 1080p-signal, fra PS4, gennem receiveren uden problemer, og forsøger så at køre et 4K-signal fra Apple-TV, gennem receiveren. Det sidste fejler, fordi dit kabel mellem receiver og TV, er noget gammelt skrammel. LOL
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad med at lade alle enheder være sluttet til tv og så sende lyden tilbage til forstærker via ARC?

Klaus

Det kan måske være en løsning hvis andet ikke virker, ville dog gerne undgå at køre for mange kabler op til tv (frygter at kabelbakken mellem tv-bord og tv er for lille)

Sætter jeg så hdmi kabel i TV (ARC) ned til Receiver output (ARC)? Og så skal jeg vel sætte ARC til i menuerne på både receiver og TV? Eller hvordan fungerer det? 

Klaus løsning er ihvertfald effektiv, så hvis der er plads er det en quick fix. Du kan lade din PS gå igennem recieveren og dit ATV direkte (så er du på 2 HDMI kabler istedet for 3).

Du skal sætte den i eARC HDMI stikket på din reciever - men det bør du have under alle omstændigheder, hvis du også vil benytte din reciever til almindelig, gammeldags tvlyd :)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad med at lade alle enheder være sluttet til tv og så sende lyden tilbage til forstærker via ARC?

Klaus

Det kan måske være en løsning hvis andet ikke virker, ville dog gerne undgå at køre for mange kabler op til tv (frygter at kabelbakken mellem tv-bord og tv er for lille)

Sætter jeg så hdmi kabel i TV (ARC) ned til Receiver output (ARC)? Og så skal jeg vel sætte ARC til i menuerne på både receiver og TV? Eller hvordan fungerer det? 

Klaus løsning er ihvertfald effektiv, så hvis der er plads er det en quick fix. Du kan lade din PS gå igennem recieveren og dit ATV direkte (så er du på 2 HDMI kabler istedet for 3).

Du skal sætte den i eARC HDMI stikket på din reciever - men det bør du have under alle omstændigheder, hvis du også vil benytte din reciever til almindelig, gammeldags tvlyd :)

Hvordan får du det til færre HDMI-kabler??!!
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lige et par punkter:

1. At der kommer lyd igennem har ikke noget at gøre med, om der kommer billede igennem, eller ej.
Lyden "fylder" stort set intet. Det er billede-data som fylder, og derfor vil give problemer, hvis kablet ikke kan håndtere datamængden.
2. Forstår jeg dig ret - Du har skiftet dit kabel fra Apple TV til receiver, til et nyt HDMI 2.1-kabel, men kablet fra receiver til TV er stadig et gammelt SUPRA-kabel, som er HDMI 1.4?
For hvis dét er tilfældet, så har du problemet dér. Generelt er jeg ikke imponeret over SUPRA's HDMI-kabler, hvor jeg tidligere har set billedfejl, ved længere HDMI-kabler.
3. Det Belkin-kabel du har købt, er mere end rigeligt, da det er et HDMI 2.1 kabel, og kan overføre op til 48 Gbps.

Du bør ikke opleve problemer, hvis du kører med 2 Belkin-kabler: Apple-TV -> Belkin -> Receiver -> Belkin -> TV.
Oplever du stadig problemer, må receiveren have en fejl.

2. Yes det er korrekt, jeg har dog prøvet 2.1 kablet som output kabel til receiver og så et gammelt til ATV, men det virker ikke. Dog virker ATV fint med gammelt kabel i 4K når jeg sætter det direkte til TV

Jeg får et supra 8K 2.1 kabel i morgen som jeg påtænker bliver mit output kabel til receiver. Så håber jeg det virker. Kablet er 1,5m - Men virker det ikke må jeg vel levere det retur og prøve med et belkin

Frygter det er receiveren, men burde den så ikke være fejl på PS4 også? 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Jeg tror ikke det er kablet, hvis lyden går fint igennem, og du kan få ATVen til at virke, hvis du kører det direkte.
Jeg tror at problemet ligger opsætningen af din Denon reciever og samspillet med din ATV og/eller dit TV. Derfor ville jeg prøve at fejlsøge ved at fjerne så mange variabler og "auto" indstillinger som muligt. Jeg er lidt rusten i opsætning af surround recievere, men jeg ville prøve følgende:

1) Sæt ATV til et fast output (f.eks. SDR/1080p - start hellere lavt end højt)
2) Slå IP scaler fra
3) Slå evt Video conversion fra
4) Sæt output til samme output (1080p)

Kommer der billede på nu? I så fald kan du begynde at ændre nogle af disse variabler en efter en (sæt f.eks en højere opløsning og se). 

Held og lykke.

Det virker desværre ikke :( Har endda sat den til 720P
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hvordan får du det til færre HDMI-kabler??!!

Direkte tilslutning : 3 enheder til 1 TV = 3 HDMI kabler
ATV tilkoblet seperat, Ps4 gennem reciver = 2 HDMI kabler

3>2 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2023 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:


Det virker desværre ikke :( Har endda sat den til 720P

hmmm,
Søgte lidt på Google og fandt denne. Måske et long shot, men et forsøg værd. 

Jeg tror stadig fejlen ligger i enten signalbehandlingen i din reciever eller i samspillet mellem ATV/reciever/TV, men om ikke andet kan det nye HDMI kabel du får i morgen enten løse problemet, eller udelukke kablerne som fejlkilde. 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hvordan får du det til færre HDMI-kabler??!!

Direkte tilslutning : 3 enheder til 1 TV = 3 HDMI kabler
ATV tilkoblet seperat, Ps4 gennem reciver = 2 HDMI kabler

3>2 

ATV -> Receiver = 1 kabel
PS4 -> Receiver = 1 kabel
Receiver -> TV = 1 kabel
Total = 3 kabler.

Din løsning:
ATV -> TV = 1 kabel
PS4 -> Receiver = 1 kabel
Receiver -> TV = 1 kabel
Total = 3 kabler.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lige et par punkter:

1. At der kommer lyd igennem har ikke noget at gøre med, om der kommer billede igennem, eller ej.
Lyden "fylder" stort set intet. Det er billede-data som fylder, og derfor vil give problemer, hvis kablet ikke kan håndtere datamængden.
2. Forstår jeg dig ret - Du har skiftet dit kabel fra Apple TV til receiver, til et nyt HDMI 2.1-kabel, men kablet fra receiver til TV er stadig et gammelt SUPRA-kabel, som er HDMI 1.4?
For hvis dét er tilfældet, så har du problemet dér. Generelt er jeg ikke imponeret over SUPRA's HDMI-kabler, hvor jeg tidligere har set billedfejl, ved længere HDMI-kabler.
3. Det Belkin-kabel du har købt, er mere end rigeligt, da det er et HDMI 2.1 kabel, og kan overføre op til 48 Gbps.

Du bør ikke opleve problemer, hvis du kører med 2 Belkin-kabler: Apple-TV -> Belkin -> Receiver -> Belkin -> TV.
Oplever du stadig problemer, må receiveren have en fejl.

2. Yes det er korrekt, jeg har dog prøvet 2.1 kablet som output kabel til receiver og så et gammelt til ATV, men det virker ikke. Dog virker ATV fint med gammelt kabel i 4K når jeg sætter det direkte til TV

Jeg får et supra 8K 2.1 kabel i morgen som jeg påtænker bliver mit output kabel til receiver. Så håber jeg det virker. Kablet er 1,5m - Men virker det ikke må jeg vel levere det retur og prøve med et belkin

Frygter det er receiveren, men burde den så ikke være fejl på PS4 også? 


Jeg tror ikke på det er receiveren, men derimod dit gamle HDMI-kabel, som ikke kan "bære" et 4k signal. SÅ med 2 stk. HDMI 2.1 kabler (som du nu får), så kommer det til at virke.
Og nej, problemet er der ikke med PS4, da den kun output'er et 1080p signal = langt færre data.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2023 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Jeg tror stadig fejlen ligger i enten signalbehandlingen i din reciever eller i samspillet mellem ATV/reciever/TV, men om ikke andet kan det nye HDMI kabel du får i morgen enten løse problemet, eller udelukke kablerne som fejlkilde. 


Jeg er 99% sikker på, at det er det gamle HDMI-kabel som er problemet!
Og det vil være fjollet at bruge tid på mere indstilling/opsætning o.s.v., før det nye kabel er prøvet af.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu