recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iOS 7 er på banen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iOS 7 er på banen

 Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:17
Letten, det er vel smag og behag, det er ikke en feature jeg nogensinde har savnet ;)

Cyberguyen, der er ingen af dem der er bedre end de andre, for mig er det vigtigste hvordan tingen fungere, og der synes jeg apple har gjort det bedst ;)

Kampus, jeg skulle lige prøve for den funktion kendte jeg ikke, men jeg kan ikke få det til at virke, har du evt. et link til en beskrivelse ?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Apple har så travlt med at påpege at andre stjæler fra dem - nu har de lige selv stjålet et helt design fra Android og Windows.

Ehh... Nej.
Thumbs Up Det kan kun være en Android mand.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Apple har så travlt med at påpege at andre stjæler fra dem - nu har de lige selv stjålet et helt design fra Android og Windows.

Det er fint nok med mig, men så skal de ikke pive og true med sagsanlæg hvis andre kigger dem over skulderen.

Morale er godt dobbeltmorale er dobbelt så godt.

De kunne ligeså godt have kaldt det for WindroidLOL
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

....
Kampus, jeg skulle lige prøve for den funktion kendte jeg ikke, men jeg kan ikke få det til at virke, har du evt. et link til en beskrivelse ?


Synes ikke jeg kan få det til at virke på padden i kalenderen.
Men er jeg inde i mail holder man bare fingeren på skærmen et øjeblik, så kommer luppen frem..

Redigeret af thor-thor - 10-Juni-2013 kl. 22:32
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:35
Er der egentlig nogen der ved om Airdrop også kommer til iPad 3 gen. eller er det kun de nyeste iOS enheder ?
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

....
Kampus, jeg skulle lige prøve for den funktion kendte jeg ikke, men jeg kan ikke få det til at virke, har du evt. et link til en beskrivelse ?


Synes ikke jeg kan få det til at virke på padden i kalenderen.
Men er jeg inde i mail holder man bare fingeren på skærmen et øjeblik, så kommer luppen frem..

Ja den kendte jeg også godt, det var mere den anden jeg ikke havde set før ;)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

....
Kampus, jeg skulle lige prøve for den funktion kendte jeg ikke, men jeg kan ikke få det til at virke, har du evt. et link til en beskrivelse ?


Synes ikke jeg kan få det til at virke på padden i kalenderen.
Men er jeg inde i mail holder man bare fingeren på skærmen et øjeblik, så kommer luppen frem..

Ja den kendte jeg også godt, det var mere den anden jeg ikke havde set før ;)

Det virker heller ikke for mig mere med en rund boble som lup. Nu kommer der bare en bjælke med forstørret skrift og når man slipper, kommer der muligheden: Kopiér/vælg alt
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Letten, det er vel smag og behag, det er ikke en feature jeg nogensinde har savnet ;)

Cyberguyen, der er ingen af dem der er bedre end de andre, for mig er det vigtigste hvordan tingen fungere, og der synes jeg apple har gjort det bedst ;)

Kampus, jeg skulle lige prøve for den funktion kendte jeg ikke, men jeg kan ikke få det til at virke, har du evt. et link til en beskrivelse ?

Nej beskrivelsen har jeg ikke. Sad bare i toget og læste beskeder, og så var der lige pludselig en rund lup ved fingeren. Og så fandt jeg ud af at den kom frem ved at trykke to gange hurtigt og beholde fingeren nede på teksten. Men herhjemme kommer der kun en bjælke med forstørret skrift, og flyttes fingeren rundt, markeres teksten med blåt, og der kommer en valgmulighed: Kopiér/ Vælg alt
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Er der egentlig nogen der ved om Airdrop også kommer til iPad 3 gen. eller er det kun de nyeste iOS enheder ?

Det skulle kun virke med iPhone 5, iPad 4 + mini og 5. generation iPod Touch.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 01:10
 
Vi har samlet billederne fra præsentationen af iOS 7 her:
 
 
 
 
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 06:20
Ud fra det beskrevne er det eneste jeg har savnet på ios 5 og 6 kontrolpanelet der kan svipes op fra bunden. Det resterende er vidst bare småændringer man skal vende sig til.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ud fra det beskrevne er det eneste jeg har savnet på ios 5 og 6 kontrolpanelet der kan svipes op fra bunden. Det resterende er vidst bare småændringer man skal vende sig til.


Ja det er jo ikke nemt at stille folk tilfredse Wink Den primære kritik af iOS har i lang tid været at det så gammeldags ud, og at der var brug for et omfattende redesign. Det har vi så fået nu, og så beklager folk sig over at det "bare" er et redesign af de samme ting vi havde i forvejen... Så er det jo ikke nemt.

Jeg har lige et spørgsmål til jer der mener at iOS 7 er en kopi af Android/Windows: Udtaler I jer ud fra live-opdateringer med still-billeder, eller har I rent faktisk set præsentationen? Grunden til at jeg spørger, er at det virker som om mange ikke helt har forstået design-sproget der ligger i iOS 7. Det er IKKE "fladt design". Det er noget der ligner og som indeholder mange elementer fra fladt design, men det er ikke "fladt" på samme måde som Windows Phone er det. Man kan kalde det "fladt med dybde", jeg vil helst kalde det et levende design. Det er fladt ja, men ikke statisk. Jeg mener det er en helt ny design-retning, som kun er beslægtet med fladt design. Når man ser præsentations-videoerne, så er der en hel masse store og især små detaljer, som skaber en opfattelse af dybde og liv, som ikke er set i samme grad før. Det handler ikke kun om den lidt gimmick-agtige (men fede) funktion hvor knapperne "svæver" over baggrunden, og hvor du kan kigge ind under knapperne ved at vippe telefonen. Det handler især om brugen af gennemsigtighed, små detaljer som at når man scroller i noget så ligger betjeningspaneler osv som et gennemsigtigt lag hen over indholdet, i stedet for som et selvstændigt element. Det giver mere fokus på indholdet, og gør selve brugerfladen mindre invasiv.

Derudover synes jeg helt grundlæggende at det er helt misforstået at kalde iOS 7 på nogen måde en kopi af Android. Android har tillagt sig nogle af de samme flade elementer, i mine øjne dog uden at få nogen særligt god æstetik ud af det, men om noget er det mere rigtigt at sige at iOS og Android har "kopieret" (ladet sig inspirere af) den samme fladt-design bølge, men er gået hver sin retning med det. Men det er meget svært at få et indtryk af forskellen ud fra still-billeder, da hele essensen i iOS 7 designet er "liv". Jeg kan til dels godt forstå at folk ser flere lighedspunkter hvis man bare sammenligner udseendet af startskærmen, men brugerfladen er jo meget mere end startskærmen, og jeg er sikker på at når man får iOS 7 i fingrene, så vil man opdage at det samlede æstetiske udtryk er et helt andet.

Jeg forbeholder mig retten til at stikke en finger i vejret og sige "told you so!" om et halvt år, når Android og/eller Samsung lancerer en version der gør udstrakt brug af gennemsigtighed og bevægelses-afhængig dybde... Så kan vi tage snakken om hvem der kopierer hvem til dén tid Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu