recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad fra USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad fra USA

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af I.N.D.Y I.N.D.Y skrev:

Nikodk: Vil det så sige at hvis min fætter bliver stoppet i tolden i lufthavnen og Ipad'n ikke er pakket ud af sin original emballage skal han ikke betale told/moms af den? Kan du henvis til en hjemmeside hvor det står?
 

Har lige snakket med min fætter og han fortalte mig at han altid flyver til Hamburg og kører derfra til Danmark? Nogen derved om det ændre på noget? Altså hvis han bliver stoppet af tolden i Tyskland, skal han så betale Tysk told/moms eller har de andre regler end i Danmark?

 

Og tak Kasper J for det ang. gaver fra USA.


Han skal betale moms, men ikke told - det er 2 forskellige ting.

Umiddelbart er reglerne det samme over hele EU, men der kan være forskel på hvorledes de enkelte lande betragter den enkelte vare.

Her er et uddrag af toldreglerne for indførsel af varer fra ikke-EU lande:
 
Du kan også tage andre varer med til privat forbrug uden at betale told og afgifter af dem. Den samlede værdi af dine andre varer må dog ikke overstige

  • 3.250 kr. hvis du kommer med fly eller skib 

Det hele kan læses her --> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=USA

Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu