recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad'en, er den en tyskertur værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad'en, er den en tyskertur værd?

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Gravenslund Gravenslund skrev:

ifølge denne side, var der stadig masser tilbage i butikken, efter de havde hentet.
 

Det var 28. maj.

http://ipadguide.dk/nyheder/sa-gar-det-l%C3%B8s-ipaden-kan-nu-k%C3%B8bes-uden-for-usa/#comments

Det er nok en god idé at undersøge om forretningen har nogle, inden I kører derned.


Venlig hilsen
KB
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvis man skal havde en rigtig computer så køb en med Windows, hvis man skal havde en legetøjscomputer så købe en Apple.Folk der rigtige ved noget om computer kunne ikke drømme om at købe en Apple computer det samme som folk der rigtig ved noget om Hifi ikke kunne finde på at købe B&O.


Vil du ikke godt snart droppe dit nedladende ævleri?

Hvorfor dog det, når det nu er rigtig.

B&O og Apple køber man for designe intet andet.

Nu må jeg lige bryde ind:
LOLLOLLOLLOLLOL
LOLLOLLOL
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:33
Sorry for 2xpostDead



Redigeret af Despoint - 04-Juni-2010 kl. 18:11
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 14:34
Sorry for 3xpostDead


Redigeret af Despoint - 04-Juni-2010 kl. 18:11
Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 15:37
Jeg har lige været en tur i London og havde IPAD i hånden og legede med den i 5-10 minutter og jeg var imponeret... joh den mangler flash og udgang til HDMI, men det er ikke en bærbar pc, men en tablet... den bliver købt når vi tager til Canada om 14 dage.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Despoint Despoint skrev:

Nu må jeg lige bryde ind:
LOLLOLLOLLOLLOL
LOLLOLLOL
 
Jamen TRE gange Dead
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Despoint Despoint skrev:

Nu må jeg lige bryde ind:
LOLLOLLOLLOLLOL
LOLLOLLOL
 
Jamen TRE gange Dead

Av, jeg ved sku ikke lige hvad der skete der. Dead
Til top
sejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvis man skal havde en rigtig computer så køb en med Windows, hvis man skal havde en legetøjscomputer så købe en Apple.

Folk der rigtige ved noget om computer kunne ikke drømme om at købe en Apple computer det samme som folk der rigtig ved noget om Hifi ikke kunne finde på at købe B&O.

Beklager Startrek Men tror desværre det eneste du udstiller med den kommentar er uvidenhed! Jeg arbejder professionelt som software udvikler. Har skilt og samlet PC'ere lige siden jeg var 13 hvor jeg fik min første i konfirmationsgave. Har haft kabinetter med 7 blæsere for at kunne overclocke dem så meget som muligt og har kørt alt fra ms-dos til Linux i raid 0 osv og har nu igennem de sidste 3 år været på Apple vognen. Jeg vil tværtimod påstå at det er stik modsat din udtalelse at folk der rigtigt ved noget om computere vælger en Mac (Book) Pro af en form. Lidt ligesom kvindernes joke "once you go black you never go back". Sådan har jeg det med Windows, jeg skal aldrig tilbage til det lort!!!!. Godt nok er Windows 7 flot og osx lookalike, men det er stadig den irriterende teenager fremfor den sofistikerede butler.

Hvis du tager til konferencer såsom Devoxx, JAOO, Railsconf etc er langt størstedelen af talerne udstyret med en Apple computer, hvorimod hvis du tager til et teenage Lan party er størstedelen Windows (grundet spil) Ja jeg ved ikke hvem du holder med? men jeg vil hellere vælge Pioneer fremfor Prosonic.

Hav en god aften 
Hilsen en bitter gammel mand (31 år)
/sejensen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 23:45
@sejensen (og startrek)
der er i dag 3 grupper der køber MAC's
1. dem der ikke ved noget om IT og bare vil have det let. - Ikke nødvendigvis professionelle, men der er stadig ekstremt mange kreative mennesker der vælger den løsning.
2. IT-professionelle som har været vant til at sidde i linux og rode i terminalvinduer og andre ting, og som ofte har hacket the hell out of Enlightenment! :-) Men som i dag blot ønsker at det også ser lidt godt ud. på mange andre arbejdspladser end IT-pladser har man kunnet "udsmykke" sit kontor med lidt fint design og det har ligesom manglet. Så nu kan man få både design OG funktionalitet (OSX er fuldt certificeret unix OS)
3. konvertitter. Folk der er blevet fuldkommen forført af designet og den "statement" man kan lave ved at have det. men som har hørt meget omkring at det bare er så kanon det her værktøj. OG de seneste års XP og vista problemer har i den grad fået folk til at søge andre steder hen, da de ikke gider bruge så meget tid på at skulle beskytte sig i både hoved og r.. (eller rettere - SELV skulle tage beskyttelsen på. de vil hellere have det bare ER gjort for dem og det her har så været en måde. nogle få tager springet til linux hvis de ikke har villet betale for den anden vej, det er så først nu det virkelig er begyndt at blive et rigtigt alternativ da installationerne heller ikke lige helt har været super duper enkel for en ikke vidende bruger.)
(4) Yuppierne der vil lave en statement med at de er SÅ frie og FREESPIRITED og freeminded :-) men det er egentlig kun for at tjekke lidt facebook og email og hvad der nu ellers er hot i øjeblikket af sociale tjenester. egentlig en blanding af 1 og 3 :-) men de skiller sig virkelig ud og man er absolut ikke i tvivl når man møder dem!
Til top
sejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@sejensen (og startrek)
der er i dag 3 grupper der køber MAC's
1. dem der ikke ved noget om IT og bare vil have det let.

Jeg er meget enig i det du skriver, dog ikke helt med kategori 1. Jeg oplever gang på gang at folk vælger Windows hvis ikke de har forstånd på IT, netop fordi det er det alle andre bruger og at fætter / onkel skråstreg et eller andet kan hjælpe hvis det brænder på. 

Det krævede da også en indsats da jeg skulle gå fra windows super bruger til osx newbie, men den tid har jeg så sparet tifold ved ikke at skulle reinstallere windows hver gang den degenererede til langt under øv, genstarte hver anden dag pga memory leaks, opgradere drivere osv manuelt, fjerne virus etc. Min liste er lang og noget er forhåbentligt blevet bedre i windows 7. Men begge mine brødre kører windows 7 da de ikke har pengene til Apple og jeg har dem ofte i telefonen fordi nu virker deres trådløse net ikke, deres computer har gendannet til en tidligere tilstand, etc etc etc. Og når jeg er færdig med at hjælpe dem tænker jeg de burde sku næsten få en mac for deres lidelser.

/sejensen
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 
Det blev de bedt om af Apple. Senest udtalt af Steve Jobs, og Adobe har endnu ikke benægtet det, så et eller andet er der jo nok om det
 
Med andre ord....gisninger og ikke fakta.
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Hvad mener du om at Apple ikke var smarbejdsvillige?
 
Ikke andet end jeg mener at have læst fra Adobe employees at Apple har været langt fra samarbejdsvillig ifm. projektet Flash til Mac-produkter inkl. iphone.  Men igen..det er påstande fra én af de 2 parter ligesom før. Vi kan ikke vide noget med sikkerhed.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg gentager: Man er stadigvæk på betastadiet
 
Er det ikke flintrende ligegyldigt om den er i alpha, beta eller fuld version så længe skidtet virker tilfredsstillende?  Gmail var i beta i rigtig rigtig lang tid men virkede perfekt.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er lidt trættende at høre så meget brok om manglende Flash på iPhone (ikke møntet på dig - bare en generel holdning fra min side), når en fuld Flash Player til mobiler først kommer tre år efter at iPhonen kom på markedet.
 
Nu har Flash Lite altså været på markedet i lang tid, flere år før den første Iphone kom på banen. Du vil jo nok hæfte dig ved ordet "Lite" men det har altså virket fint før Iphone kom. Flash LITE har jo været nødvendig i lang tid da mobiler ikke har været kraftige nok til at køre en teknologi der hørte hjemme på en alm. PC.  Nu har mobilerne fået større cpu og mere ram...og så giver det mening at implementere en fuld Flash.  Logik i mine øjne.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Helt ærligt tror jeg at Apples holdning til Flash havde været helt anderledes hvis Adobe rent faktisk havde gjort et godt stykke arbejde i stedet for at spille fornærmede.
 
Eller TÆNK hvis Apple havde lavet hardware-acceleration understøttelse for det noget før? Så havde vi sluppet for at høre Apple-brugere tude over at Flash kører dårligt på deres OSX Safari browser. :)

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis Flash på mobile enheder bliver en succes, skal Apple nok tage den ind (igen udtalt af Jobs), men det kræver jo selvfølgelig også at Adobe rent faktisk producerer en ordentlig Player
 
Det står da Apple frit for at lave deres egen player der understøtter Flash. Det er der da andre der allerede har lavet. Desuden tvivler jeg på at Apple vil implementere Flash på trods af når/hvis den får succes på mobiler - der er i mine øjne ingen tvivl om at det er spillene vs App store der vejer tungest i deres udelukkelse af Flash.


Redigeret af petrucci - 05-Juni-2010 kl. 10:51
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  Det blev de bedt om af Apple. Senest udtalt af Steve Jobs, og Adobe har endnu ikke benægtet det, så et eller andet er der jo nok om det

Med andre ord....gisninger og ikke fakta.


Ja ja, Jobs gætter bare!

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvad mener du om at Apple ikke var smarbejdsvillige?

Ikke andet end jeg mener at have læst fra Adobe employees at Apple har været langt fra samarbejdsvillig ifm. projektet Flash til Mac-produkter inkl. iphone.


Med andre ord....gisninger og ikke fakta.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Nu har Flash Lite altså været på markedet i lang tid, flere år før den første Iphone kom på banen. Du vil jo nok hæfte dig ved ordet "Lite" men det har altså virket fint før Iphone kom.


Flash Lite virker faktisk ikke med mange sites. Delvist fordi den er begrænset i funktionalitet og delvist fordi det er en gammel version (baseret på Flash 8, og mange kræver i dag Flash 10).

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Eller TÆNK hvis Apple havde lavet hardware-acceleration understøttelse for det noget før? Så havde vi sluppet for at høre Apple-brugere tude over at Flash kører dårligt på deres OSX Safari browser.


Din viden om Flash på Mac OS og Mac OS X er tydeligvis meget lille. Flash har altid kørt dårligt på Mac'en - også i de gamle Macromedia dage, og h.264 er altså relativt nyt og har intet med det at gøre.

Men jeg har på fornemmelsen at uanset hvad jeg siger og skriver, får du det vendt om og afviser hvert eneste argument. Derudover tager du hvert eneste Adobe argument for gode varer, mens hvert eneste Apple argument afvises, og en del løse påstande fundet på diverse sites bruges som argumentation.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Det står da Apple frit for at lave deres egen player der understøtter Flash.


Det er da ikke Apples opgave at udbrede Flash, så hvorfor skulle de bruge penge på det?

Derudover ville den hele tiden være en version bagefter eller mere. QuickTime kan rent faktisk afspille Flash til en grad, men da Flash ikke er et åbent format, er der en del begræsninger i hvad man kan gøre.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Det er der da andre der allerede har lavet.


Jeg vil da gerne se en 100% kompatibel 3. parts player.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu