recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad'en, er den en tyskertur værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad'en, er den en tyskertur værd?

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 07:58
Ay Caramba! Shocked
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:


Derudover er den fed til fotos, videopodcasts, køkkencomputer (har jeg savnet i mange år og det er den fed til), mails, streaming af film fra NAS (primært ungerne), spil og andet.


Hvordan streamer du fra NAS til den?
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

mange af de ting som folk beskriver de bruger "den" til, er jo noget som normale
små bærbare PC'er kan og gør helt perfekt, til en fraktion af prisen.
om man har smag for fancy design og touch skærm, hvor fingerne hele tiden er i vejen for billedet,
er jo op til en selv, personligt kan jeg ikke se det fede i hverken ipod iphone ipad,
mens normal macs rykker på den fede måde og klart giver mening for mange,
godt nok betaler man en del extra for alt det software, men det er også lækkert.

Til sofa surfing er iPad'en suveren! Det fungere super godt at bruge fingerne direkte på skærmen, og eftersom den er 9,7" stor så kommer dine finger ikke i vejen for skærmbilledet.
En "lille" bærbar derimod har jeg aldrig kunne se fidusen i, tasterne er så små at man trykker på 5 af gangen og efter 10 min brug er ens nakke total smadret.

Jeg har selv haft min iPad i 3 uger nu og den bliver brugt hver eneste dag. Selv bruger jeg den til at se nyheder, vejret, mail, facebook, div. forum, imdb og så har jeg nogle små spil. Fruen bruger den bla. i køkkenet til musik og opskrifter.

Kan man undvære en iPad? Ja, men kun hvis man ikke har haft en før.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:


Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Derudover er den fed til fotos, videopodcasts, køkkencomputer (har jeg savnet i mange år og det er den fed til), mails, streaming af film fra NAS (primært ungerne), spil og andet.
Hvordan streamer du fra NAS til den?


Bruger media link player den streamer direkte

Hvis Der er formater den ikke kan læse, kan du bruge airvideo, som vi en tændt Computer på netværket converterer direkte til iphone eller ipad
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 11:06
Fint stykke lir, men efter min mening netop primært lir.
En bærbar er efter min mening noget mere funktionel til flere opgaver.
Men det Ipad kan gør den fint og så får man jo også design/"se hvad jeg har" effekten med.
 
Den kan bestilles til forsendelse fra Hamburg, men de sender måske kun til tyske adresser.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 11:09
Kan tilslutte mig tilfredsheden, som man hører fra de øvrige ejere af en iPad. Jeg hiver kun sjældent min bærbare frem efterhånden.
 
Hvis du har kone og børn så forvent slåskamp om den. Jeg har tre børn, og jeg har nærmest måtte indføre et skema, for at holde styr på brugen af den. De har hver en nintendo DS, men de ligger og samler støv.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Fint stykke lir, men efter min mening netop primært lir.
En bærbar er efter min mening noget mere funktionel til flere opgaver.

Men det Ipad kan gør den fint og så får man jo også design/"se hvad jeg har" effekten med.

 

Den kan bestilles til forsendelse fra Hamburg, men de sender måske kun til tyske adresser.


som du kan læse i denne tråd allerede, så ja, en Ipad har begrænsninger, så der er flere opgaver hvor den må melde fra, og man må ha fat i sin computer - faktisk allerede, når du vil begynde at bruge din ipad, så skal du bruge en computer med itunes, ellers kommer du ingen vegne.

Men derfra til at sige at det primært er lir, er der langt i mine øjne. Hvis du eksempelvis er på farten, og gerne vil have adgang til net, mail, se lidt film undervejs og lign., så kommer du til kort med din bærbare efter nogle timers brug, mens en iPad har længere batteritid end nogle af de bærbare jeg kender til. Jo en Netbook har lang batteritid også (ikke helt så lang), men den bliver man vist hurtigt træt af at surfe på og se film på.

sæt gerne din fine bærbare i køkkenet og få lidt madsprøjt og lign i tastaturet, mens du kigger på opskrifter. ipad tørres blot af med en fugtig klud.

giv ungerne din bærbare i hånden, og lad dem selv finde billeder, musik, video, spil uden hjælp - så skal de vist være ældre end mine på 3 og 5 år (lillemanden på 1 år kan kun finde ud af at blade i billederne, når man viser ham hvor de er )

Min konklusion efter de små 2 måneder er helt klart at den er fed - nej jeg bruger den ikke til at vise frem hele tiden - jeg bruger den rigtig meget, ligesom resten af min familie gør, men nej den kan ikke afløse en computer, så skal man kun have en ting, så køb en fornuftig bærbar ikke en netbook, som hverken er det ene eller det andet, selvom den da kan mange ting.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

]Hvis du har kone og børn så forvent slåskamp om den. Jeg har tre børn, og jeg har nærmest måtte indføre et skema, for at holde styr på brugen af den. De har hver en nintendo DS, men de ligger og samler støv.

ja kan kun tilslutte mig at den er fantastisk for ungerne. Mine foretrækker faktisk også ipad/touch fremfor deres Nintendo´er...

Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 12:25
for samme pris kan man godt nok få en FED bærbar pc, så det vil jeg langt hellere :-)
der er ingen jeg kender der er skøre nok (eller rige nok) til at gide købe den ipad...
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

for samme pris kan man godt nok få en FED bærbar pc, så det vil jeg langt hellere :-)
der er ingen jeg kender der er skøre nok (eller rige nok) til at gide købe den ipad...


Og for hvad en FED bærbar koster kan jeg få en MEGA FED stationær PC....og sådan kan man blive ved.
Pointen er at en iPad gør nogen ting langt bedre og nemmere end en bærbar, mens en bærbar tilgengæld er mere en alt i en maskine, og som der er blevet sagt nu mange gange så skal en iPad ikke være en bærbar killer, men skal ses som et supplement, selvom jeg kender flere som nemt kunne nøjes med en iPad/Tablet fremfor en bærbar.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 12:34
Personligt så kan jeg sagtens se hvorfor folk vil have en iPad, det virker som en superfed gadget. Og skal ikke afvise jeg selv kunne finde på at købe en på et tidspunkt.

Men samtidig så kan jeg også sagtens se hvorfor folk ikke forstår den! Jeg synes heller ikke den som sådan går ind og rammer nogle behov som andre produkter ikke kan gøre bedre. 

Fx sidder jeg lige pt på en 13" MSI netbook. 13" er for mig rigtigt rart, da de 10" netbooks bliver for små.. På den her er tastaturet stort set normal størrelse, samtidig med at man har en lille, tynd og let form faktor. 

Batteritid er selvfølgelig en positiv ting, men alt efter hvordan man nu er på farten, så er det jo muligt at få opladere med på længere ture. I bilers 12v udtag osv. 

De små netbooks har flere muligheder, er mere fleksible.. 

iPad er for mig en sjov gadget som jeg sagtens forstår appellen i, men så heller ikke mere. Den rammer ikke nogen behov som jeg ikke har noget andet der dækker over, om det så er min computer eller min telefon. 


Om den er en tur til Tyskland værd? :) Ja det er jo helt op til den enkelte. Personligt ville jeg nok godt kunne vente.. :) Perosnligt går jeg selv og venter mere på den nye iPhone som gerne skulle dukke op inden længe :)
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 12:51
At iPad skulle erstatte børnenes Nintendo DS'ere har jeg svært ved at se. Nyhedens interesse måske, men dels formoder jeg at verdens bedste børne spil (Mario serien) aldrig vil komme på en iPad. Dels har jeg svært ved at forstille mig en 4 årig og en 9 årig med hver deres iPad på bagsædet i bilen, i lufthavnen, på legepladsen, i haven Confused
 
Også lige et spørgsmål til dem som allerede har erfaringer med iPad(tablet),  jeg har tit tænkt på at det må være besværligt at man skal sidde og holde den med den en hånd hele tiden. En laptop kommer jo med "indbygget holder" til bord eller skød.
 
Skal man ikke hele tiden finde noget at læne den op ad?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu