recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad'en, er den en tyskertur værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad'en, er den en tyskertur værd?

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Fint stykke lir, men efter min mening netop primært lir.
En bærbar er efter min mening noget mere funktionel til flere opgaver.

Men det Ipad kan gør den fint og så får man jo også design/"se hvad jeg har" effekten med.

 

Den kan bestilles til forsendelse fra Hamburg, men de sender måske kun til tyske adresser.


som du kan læse i denne tråd allerede, så ja, en Ipad har begrænsninger, så der er flere opgaver hvor den må melde fra, og man må ha fat i sin computer - faktisk allerede, når du vil begynde at bruge din ipad, så skal du bruge en computer med itunes, ellers kommer du ingen vegne.

Men derfra til at sige at det primært er lir, er der langt i mine øjne. Hvis du eksempelvis er på farten, og gerne vil have adgang til net, mail, se lidt film undervejs og lign., så kommer du til kort med din bærbare efter nogle timers brug, mens en iPad har længere batteritid end nogle af de bærbare jeg kender til. Jo en Netbook har lang batteritid også (ikke helt så lang), men den bliver man vist hurtigt træt af at surfe på og se film på.

sæt gerne din fine bærbare i køkkenet og få lidt madsprøjt og lign i tastaturet, mens du kigger på opskrifter. ipad tørres blot af med en fugtig klud.

giv ungerne din bærbare i hånden, og lad dem selv finde billeder, musik, video, spil uden hjælp - så skal de vist være ældre end mine på 3 og 5 år (lillemanden på 1 år kan kun finde ud af at blade i billederne, når man viser ham hvor de er )

Min konklusion efter de små 2 måneder er helt klart at den er fed - nej jeg bruger den ikke til at vise frem hele tiden - jeg bruger den rigtig meget, ligesom resten af min familie gør, men nej den kan ikke afløse en computer, så skal man kun have en ting, så køb en fornuftig bærbar ikke en netbook, som hverken er det ene eller det andet, selvom den da kan mange ting.

 
 
Med hensyn til netbooks kan du få eksempelvis Asus EEE 1101HA der har større skærm, harddisk, stort set ligeså lang batteritid, etc. så kan ikke lige se, hvorfor den skulle overgå de lidt "bedre" netbooks, især hvis du tænker pris ind i det (medmindre brugerflade/design/touchskærm er topprioritet, fremfor bred anvendelighed).
Men derudover er jeg enig i at man bør købe en "alm." bærbar, hvis man skal have én maskine.
 
Grunden til at jeg betegner den som lir er netop, som du selv skriver, at den ikke kan afløse andet "grej" (en bærbar).
Istedet er det et selvstændigt stykke "ekstragrej", som kommer oveni det andet grej, man har i forvejen, uden egentlig at tilføre noget nyt, udover en lækker skærm/brugerflade (hvilket selvfølgelig også tæller). 
At brugerfladen på en bærbar, kræver at børn skal være ældre end børnehave-alderen for at surfe video/musik/spil alene er egentlig fint med mig, da børn i den alder efter min mening ikke bør surfe alene alligevel (hvis de overhovedet skal surfe) (pædagogisk rigtig forælderWink)  
 
Derudover er prisen er i den (rigtig) høje ende i forhold til hvad den reelt kan, efter min mening etc.
 
I mine øjne er det "lir", som måske udfører nogle opgaver bedre end en bærbar, til gengæld udfører den kun en fraktion af de opgaver en bærbar kan. 
 
Så efter min mening en stump vi bliver bildt ind at vi ikke kan undvære, trods at nytteværdien i min verden rangerer et eller andet sted i et niveau lige over Sodastreammaskinen og OBH hjemmefadølsanlæg (som sikkert er fint for nogen, men som i min verden er unødvendigt fyld, som der findes bedre og billigere løsninger på).
Men det er en fin stump til det den kan! Efter min mening, skal den bare ikke sælges på at være ret meget mere end lir/legetøj (hvilket jo også er fint nok). 
 
 
Men, men det er også ud fra min "gammeldags tilgang" hvor jeg selvfølgelig surfer etc. Men jeg (og resten af familien) bruger meget lidt tid på musik/Youtube mm. og vil ikke have flere stykker grej end højst nødvendigt.  


Redigeret af thor-thor - 31-Maj-2010 kl. 13:11
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

 
Med hensyn til netbooks kan du få eksempelvis Asus EEE 1101HA der har større skærm, harddisk, stort set ligeså lang batteritid, etc. så kan ikke lige se, hvorfor den skulle overgå de lidt "bedre" netbooks, især hvis du tænker pris ind i det (medmindre brugerflade/design/touchskærm er topprioritet, fremfor bred anvendelighed).
Men derudover er jeg enig i at man bør købe en "alm." bærbar, hvis man skal have én maskine.
 
Den er vel ikke mere lir end en netbook.
En netbook kan mindre end en rigtig bærbar, den er knap så god p.g.a. lille skærm, lille tastatur.
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 14:48
Jeg har haft Ipaden i en måned nu og skriver lige hvad jeg kan lide:

App'en "Remote" der gør at jeg kan styre mit musikbibliotek fra min stationære computer. Det er en supersmart funktion (for mig) da jeg har sat en mediePC op i stuen, tilsluttet mit TV, anlæg osv. Tidligere brugte jeg det mest til film og ikke til musik da jeg synes det var lidt overkill at have 50 tommeren kørende for at vælge lidt musik, eller tænde og slukke afhængigt af hvad jeg ville. Nu har jeg så installeret iTunes ud over Mediecenter, og nu kan jeg bare tænde den stationære og connecte til den ved hjælp af iPad'en og uden at tænde fjerneren. Nu overvejer jeg at tage ned og købe en af de hersens mini PCere der bruger en Atom CPU, men ikke har kølere etc og kun installere itunes på den og så bruge den kun til min musik.

Wall Street Journal. SUPER fed app med amerikanske nyheder hvis man kan lide den slags. Jeg kan og har købt et abb.

Browseren. OK browser, men mangler som sagt flash og det er irreterende hvis jeg eksempelvis er på berlingske.dk og skal se en billedserie. Det er alt sammen flash.

Så er der Netflix til streaming af TV og film som jeg bruger når jeg er i USA men ikke herhjemme da de kan logge din adresse og så kan se du ikke er i US. Men skal lige have lavet mig et VPN abb. hos et eller andet firma så de tror jeg er amerikaner. Så kan jeg også bruge pandora

Alt andet jeg har prøvet indtil videre er leg og pjat. Men for mig er det det hele værd at jeg kan bruge den som kæmpe remote til mit musik. (og det kan man også med sin Touch eller iPhone og programmet Remote, jeg har bare valgt ipaden:)  )
Claus

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 14:56
Hej Claus
Jeg har også Squessbox med Ipod toch til styring(Ipeng som jeg har købt til kr. 60 - skal jeg betale for at få den på Ipad også??) - havde ikke tænkt at den kan styre musikkenTongue -
 starter snart bilen til tysklandBig smileCool (har nemlig også lige fået ny bil som godt må testes på tysk motorvejThumbs Up)
 
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:02
Heps Tyros
Jeg må ærligt indrømme jeg ikke aner om man skal betale to gange. Men det vil jeg næsten tro du skal :( Ipaden er mit første Apple produkt i mange år så jeg er ikke så meget inde i det. Jeg har i weekenden læst lidt om jailbreaking af ipaden og det åbner jo helt nye muligheder. Overvejer at prøve det i aften :D
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

At iPad skulle erstatte børnenes Nintendo DS'ere har jeg svært ved at se. Nyhedens interesse måske, men dels formoder jeg at verdens bedste børne spil (Mario serien) aldrig vil komme på en iPad. Dels har jeg svært ved at forstille mig en 4 årig og en 9 årig med hver deres iPad på bagsædet i bilen, i lufthavnen, på legepladsen, i haven Confused
 
Også lige et spørgsmål til dem som allerede har erfaringer med iPad(tablet),  jeg har tit tænkt på at det må være besværligt at man skal sidde og holde den med den en hånd hele tiden. En laptop kommer jo med "indbygget holder" til bord eller skød.
 
Skal man ikke hele tiden finde noget at læne den op ad?
 
Jeg kan jo ikke tale for alle unger, men mine er i hvert fald meget mere interesseret i iPad'en end de nogensinde har været i deres Nintendoer. Også deres kammerater er helt vilde. Bare noget så simpelt som at tegne overskæg på familebilleder, og lave puslespil ud af billederne kan de få timer til at gå med. Ellers er der mange rigtig gode spil (og der kommer mange hver dag), som slår kvaliteten af mange Nintendo spil - og tilmed billigere. Men Mario får man nok ikke at se - kun hvis iPad'en er jailbreaket ;-)
 
Jeg skulle nok være rig, hvis jeg ville købe en iPad til hver af mine unger, men de kan da sagtens sidde med den på bagsædet af bilen - bl.a. og se en film. Det er svært med en Nintendo.
 
Næh, det er slet ikke besværligt at sidde med en iPad, synes jeg. Den helt store fordel er, at du hele tiden kan skifte stilling med den - det er mere besværligt med en laptop. Du kan endda ligge helt ned på sofaen med den. Du kan også have den i skødet længe - den bliver jo ikke varm som en laptop.


Redigeret af Skalle06 - 31-Maj-2010 kl. 15:08
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Hej Claus
Jeg har også Squessbox med Ipod toch til styring(Ipeng som jeg har købt til kr. 60 - skal jeg betale for at få den på Ipad også??) - havde ikke tænkt at den kan styre musikkenTongue -

 starter snart bilen til tysklandBig smileCool (har nemlig også lige fået ny bil som godt må testes på tysk motorvejThumbs Up)

 


Du kan sagtens bruge købte applicationer til flere enheder uden at du skal betale flere gange. Blot skal de synkroniseres med samme itunes...
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 16:29
Hvad med sådan en i stedet for http://beep.tv2.dk/entry.php/id-372489.html?forside ;)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Hvad med sådan en i stedet for http://beep.tv2.dk/entry.php/id-372489.html?forside ;)
Den ser helt sikkert spændende ud, men der er for mig to ting der taler kraftigt imod:

1: Den mangler App Store. Og nej, Android Market er langtfra ligeså godt.

2: Den er ikke på markedet endnu. Jeg har efterhånden hørt om en del iPad-killere som skulle være langt bedre, med bedre specs, bedre skærm, bedre batteri, bedre xxxxxx. Enten er de stadig i produktion, eller også er de blevet droppet.
"HP Slate kommer til at tæve iPad rundt med en frossen laks" - hvad var det lige der skete med den et par måneder før forventet udgivelse? Blev den droppet?
"Microsoft Courier kommer til at sparke iPad så hårdt i løgene" - Hvad var det der skete med den? Blev den nogensinde til andet end en fancy video præsentation inden den blev droppet?


Adam ser helt sikkert spændende ud, men jeg forbeholder mig ret til at være ultra skeptisk indtil vi rent faktisk ser den på markedet. Så kan vi begynde at snakke om at stille dem op overfor hinanden, og på papiret vil Adam stadig tabe IMO grundet mangel på ordentlige alternativer til App Store.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 01:05
Ja, ulven kommer.. det er vist blevet skrevet MANGE gange. Hvo bliver den WeTab af? - det var ellers det nye vidunder, men jeg synes ikke man kan købe den..

Jeg håber dog på et stærkt alternativ til Apple, da jeg generelt ikke bryder mig om at det er så lukket. Apple vil dog, efter min mening, altid være på forkant mht. design  - her har de altså en god idé om hvordan vores elektronik skal se ud fremfor det plastic-helvede som alle andre producente prakker os på.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

 
Den ser helt sikkert spændende ud, men der er for mig to ting der taler kraftigt imod:
 
......
2: Den er ikke på markedet endnu.
 
Udmærket argument.
 
Men det gælder så også når folk bliver frarådet at købe andre smartphones nu med begrundelsen: "Iphone 4g kommer jo lige om lidt og er garanteret bedre end xxx" Wink


Redigeret af thor-thor - 01-Juni-2010 kl. 09:59
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja, ulven kommer.. det er vist blevet skrevet MANGE gange. Hvo bliver den WeTab af? - det var ellers det nye vidunder, men jeg synes ikke man kan købe den..
lanceres i sep. 2010 , det var kun annoncering/præsentation af lanceringsdato som var her sidste måned. du kan forudbestille på amazon.de
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu