recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 og HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 4 og HDMI

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone 4 og HDMI
    Sendt: 26-September-2010 kl. 00:11
Hejsa. Er det muligt at tilslutte sin IPhone 4 til sit tv via fx et HDMI, således at videooptagelser, billeder, youtube osv. kan vises på storskærm?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 00:29
ja det skulle være muligt, jeg ved dog ikke om man kan få et kabel med hdmi, men andre typer kabler kan erhverves, selv kan jeg blot tænde for bluetooth og så koble telefonen til TVèt som kan modtage, bruger jeg også til mine hovedtelefoner, har dog aldrig afprøvet det med min ip 4.
Fladskærmen er fra LG.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 08:16
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 08:36
Hvis man har en nyere Onkyo receiver (ikke de mindste modeller), så kan man tuilslutte sin Iphone/Ipdo til deres dock, som sender signalet viderer via receiveren og HDMI til TV.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 09:27
Men findes der ikke et kabel til iphonen, som har HDMI i den anden ende, således alle fladskærme kan anvendes som skærm til Iphonen?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 09:43
Nej desvære ikke
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 10:03
Øv - men lidt underligt at der ikke findes en løsning, når fx Onkyo har lavet en løsning via en dock. Dermed må IPhonen vel sende data afsted.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 10:08
En lidt anden løsning kunne være at anskaffe den nye Apple TV, og så streame musik/film direkte fra din iPhone til TV'et. Dette bliver muligt med november opdateringen af iOS, som indeholder airplay.

En dyrere løsning, men så får man også de andre muligheder Apple TV giver (med en US iTunes konto). Den nye Apple TV koster ca. 1.000 kr. inkl. et HDMI kabel og forsendelse hos Gravis.de
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Øv - men lidt underligt at der ikke findes en løsning, når fx Onkyo har lavet en løsning via en dock. Dermed må IPhonen vel sende data afsted.
Iphone kan sende et video signal ja. Men det virker kun på de større Onkyo modeller, dvs. de Onkyo modeller der kan lave video konvertering mellem hdmi, composit og component; dvs. Onkyo receiveren laver en video konvertering.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Øv - men lidt underligt at der ikke findes en løsning, når fx Onkyo har lavet en løsning via en dock. Dermed må IPhonen vel sende data afsted.
Iphone kan sende et video signal ja. Men det virker kun på de større Onkyo modeller, dvs. de Onkyo modeller der kan lave video konvertering mellem hdmi, composit og component; dvs. Onkyo receiveren laver en video konvertering.
Vil det sige, at det er muligt at modtage et andet type signal fra Iphonen, fx. Composite eller component? Mit fjernsyn kan modtage alle 3 typer signaler, du nævner ovenfor.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Vil det sige, at det er muligt at modtage et andet type signal fra Iphonen, fx. Composite eller component?

Det har meta vel svaret ret præcist på?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Øv - men lidt underligt at der ikke findes en løsning, når fx Onkyo har lavet en løsning via en dock. Dermed må IPhonen vel sende data afsted.
Iphone kan sende et video signal ja. Men det virker kun på de større Onkyo modeller, dvs. de Onkyo modeller der kan lave video konvertering mellem hdmi, composit og component; dvs. Onkyo receiveren laver en video konvertering.
Vil det sige, at det er muligt at modtage et andet type signal fra Iphonen, fx. Composite eller component? Mit fjernsyn kan modtage alle 3 typer signaler, du nævner ovenfor.
Ja
 
Kig evt. på ebay. Her kan du få sådanne et kabel fra ca. 20 kr og opefter (tit fra Kina). Men jeg har købt en del til min iphone fra Kina/Hong Kong.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu