recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 4 strømforbrug

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 22:51
Jeg har fundet ud af, at det er som om, batteriet kan lades "mere end 100%" ved at lade den hen over natten. Hvis jeg fx. lader om dagen, og tager den ud af stikkontakten ligeså snart den har nået 100%, er det som den ikke er ladet helt så meget op som hvis jeg lader den om natten (6-7 timer).

Jeg havde før 3G'eren, og jeg synes ikke at batteriet blev markant dårligere til at holde på strømmen i de to år jeg havde den.

Og jo, klatlad bare. Jeg sætter altid min til opladning når der, om aftenen, er under 50% strøm tilbage, så har jeg jeg en "frisk" telefon om morgenenWink.

PS: Den er altid slukket om natten. Ved egentlig ikke om det gør en forskel...
/zemo/
Til top
Carsten Hjorth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 19:07
Der er kun en celle i telefonen, en lithium-polymer celle er opladet 100% ved 4,200volt, og afladet ved ca. 3,3volt.
En sådan batteritype bliver ustabil ved blot 50 til 100mV overspænding, med fare for at bryde i brand. hvorvidt en sådan celle skal behandles i starten, er noget nær en religion, og ikke noget, vi almindelige forbrugere skal bekymre os om.
Bare min meningSmile
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 13:49
Ja det er sygt med det batteri.. Har en kammerat der havde hans iPod Nano i laderen natten over, og den nærmest eksploderede og satte ild til hans kommode. Pretty fucked up! o_O
          
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Carsten Hjorth Carsten Hjorth skrev:

Der er kun en celle i telefonen, en lithium-polymer celle er opladet 100% ved 4,200volt, og afladet ved ca. 3,3volt.
En sådan batteritype bliver ustabil ved blot 50 til 100mV overspænding, med fare for at bryde i brand. hvorvidt en sådan celle skal behandles i starten, er noget nær en religion, og ikke noget, vi almindelige forbrugere skal bekymre os om.
Bare min meningSmile

Ja, det er sgu en jungle - ja nærmest en religion for sig! Det du skriver, er at man bare skal oplade som det passer én?  Wink
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja det er sygt med det batteri.. Har en kammerat der havde hans iPod Nano i laderen natten over, og den nærmest eksploderede og satte ild til hans kommode. Pretty fucked up! o_O

Shit! Håber da manden var vågen da det skete! Det kunne måske være en måde at komme ud af sengen på om morgenen? Haha Big smile Ja undskyld, man skal ikke spøge med ildebrand..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 20:02
Det kan evt. anbefales at slå 3G fra, når man ikke har brug for de høje downloadhastigheder; 3G koster noget mere strøm (også når der ikke tales) fordi radiofrekvenserne er højere og ikke rækker så langt.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 12:18
Hej. Jeg er ny i forummet og kan ikke finde ud af at oprette nyt spørgsmål...Ouch
 
Men - har haft Iphone 4 i et par måneder nu og har ikke haft problemer med strømforbrug...før i går. I går døde telefonen tidlig eftermiddag og i dag har er jeg gået fra 100% batteri kl. ca. 7.30 til nu 30% kl. 12.10!!! Jeg har ingen anelse om, hvad der sker. Har talt i telefonen 2 gange i dag a ca. 15 min.. Har diverse ting til (bluetooth, beskeder push på kalender, lokalitetstjeneste mv.), men har ikke ellers brugt apps. Under generelt og brug siger telefonen i dag, at Brug 3 timer, 52 min og Standby 4 timer, 4 min. Ved ikke, om det siger noget eller blot indikerer, at skærmen kun har været slukket og i standby i 10 minutter. Og ved i øvrigt ikke, om det forhold har set anderledes ud andre dage...
 
Jeg har ikke haft anden adfærd med telefonen de seneste to dage, men batteriet aflades monstermeget hurtigere i går og i dag end tidligere set (70% afladet på 4,5 timer)
 
HJÆLP!!!
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 12:22
har du en gps app kørende i baggrunden?
Mvh

René
Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 12:48
Det mener jeg jo ikke, men kan vel ikke rigtigt se, hvad der lører i baggrunden?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 13:27
Tryk 2 gange på HOME knappen for at se hvilke App's der er smidt i baggrunden.
Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 13:31
Tak. Gør jeg det, så er skærmen tom (med undtagelse en stribe af 4 ikoner ad gangen nederst i billedet, som kan sweepes frem og tilbage efter behov)...
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 13:45
Det er alle de programmer som er sendt i baggrunden. Tryk et stykke tid på et icon. Så begynder det at vibrere (på samme måde som når du vil slette en App) og der kommer et rødt -. Tryk på det for at afslutte App'en
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu