recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 4 strømforbrug

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 13:52
Det var som syv s.... Det var samtlige de ikoner, jeg har på min telefon, herunder en del, som jeg ikke har haft gang i længe og enkelte, som jeg nok kun har aktiveret en enkelt gang. Hvad er ideen i multitasking funktionen, hvis telefonen alligevel lider under, at flere apps ligger under huden og trækker strøm så markant, som tilfældet har været de sidste to dage? Og hvorfor kun de sidste to dage? Tak for hjælpen (tester lige de næste par timer og giver en tilbagemelding på, om det har hjulpet :)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 14:07
problemet er normalt heller ikke så stort, men har du apps der feks tracker via gps (eks. tom tom) som kører i baggrunden så er det en rigtig strømsluger.
Mvh

René
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 14:11

I løbet af 24 timer er min nede på 18% men jeg har haft problemer med dækningen og fejlmeldt et par missede opkald til telenor. Telefonen bruger nok mere strøm når den skal søge efter forbindelse hele tiden.

Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 14:23
Kan sagtens leve med 18% på 24 timer, da jeg jo kan lade overnight. Nu har jeg cut'et alt jf. Kim.t's anvisninger og den har tabt 8% i batteripower på knap halv time med to ultrakorte opkald. Jeg har genstartet den for det tilfælde, at det skulle ha' en effekt...  
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 14:30
Lige en uddybning:

Det er langt fra alle apps der bruger strøm når de er i baggrunden. Langt de fleste apps bliver "suspended" når de bliver lukket, hvilket vil sige at de intet foretager sig, men kan startes op hurtigt så du er der hvor du var da du sluttede sidst. Dette bruger intet strøm udover det normale. 

Dog er der så nogle få apps man skal være obs på.. GPS apps for eksempel, kan køre helt i baggrunden, hvilket medfører en god bunke batteriforbrug. Musik streaming (som Pandora app'et) kan også fungere i baggrunden, og medfører derfor også ekstra batteriforbrug..

Men generelt, så bruger apps ikke strøm bare fordi de ligger i 2xHome menuen. Og det er derfor heller ikke nødvendigt at lukke dem alle sammen ned hele tiden, dette vil ikke have indflydelse på din batteritid.


Hvis problemet fortsætter, og du ikke mener at det er en fejl40 med et app der ligger og sluger strøm, å prøv og lave en backup og en "Restor" i iTunes - dette gendanner telefonen, og burde gerne fjerne problemet - hvis det vel og mærke er software relateret. Hvis dette heller ikke hjælper, så vil jeg foreslå at anvende din garanti :)
Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 14:54
Godt med alle Jer "nørder" :) (positivt ment!!). Igen, jeg kan ikke se, at der skulle ligge en strømsluger app (som jeg f.eks. kunne det på min tidligere HTC med windows mobile), ej heller læse mig til det hos Apple. Og så er man lost, hvis ikke det lige var for Jer, der går under huden på maskineriet. Der er gået en knap time nu og batteriet har tabt 18% power... Jeg har ikke umiddelbart gps-apps. Alt er slukket med 2xhome (kun telefonikon ligger i baggrunden nu). Lokalitetstjeneste er slukket også (hvis den skulle kunne trække noget gps-strøm?). Mener ikke, at der er basis for fejl40 :), så jeg vil nok restore telefonen, når jeg kommer hjem og starte på en frisk... Lortetelefon...
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 15:34
Det ville i hvert fald være mit næste move hvis det var mig :) Der er jo så også risiko for at du har fået en mandagsmodel og batteriet rent faktisk er defekt. Men det er nok lidt svært at konkludere før man har udelukket alt andet :)
Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 15:39

Jeg har nu forsøgt at "reboote" ved at holde home og tænd/sluk-knap nede samtidigt. Det har bevirket, at Brug og standby tid er nulstillet (og forhåbentligt, at den app, der formentligt i det skjulte har arbejdet stort set lige så lang tid, som telefonen har været tændt, også er nulstillet). Det tester jeg nu en time frem og så giver jeg lyd fra mig...så vi alle evt. bliver klogere. Foreløbig tak for god support i dag! Det var et godt move at hoppe på recordere.dk :)

Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 16:37
Njaeh, gået fra 22% til 9% på en god halv time, så en Restore er næste step...
Til top
Seve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 10:58
Jeg har restored min Iphone to gange... En gang, hvor jeg genindlæste min sikkerhedskopi. Det hjalp ikke. Telefonen fortsatte med at styrtbruge strøm. Anden gang restorede jeg uden at genindlæse sikkerhedskopi. Oprettede en "ny" telefon iITunes og indlæste de apps og filer, jeg ville og - trommesolo - nu holder telefonen strøm som før :)
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 21:38
Det var da dejligt at det hjalp Wink

Min 4'er holder ca. 2 dage, men det er lidt forskelligt mht. brug.. Ofte på dag 2 om aftenen, er der stadig måske 15 % tilbage, men lidt musik på turen til skole og sms dagen efter, så tror jeg ikke jeg når hjem inden den dør ud..


Redigeret af Casper - 18-November-2010 kl. 21:39
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu