recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone, vis hvem der har ringet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone, vis hvem der har ringet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone, vis hvem der har ringet
    Sendt: 21-Marts-2024 kl. 10:00
Hvis en af mine kontakter har ringet til mig mens min iPhone var slukket, står der blot at nr. xxxxxxxx har ringet. Kan man ikke få den til at vise navnet på den der har ringet, akkurat som når telefonen er tændt?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 10:02
Min iPhone viser altid navn hvis en af mine kontakter har ringet, og jeg ikke har svaret. Du skal vel bare have din tlf tændt hele tiden.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Min iPhone viser altid navn hvis en af mine kontakter har ringet, og jeg ikke har svaret. Du skal vel bare have din tlf tændt hele tiden.


Det gør min også når den er tændt, men jeg slukker den altid om natten. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har ringet når den har været slukket.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Min iPhone viser altid navn hvis en af mine kontakter har ringet, og jeg ikke har svaret. Du skal vel bare have din tlf tændt hele tiden.


Det gør min også når den er tændt, men jeg slukker den altid om natten. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har ringet når den har været slukket.

Flemming
Så må du sætte den på lydløs i stedet for at slukke den. Den modtager tilsyneladende ikke relevante data når den er slukket.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis en af mine kontakter har ringet til mig mens min iPhone var slukket, står der blot at nr. xxxxxxxx har ringet. Kan man ikke få den til at vise navnet på den der har ringet, akkurat som når telefonen er tændt?

Når din telefon er slukket, kan den ikke se, hvem der har ringet, da den ikke ved at der er nogen der har haft ringet.

Det kan være din telefonsvarer der (en service din teleudbydere har) sender oplysninger om, hvem der har forsøgt at kontakte dig, med en push meddelelse.
Man sådan en har ikke adgang til din telefonbog…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 14:12
Det nemmeste er da at slå "Forstyr ikke" til automatisk om natten.

Indstillinger > Fokus > Forstyr ikke. 
Venlig hilsen
KB
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Min iPhone viser altid navn hvis en af mine kontakter har ringet, og jeg ikke har svaret. Du skal vel bare have din tlf tændt hele tiden.


Det gør min også når den er tændt, men jeg slukker den altid om natten. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har ringet når den har været slukket.

Flemming
Så må du sætte den på lydløs i stedet for at slukke den. Den modtager tilsyneladende ikke relevante data når den er slukket.

Så skal vibration vel også slås fra? Ellers vil den vel vibrere, selv om der ikke kommer nogen ringetone? Nogen kan vel også vågne ved, at den siger BZZZ, BZZZ, BZZZ?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Min iPhone viser altid navn hvis en af mine kontakter har ringet, og jeg ikke har svaret. Du skal vel bare have din tlf tændt hele tiden.


Det gør min også når den er tændt, men jeg slukker den altid om natten. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har ringet når den har været slukket.

Flemming
Så må du sætte den på lydløs i stedet for at slukke den. Den modtager tilsyneladende ikke relevante data når den er slukket.

Så skal vibration vel også slås fra? Ellers vil den vel vibrere, selv om der ikke kommer nogen ringetone? Nogen kan vel også vågne ved, at den siger BZZZ, BZZZ, BZZZ?
Det er ikke sundt at sove med sin tlf, du skal sove med konen. Tlf skal være i et andet rum og evt oplades om natten.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 17:19
Munch skrev: "Det er ikke sundt at sove med sin telefon, du skal sove med din kone... " Kan desværre ikke kopiere og sætte ind, uden det ser forkert ud... At citere bliver nu også noget skidt... Men til sagen!

Nej - man skal ikke sove med sin telefon, men der er jo mange, som bruger den som vækkeur i stedet for en god, gammeldags clockradio, ELLER... Et vækkeur! Hvis telefonen nu er sat på lydløs, vibration slået fra, vil vækkelyden så komme igennem?

Jeg bruger selv en gammel, afdanket Sony Experia skub-op-telefon som vækkeur - ingen SIM-kort i den...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Så skal vibration vel også slås fra? Ellers vil den vel vibrere, selv om der ikke kommer nogen ringetone? Nogen kan vel også vågne ved, at den siger BZZZ, BZZZ, BZZZ?


Jeg vil anbefale at man læser om fokusfunktioner, hvis man har en iPhone....
https://support.apple.com/da-dk/105112

Så kan man hurtigt "slukke" for sin telefon, så der er ingen der kan ringe, sende besker, eller diverse apps ej heller kan sende notofikationer.
Og - så kan man lave undtagelser, så for eksempel ens børn og/eller forældre godt kan ringe en op, selvom man ikke vil forstyrres.

Det gælder om at lære ens telefon at kende og dens funktioner, frem for bare at slukke........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Munch skrev: "Det er ikke sundt at sove med sin telefon, du skal sove med din kone... " Kan desværre ikke kopiere og sætte ind, uden det ser forkert ud... At citere bliver nu også noget skidt... Men til sagen!

Nej - man skal ikke sove med sin telefon, men der er jo mange, som bruger den som vækkeur i stedet for en god, gammeldags clockradio, ELLER... Et vækkeur! Hvis telefonen nu er sat på lydløs, vibration slået fra, vil vækkelyden så komme igennem?

Jeg bruger selv en gammel, afdanket Sony Experia skub-op-telefon som vækkeur - ingen SIM-kort i den...
Nej når den er sat til lydløs, så er den total lydløs. Det er så et fint vækkeur du har som der ikke kan ringes til.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2024 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Munch skrev: "Det er ikke sundt at sove med sin telefon, du skal sove med din kone... " Kan desværre ikke kopiere og sætte ind, uden det ser forkert ud... At citere bliver nu også noget skidt... Men til sagen!

Nej - man skal ikke sove med sin telefon, men der er jo mange, som bruger den som vækkeur i stedet for en god, gammeldags clockradio, ELLER... Et vækkeur! Hvis telefonen nu er sat på lydløs, vibration slået fra, vil vækkelyden så komme igennem?

Jeg bruger selv en gammel, afdanket Sony Experia skub-op-telefon som vækkeur - ingen SIM-kort i den...
Jeg bruger et vækkeur, utroligt simpelt og effektivt Big smile

Og en iPhone vil vække med lyd, hvis den er tændt, uanset indstilling med lydløs, fokus osv.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu