recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPhone-ejerne mener, at Apple har overtrådt loven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPhone-ejerne mener, at Apple har overtrådt loven

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvis din mobil er sløv pga slidt batteri, så få dog skiftet batteriet.

Hvor svært kan det være.
En mobil bliver ikke sløv pga slidt batteri, sådan fungerer det ikke.
Apple sætter bevidst frekvensen ned ved "slidt" batteri pga. planlagt forældelse.

Jo, det er faktisk det der er problemet. Apple har indrømmet at deres telefoner er indrettet sådan at de rent faktisk kører langsommere når batteriet slides. Dette med flere sagsanlæg tilfølge.
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 23:55
Lundal, det er altså ikke korrekt det du skriver, når den når ned på 20%, så går den i sparemode, men problemet med at den sætter frekvensen ned sker meget før de 20%, og er for alvor først blevet et problem i iOS 11. Min iPhone 6 blev dræbende sløv efter jeg opgraderede til iOS 11, ikke før. Den skal køre 1400 MHz, men selv om den er 100% opladt kører den kun 1000-1100 MHz. Lige nu siger den 66% og 839 MHz og om lidt ryger den ned på 600 MHz, og så går alt i slowmotion.

Redigeret af Briskus - 23-December-2017 kl. 23:56
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 00:49
Hva den generelt er sløv, så prøv at slette telefonen og gendanne fra backup.

Det, der gøres med iPhone 6, skete allerede med iOS 10.2.

Hvordan måler du frekvensen?
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hva den generelt er sløv, så prøv at slette telefonen og gendanne fra backup.

Det, der gøres med iPhone 6, skete allerede med iOS 10.2.

Hvordan måler du frekvensen?


Det har jeg prøvet, det hjælper ikke. Hvad jeg har læst et andet sted, ja, så startede de på det allerede i iOS 10.2 ja, men kun i mild grad, men i iOS 11 drosler de den meget mere ned, derfor folk først har alvorlige hastigheds problemer nu.

Jeg bruger CPU DasherX, lige nu siger den 50% og 600 MHz.

Vi har mange iPhones i husstanden, de andres drosles også en smule ned, men det er kun meget lidt, så det mærkes ikke. Mit batteri er mest slidt.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 08:07
Hjælper det mon med batteriskift, eller hvordan tæller IOS mon ned, så iPhones bliver langsommere. Eller hvordan foregår "det dræbende" reelt?

Redigeret af bentpetersson - 24-December-2017 kl. 08:07
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Briskus Briskus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hva den generelt er sløv, så prøv at slette telefonen og gendanne fra backup.

Det, der gøres med iPhone 6, skete allerede med iOS 10.2.

Hvordan måler du frekvensen?


Det har jeg prøvet, det hjælper ikke. Hvad jeg har læst et andet sted, ja, så startede de på det allerede i iOS 10.2 ja, men kun i mild grad, men i iOS 11 drosler de den meget mere ned, derfor folk først har alvorlige hastigheds problemer nu.

Jeg bruger CPU DasherX, lige nu siger den 50% og 600 MHz.

Vi har mange iPhones i husstanden, de andres drosles også en smule ned, men det er kun meget lidt, så det mærkes ikke. Mit batteri er mest slidt.
hvor mange gange har de været opladet ?

Du kan checke med coconutbattery

kan se min 7plus kører 2237 MHz efter 372 opladninger.



Redigeret af lahan - 24-December-2017 kl. 11:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu