recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irenicus' stereo v1.2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIrenicus' stereo v1.2

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Emne: Irenicus' stereo v1.2
    Sendt: 15-December-2010 kl. 17:01
Jeg ved at i alle har ventet i spænding, på hvad der dog sker i mit setup. Nu hvor mit cykel projekt er så overstået, som en løbende projekt kan være, har jeg haft lidt til til at tænke lidt HiFi igen.
Stuen er vendt 90° så der nu spilles på lang af stuen, i stedet for på tværs som før, hvilket skulle være akustisk bedre. Dette har ført til en bedre placering af højttalerne, som nu ligger inden for placerings afstandende i vejledningen, på nær afstanden imellem dem.
 
Setup'et er således:

Højttalere: 

Hovedtelefoner:
Stax SR30

Forforstærker:

Effektforstærker:

RIAA:

Pladespiller:

DAC:

Musikstreamer:

Musik kontrol enhed:

Bærbar afspiller:

IEMs:

Kabler består lige nu af:

Airport Express til DAC: Argon 5201D

Højttaler kabel: 4.0mm2 + Blåt gummi belagt PA kobber kabel

DAC til forforstærker: QED Reference Audio Evolution

Forforstærker til effektforstærker: QED Reference Audio Evolution

Oversigts billede. Her ses granit stenene og korken, under DLS'erne.

Acoustic Reality LE2.

Acoustic Reality eAR PRE TWO.

Beresford Caiman+ & AKG K601.


De fleste vil nok bemærke den komplette mangel af et TV, dette skyldes at der ikke er plads til det som stuen ser ud pt. samt en ønske om at prøve at fjerne det, da det sjældent bliver brugt længere.

Omplaceringen af højttalerne kan bestemt høres, det hele er en smule klarere, bassen har fået mere punch samt at det nu er tydeligt at DLS'erne faktisk er ret hurtige, dette var på ingen måde tydligt før. Den største ændring er dog klart perspektivet, hvor det nu er lettere at forsøge at placere noget i lydbilledet, men jeg er ikke helt tilfreds endnu.

Næste projekt er en akustisk optimering af stuen som er fleksibel, således at løsningen kan benyttes andre steder end den nuværende lejlighed.


Redigeret af Irenicus - 28-November-2011 kl. 23:28
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 17:01
*Reserveret*
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 18:04
Kan jo kun elske det møbel Thumbs Up
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Kan jo kun elske det møbel Thumbs Up
Jo tak! Havde egentlig tænkt på noget selv-byg inden, men måtte nok sande at ikke har de håndværksmæssige egenskaber til at føre det ud i livet. Heldigvis viste dette sig som et perfekt alternativ...
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 19:18
Det bragte dog et lille smil frem at du brugte de 3 kasser som møbel:P jeg er overrasket over at der kan være noget derinde i på de lange led :) Fedt fundet på.
MvH Daniel
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

Det bragte dog et lille smil frem at du brugte de 3 kasser som møbel:P jeg er overrasket over at der kan være noget derinde i på de lange led :) Fedt fundet på.
Det var rent tilfælde at de kom til at blive brugt, men er rigtig glad for dem. Der er masser af luft til udstyret inde i kasserne (effekten bliver dog kun stue temp. så det er kun PS3'eren der har brug for luften) og det giver et lidt retro look... Nu mangler jeg kun nogle til alle pladerne der er arvet fra mor :)
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 19:42
Sidder lige og tjekker min mors aflagte LP'er igennem, da det kribler lidt i kroppen for at få den pladespiller tilbage. Må indrømme at hun har/havde en glimrende musiksmag, hende mit ophav.

Anyways, så er jeg i øvrigt også på kig efter forslag til forbedringer af anlægget, så kan du en idé til hvad der vil give det største løft ifht. pengene så smid lige en besked. Hvis det kan hjælpe har jeg følgende overvejelser, i ikke rangeret rækkefølge:
- Hylde til pladespilleren
- Akustik plader
- Andre HT kabler (BJC Twelve white)
- Andre HT'er da de syntes for store til rummet på blot 16,5 m2, problemet med denne er dog blot at de nok ikke vil indbringe så meget brugt, indtil TP sætter prisen op igen
- Granit under HT'erne, her er den bedre halvdel dog meget striks med valget, da det gerne skal være glat og helst sort, og jeg ønsker min 40mm i tykkelsen.

Andre ideer er som sagt velkomne!
Til top
rafgut Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 15:13
Helt klart mit favorit setup på den her hjemmeside! :D

Specielt forstærkersæt, hvor har du købt det?

Og hvilket ophæng bruger du til Tv'et?

Og jeg takker også mine forældre for deres musiksmag, sidder med alle deres gamle LP'er med The Doors, Pink Floyd og andet godt. :)
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 16:07
Det var noget af et kompliment, tak Smile
Forstærkersættet er købt brugt, sælger opgraderede til IcePower monoblokke. Det blev egentlig købt på anbefalingen af en daværende kollega, men har ikke fortrudt det... endnu da LOL
Ophænget er fra Silvan (eller var det Føtex?), havde et med arm og det hele før, men blev træt af det så nu er det et der kun kan vippes et par grader.
Det lyder som om de forældre havde noget guf!
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 17:55
Fedt anlæg.Jeg undrer mig bare over en ting.Står du op og ser fjernsyn,siden skærmen hænger så højt.?
    carsten
Til top
rafgut Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 19:31
Du har vel ikke modelnummeret og pris på ophænget?
Har fået et fra Biltema der skulle passe fra 26" til 50", men det er lige et par centimeter for smalt til mit 37PX80!

Kan bare godt lide stilen, i stedet for de sædvanlige stilrene "Bo Bedre" man ser ofte. Cool at se noget anderledes.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 00:56
< ="utf-8">
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Fedt anlæg.Jeg undrer mig bare over en ting.Står du op og ser fjernsyn,siden skærmen hænger så højt.?
    carsten

Ja, og gerne på en stol...
Nej, det gør jeg dog ikke, sidder i sofaen. Har ikke syntes at det er for højt, men nu du siger det kan jeg godt se det. Det er dog ikke noget jeg har mulighed for at ændre lige umiddelbart, men holder det nok i mente næste gang der skal laves om.
Og tak i for komplimentet i øvrigt Smile

Oprindeligt skrevet af rafgut rafgut skrev:

Du har vel ikke modelnummeret og pris på ophænget?
Har fået et fra Biltema der skulle passe fra 26" til 50", men det er lige et par centimeter for smalt til mit 37PX80!

Kan bare godt lide stilen, i stedet for de sædvanlige stilrene "Bo Bedre" man ser ofte. Cool at se noget anderledes.

Skal nok ned i kælderen en af dagene, så kan jeg lige tjekke kassen. Har ellers godt set det de havde i Biltema, men er da glad for at jeg ikke købte det. Gik bare efter et der overholdte VESA standarden, så kan man vel ikke gå HELT galt i byen.
Jeg syntes at Bo Bedre/skadinavisk minimalisme er meget flot, men jeg kunne ikke forestille mig at bo i det, jeg ville have svært ved at slappe af.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu