recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irma's hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Irma's hjemmebio

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Irma's hjemmebio
    Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 16:27


Hej alle

Så fik jeg endeligt flyttet ind i huset og sat op det nye bio.

Her er et par pics af lærred, sofa m.m. :








Og så af de forskellige devices:





Et par billedet af det hele i action - som man måske kan se så har jeg problemer med at få billedet til ikke
at være så lyst - har et N2 filter men når den kommer på så går det udover farverne. Har forsøgt med forskellige indstillinger uden held, så nu lader det jeg bare være på standard cinema + ECO og med filter. Det må være EPSON TW-5900 der ikke kan gøre det bedre end den gør.

Har desuden fået et lille mini grønt plet midt i billedet - kom efter at det hele var sat op - ved ikke hvad det er, men den er ikke så let at se så jeg prøver også at lære med at leve med det :-)

Billede på lærred fra MAC der er koblet til Denon via HDMI og som kører Plex:






Og så billede fra PS3:

Med ND2 filter:


Og uden filter:



Det tog lidt til at få det hele på plads - men er blevet rigtigt glad for det. Men på lidt længere sigt skal projektoren nok erstattes med en bedre - for der er alt for stor forskel i billed kvalitet når jeg går fra min 63" samsung tv til biografen :-)

Update: udstyr specifikation

Denon AVR-1912 - aldrig haft en av reciever, men denne opfylder alle behovene. Især
airplay funktionen virker upåklageligt og det er dejligt at slippe af med den gamle HDMI splitter :-)

KEF 2001.3 surround højtlere 5.1 - købte dem dejligt billigt på DBA - fantastisk hvor meget godt lyd
der kan komme ud af sådan et par små satelithøjtalere

EPSON TW-5900 - fed projektor, den første jeg ejer. Er et ulempe at den ikke har lens shift (har været svær at placere rigtig) - og desuden en for lys billede projektion som jeg ikke har kunne gøre noget ved. En ND2 filter fra HAMA, bestilt fra amazon hjælper dog lidt på det. 3D på den er bare FED!

Mac Mini 2,4 (2010) model der primært bruges som mediahub og der kører PLEX - gør billedet mørkere end den er - har læst at det er sådan med alle mac mini modeller fra denne årgang. Men overvejer snart at skifte det ud med noget andet. Planen var ATV3 men den kan endnu ikke jailbreakes til at køre PLEX som er et must for mig. 

The good old PS3

247x144cm lærred, bestilt billigt fra ebay.de - link her. Var let at sætte op og er god.

Logitech Harmony 1100 fjernbetjening - en af de fedeste køb jeg har gjort mig. Samler det hele - og ha gjort den Uber fed ved at kode lidt på den så der blev lavet ikoner, lyd i PLEX m.m. F.eks. ved klik på popcorn knappen tændes plex på film, og en mandestemme siger "Welcome to your Movies" :-)





Redigeret af IrmaN - 17-Oktober-2012 kl. 20:12
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:16
ser fedt ud! Bare det var mig som havde et extra værelse i lejligheden.
Men du mangler da at beskrive dit udstyr med model osv. er du tilfreds osv osv.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:34
Synd at billederne er så klemte, det ser helt forkert ud. Tror du skal lave dem i et andet format.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

ser fedt ud! Bare det var mig som havde et extra værelse i lejligheden.
Men du mangler da at beskrive dit udstyr med model osv. er du tilfreds osv osv.

Ups my bad, nu er det opdateret med specifikation af udstyret. 
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synd at billederne er så klemte, det ser helt forkert ud. Tror du skal lave dem i et andet format.

Mener du plakaterne? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synd at billederne er så klemte, det ser helt forkert ud. Tror du skal lave dem i et andet format.

Mener du plakaterne? 
Nej, jeg mener de billeder du har lagt op. De er alt for høje i forhold til bredden, så dit lærred, din reol osv har helt forkerte mål.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synd at billederne er så klemte, det ser helt forkert ud. Tror du skal lave dem i et andet format.

Mener du plakaterne? 
Nej, jeg mener de billeder du har lagt op. De er alt for høje i forhold til bredden, så dit lærred, din reol osv har helt forkerte mål.

Ahhh ja :-) Værelset er så lille at det ikke har kunnet lade sig gøre at tage bedre billeder + at de skulle gøres recordere.dk venling (max 200kb) 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synd at billederne er så klemte, det ser helt forkert ud. Tror du skal lave dem i et andet format.

Mener du plakaterne? 
Nej, jeg mener de billeder du har lagt op. De er alt for høje i forhold til bredden, så dit lærred, din reol osv har helt forkerte mål.

Ahhh ja :-) Værelset er så lille at det ikke har kunnet lade sig gøre at tage bedre billeder + at de skulle gøres recordere.dk venling (max 200kb) 
Det er ikke det der er galt!!! Forkert aspect! Som hvis du presser et 16:9 billede sammen til et 4:3
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synd at billederne er så klemte, det ser helt forkert ud. Tror du skal lave dem i et andet format.

Mener du plakaterne? 
Nej, jeg mener de billeder du har lagt op. De er alt for høje i forhold til bredden, så dit lærred, din reol osv har helt forkerte mål.

Ahhh ja :-) Værelset er så lille at det ikke har kunnet lade sig gøre at tage bedre billeder + at de skulle gøres recordere.dk venling (max 200kb) 
Det er ikke det der er galt!!! Forkert aspect! Som hvis du presser et 16:9 billede sammen til et 4:3

Ok - det har jeg ikke lagt mærke til så det passer mig fint
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:45
Irma:
 
Klik på Valgmuligheder, Redigér, klik så på billedet, herefter får du mulighed for at justere på billedets højde...
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Irma:
 
Klik på Valgmuligheder, Redigér, klik så på billedet, herefter får du mulighed for at justere på billedets højde...

Snakker vi om projektoren, mac mini eller? For kan ikke finde de menuer du nævner der...
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 19:56
Billederne, eller nogle af dem, som er lagt op i forummet...

Redigeret af turbo2 - 17-Oktober-2012 kl. 19:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu