recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irriterende situation med KrishAV 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIrriterende situation med KrishAV 

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 09:13

Nu er der en del der nævner at de tvivler på om de nu tør købe pana eller pio hos krisahv.

Vi har jo i de efterhånden mange bulk-køb fået tude ørerne fulde af at de er pana/pio autoriseret forhandler og derfor kan produkter købt hos dem, sendes til rep. her i dk.

Så der er vel ingen grund til bekymring.

Køber selv pana bd50 og pio 5090 her i løbet af sommeren.

Jeg har dog haft problemer med krishav for 1 år siden da jeg købte mit Sharp tv. Det brummer og der er MASSER af banding, eller hva det nu kaldes. Jeg meldte fejlen til ham medd et samme jeg fik tv'et sat til. Men han ville dengang ikke betale fragt frem og tilbage, så jeg har levet med fejlene i et år nu. Jeg vidste dengang ikke at DE skulle betale fragten.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Vi har jo i de efterhånden mange bulk-køb fået tude ørerne fulde af at de er pana/pio autoriseret forhandler og derfor kan produkter købt hos dem, sendes til rep. her i dk.

Så der er vel ingen grund til bekymring.

Problemet er så at det kun er så længe at EU-warranty'en gælder (1 år), men derefter er det Krish AV, der sidder med aben.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så der er vel ingen grund til bekymring.

Køber selv pana bd50 og pio 5090 her i løbet af sommeren.

Jeg har dog haft problemer med krishav for 1 år siden da jeg købte mit Sharp tv. Det brummer og der er MASSER af banding, eller hva det nu kaldes. Jeg meldte fejlen til ham medd et samme jeg fik tv'et sat til. Men han ville dengang ikke betale fragt frem og tilbage, så jeg har levet med fejlene i et år nu. Jeg vidste dengang ikke at DE skulle betale fragten.

Tør du købe hos KrisAV igen, med de dårlige erfaringer du har ?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Vi har jo i de efterhånden mange bulk-køb fået tude ørerne fulde af at de er pana/pio autoriseret forhandler og derfor kan produkter købt hos dem, sendes til rep. her i dk.

Så der er vel ingen grund til bekymring.

Problemet er så at det kun er så længe at EU-warranty'en gælder (1 år), men derefter er det Krish AV, der sidder med aben.

Ahh ok Jeg har nu under alle omstændigheder tænkt mig at købe en ekstra forsikring som dækker alt rep i dk efter det 1. år til det 4. år.

Lahan: Ja det tør jeg godt Jeg ved jo nu hvordan tingene fungere. Det gjorde jeg slet ikke dengang. Desuden er det jo et pioneer jeg køber denne gang og det kan jeg jo få lavet her i DK hvis der skulle være noget galt. Det samme med pana bd50 afspilleren.

Det kunne jeg ikke med mit sharp tv.

 



Redigeret af furious jt - 21-April-2008 kl. 10:06
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:09

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ahh ok Jeg har nu under alle omstændigheder tænkt mig at købe en ekstra forsikring som dækker alt rep i dk efter det 1. år til det 4. år.

Vær dog opmærksom på, at den type forsikringer normalt kun dækker alt udover normal reklamationsret. Det er først i de situationer, hvor de normale lovbestemte muligheder ikke rækker, at forsikringen træder til.

Med andre ord: Der er ingen ændring i forhold til forhandleren i England.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Vi har jo i de efterhånden mange bulk-køb fået tude ørerne fulde af at de er pana/pio autoriseret forhandler og derfor kan produkter købt hos dem, sendes til rep. her i dk.

Så der er vel ingen grund til bekymring.

Problemet er så at det kun er så længe at EU-warranty'en gælder (1 år), men derefter er det Krish AV, der sidder med aben.

Ahh ok Jeg har nu under alle omstændigheder tænkt mig at købe en ekstra forsikring som dækker alt rep i dk efter det 1. år til det 4. år.

Lahan: Ja det tør jeg godt Jeg ved jo nu hvordan tingene fungere. Det gjorde jeg slet ikke dengang. Desuden er det jo et pioneer jeg køber denne gang og det kan jeg jo få lavet her i DK hvis der skulle være noget galt. Det samme med pana bd50 afspilleren.

Det kunne jeg ikke med mit sharp tv.

 


Sikkert en god ide med den forsikring.
Kan ikke se hvorfor det er bedre med Pioneer.
Dengang ved pio fælleskøbet ville de ikke rører ved deres egne TV, selvom de var købt hos en dansk forhandler.

Ja du ved hvordan tingene fungerer i teorien, spørgsmålet er jo bare om de også fungerer sådan i praksis.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ahh ok Jeg har nu under alle omstændigheder tænkt mig at købe en ekstra forsikring som dækker alt rep i dk efter det 1. år til det 4. år.

Vær dog opmærksom på, at den type forsikringer normalt kun dækker alt udover normal reklamationsret. Det er først i de situationer, hvor de normale lovbestemte muligheder ikke rækker, at forsikringen træder til.

Med andre ord: Der er ingen ændring i forhold til forhandleren i England.

  /Lars

Den fangede jeg ikke helt Lars

Hvis der sker noget med tv'et når det er 1 år og 1 måned f.eks. så dækker min ekstra forsikring vel?

Lad os sige jeg kommer til at vælte tv'et så det skal til rep. Så dækker forsikringen vel? Eller hvis der dukker en funktionsfejl op som ikke er selvforskyldt?

 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Den fangede jeg ikke helt Lars

Hvis der sker noget med tv'et når det er 1 år og 1 måned f.eks. så dækker min ekstra forsikring vel?

Lad os sige jeg kommer til at vælte tv'et så det skal til rep. Så dækker forsikringen vel? Eller hvis der dukker en funktionsfejl op som ikke er selvforskyldt?

Pointen er: Hvis tv'et går i stykker efter 8 måneder, og forhandlerens reklamationsret eller evt. garanti dækker, så har du ingen hjælp fra forsikringen, og så skal tv'et stadig sendes til England.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hvis der sker noget med tv'et når det er 1 år og 1 måned f.eks. så dækker min ekstra forsikring vel?

Ikke hvis det går i stykker på normal vis (funktionsfejl). Så er det forhandleren der dækker.

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Lad os sige jeg kommer til at vælte tv'et så det skal til rep. Så dækker forsikringen vel?

Ja, hvis du vælter TV'et så er det netop ikke en normal reklamation som forhandleren ville dække. Så her træder forsikringen til, og vurderer om det er en skade der falder indenfor forsikringsbestemmelserne.

Men hvis du har købt et TV i England, og det får sort skærm efter 1 år og 1 måned, så skal forhandleren i England almindeligvis have det ind til reparation.

Der kan selvfølgelig være forskel på forsikringsbetingelser. Men dem jeg har set indtil nu, omkring udvidede elektronikforsikringer, de gav kun en udvidelse i forhold til det lovbestemte. De erstattede ikke det lovbestemte. Altså, man skal først gøre brug af alle de almindelige muligheder, og først derefter træder forsikringen til.

  /Lars



Redigeret af Lars - 21-April-2008 kl. 10:31
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 10:31

Ok så er jeg med. Tak for svaret Lars.

 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Nu er der en del der nævner at de tvivler på om de nu tør købe pana eller pio hos krisahv.


Vi har jo i de efterhånden mange bulk-køb fået tude ørerne fulde af at de er pana/pio autoriseret forhandler og derfor kan produkter købt hos dem, sendes til rep. her i dk.


Så der er vel ingen grund til bekymring.


Køber selv pana bd50 og pio 5090 her i løbet af sommeren.


Jeg har dog haft problemer med krishav for 1 år siden da jeg købte mit Sharp tv. Det brummer og der er MASSER af banding, eller hva det nu kaldes. Jeg meldte fejlen til ham medd et samme jeg fik tv'et sat til. Men han ville dengang ikke betale fragt frem og tilbage, så jeg har levet med fejlene i et år nu. Jeg vidste dengang ikke at DE skulle betale fragten.



Er det ikke meget normalt med LCD og banding?

At det så brummer er en anden sag. Dog kender jeg ikke sharp tv, men det kan vel også være meget normalt.

Mit eget Crt, gud være med det, støjer med ca. 25 db brummen, som skifter frekvens alt efter hvad der vises på skærmen. Desuden er der kommet en grøn plet i den ene side (som dog mest ses når der er hvid skærm). Jeg har bare tænkt, at jeg har købt et for dårligtt (bygget) tv til at kunne forlange mere mht. holdbarheden. Det er dog også 7 år gammelt.

Måske derfor jeg glæder mig som en besat til de nye pio
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2008 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Nu er der en del der nævner at de tvivler på om de nu tør købe pana eller pio hos krisahv.


Vi har jo i de efterhånden mange bulk-køb fået tude ørerne fulde af at de er pana/pio autoriseret forhandler og derfor kan produkter købt hos dem, sendes til rep. her i dk.


Så der er vel ingen grund til bekymring.


Køber selv pana bd50 og pio 5090 her i løbet af sommeren.


Jeg har dog haft problemer med krishav for 1 år siden da jeg købte mit Sharp tv. Det brummer og der er MASSER af banding, eller hva det nu kaldes. Jeg meldte fejlen til ham medd et samme jeg fik tv'et sat til. Men han ville dengang ikke betale fragt frem og tilbage, så jeg har levet med fejlene i et år nu. Jeg vidste dengang ikke at DE skulle betale fragten.



Er det ikke meget normalt med LCD og banding?

At det så brummer er en anden sag. Dog kender jeg ikke sharp tv, men det kan vel også være meget normalt.

Mit eget Crt, gud være med det, støjer med ca. 25 db brummen, som skifter frekvens alt efter hvad der vises på skærmen. Desuden er der kommet en grøn plet i den ene side (som dog mest ses når der er hvid skærm). Jeg har bare tænkt, at jeg har købt et for dårligtt (bygget) tv til at kunne forlange mere mht. holdbarheden. Det er dog også 7 år gammelt.

Måske derfor jeg glæder mig som en besat til de nye pio

Ved ikke om det er normalt med banding på LCD, men hvis det er, og jeg vidste det dengang, så havde jeg ikke købt skidtet. Aj, jeg har nu været ok tilfreds med tv'et. Men jeg brummeriet kan jeg ikke leve med.

Men hvis jeg skruer helt op for backlight så brummer det ikke. Så jeg har kørt med et lidt åndssvagt billede i 1 år fordi jeg tolerere ikke brummen

 



Redigeret af furious jt - 21-April-2008 kl. 11:29
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu