recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTouch til squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiTouch til squeezebox

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af tlmadsen tlmadsen skrev:

Min kone har en Iphone og så sent som igår tog jeg springet og købte+installet applicationen kaldet Ipeng, der er specifikt skrevet til Itouch/Iphone og SQ.

F...., det rykker !. Album/Kunstner "finger-browsingen" er helt klart BEDRE end på min SQ-controller. Til gengælld skal man lige vende sig til volumekontrollen, som er en "slider" i bunde af billede. ..........

 

Kan jeg ikke lige få en beskrivelse af, hvordan du satte IPeng 1.0 op via IPhone (hvordan står dine settings) ?

Hvordan accesser du squeezecenter efterfølgende via IPhone?

F.eks starter du den op via IPhone browseren, og hvilket URL indtaster du her ?

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 20:10

Jeg er med på spørgsmålet

Jeg har en Sqeezebox Duet.

Har netop investeret i Ipeng. Mit sqeezecenter ligger på min NAS (Synology 207+)

Jeg kan simpelthen ikke få forbindelse til Sqeezecentret fra min Iphone.

How to do ???

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 21:59

Jeg er lidt utålmodig for at få min Ipeng-investering til at virke

Er der ikke nogen af jer der har fået det til at virke, der har samme opsæt som mig: Sqeezecenter på NAS, Duet (receiver + controller) og Iphone med Ipeng.

Hvordan har i fået Ipeng til at virke ?. Bare ved at indsætte en URL-adresse under "tilføj server" i Ipeng ?? 



Redigeret af ajaj - 03-December-2008 kl. 22:01
Til top
tlmadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 10:14

Hej Ajaj & Vinkender

Desværre kan jeg nok ikke hjælpe jer meget, da min squuezecenter kører på en PC'er og ikke en NAS. (og jeg har ingen erfaring med SC<->NAS, ud over at de tidligere var utåleligt langsomme i betjeningen, men det er der vist lavet om på).

Der er vist lidt general forviring omkring programmet Ipeng. Den udgave jeg snakker om er en helt ren applikation, der installeres på samme måde som andre applicationer man henter/køber i Apple-store. Altså ikke noget med brug af browser osv.

Der ud over finde der også en WEB-version af Ipeng (det var vist sådan at den startede), hvor man selvfølgelig skal kører det gennem sin browser.

I den "rene" applikation som jeg bruger, skal man simpelthen bare installere programmet og starte det op, så finder den selv ens SC og efter 20-30 sekunder (første gang) er man i luften.

Når man efterfølgende går på skal man bare starte applikationer og man er i luften.

Der skal Intet ekstra installeres på SqueexeCenter.

Jeg ved ikke om Ipeng kan bruges med SlimServer.

Det er helt korrekt at man ikke kan foretage alle baggrundsindstiliingerne på Ipeng, som man kan på sin Controller. For mig er det dog ikke det store problem, da det sjældent er noget jeg ændre på og hvis jeg endellig gør, foretrækker jeg at sidde ved PC'eren og arbejde direkte med SC. Så det er vist en smagssag om man kan leve uden controller.

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 10:37

Tak for svar tlmadsen

Installeringen når man har alt på sin PC lyder jo dejlig nem.

Noget andet er åbenbart når det ligger på en NAS. Men jeg er åbenbart den eneste i Danmark der har denne opsætning, og skal få Ipeng til at køre på Iphone 



Redigeret af ajaj - 04-December-2008 kl. 10:38
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 10:37

Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Installeringen når man har alt på sin PC lyder jo dejlig nem.

Noget andet er åbenbart når det ligger på en NAS. Men jeg er åbenbart den eneste i Danmark der har denne opsætning

Med hensyn til iPeng (native App, se nedenfor) skulle der ikke være nogen forskel på om Squeezecenter kører på NAS eller PC, da der ikke skal installeres ekstra på serveren. Dog er det vist rigtigt at Squeezecenter på en NAS kan være lidt tricky.

Jeg havde problemer med forbindelsen fra iPeng til SC på et tidspunkt. Jeg fandt ud af at det skyldtes at min router fuckede up og min iPhone mistede forbindelsen til mit trådløse netværk. Så gik den på EDGE istedet for, og så er det jo klart at iPeng ikke kan finde SC på mit lokal netværk, når den kun har forbindelse til Telias EDGE-netværk - men det voldte mig godt nok en del problemet fordi jeg i starten ikke lige var opmærksom på det . Ved ikke om dit problem kan være relateret, nu fik jeg ikke lige set om du brugte iTouch eller iPhone.

 

Kommer lige med et generelt indspark til emnet:

Har ikke nogen Squeezebox, men har kørt med Squeezecenter + Softsqueeze (software udgave af Squeezebox som kører på pc) en del tid. Da jeg faldt over iPeng første gang var det stadig en Web-app. Her skulle der installeres et "skin" (selve iPeng) i Squeezecenter. iPeng kørte så som en hjemmeside via Safari browseren. Det gik trægt, men det var stadig en fed måde at styre musikken på.

Da Jörg (udvikleren bag iPeng) begyndte at lave en native app til iPhone + iTouch, kunne jeg næsten ikke vente. Kom med i den sene fase af beta-testing, og allerede her var iPeng fantastisk. Version 1.0 synes jeg er blevet rigtigt god.

Fordelen ved Native app fremfor Web app er først og fremmest at det er langt hurtigere. Den video I har set på youtube er 99% sandsynlighed af web-app'en - jeg har ikke set en video med den nye ihvertfald. Native App har også den fordel at der ikke skal installeres noget på serveren. Du installer app på iTouch/iPhone og når du er på dit netværk med Squeexecenter så finder den selv serveren.

Jeg har ikke prøvet Squeeze-controlleren, så kan ikke sammenligne med den. Men jeg synes at navigeringen fungerer rigtigt godt i iPeng. Jeg synes også det er fedt at man kan søge efter numre, ved hjælp af tastatur. På controlleren skal man vel bladre i alfabetet med hjulet? Tilgengæld er det ærgeligt at man ikke kan komme hurtigt til volumekontrollen - det kunne være rart hvis man kunne bruge volumeknapperne på iPhone. Jeg har dog læst noget om at dette ikke er tilladt ifølge Apples retningslinier, hvorfor det nok ikke er noget der kommer.

Løsningen koster nok nogenlunde det samme som en Duet-løsning (med nypriser i DK), men tilgengæld får man også så meget mere i en iTouch (IMO). Selvom den er bundet til lejligheden/huset er der stadig rigtigt mange andre ting den kan benyttes til.

Hvis I investerer i denne løsning, så gør jer selv den tjeneste også at købe en Dock og en oplader og så slå "Prevent sleep mode" til i iPeng indstillingerne. Det ser rigtigt lækkert ud at have den stående i dock, mens den spiller, med Artwork på 3,5" skærmen



Redigeret af jonaskp - 04-December-2008 kl. 10:42
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Kommer lige med et generelt indspark til emnet:

Har ikke nogen Squeezebox, men har kørt med Squeezecenter + Softsqueeze (software udgave af Squeezebox som kører på pc) en del tid.



Er der nogen gevinst i det?? Er en alm. winamp med AjaxAmp ikke ligeså god som Squeezecenter + Softsqueeze..??? 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Kommer lige med et generelt indspark til emnet:

Har ikke nogen Squeezebox, men har kørt med Squeezecenter + Softsqueeze (software udgave af Squeezebox som kører på pc) en del tid.



Er der nogen gevinst i det?? Er en alm. winamp med AjaxAmp ikke ligeså god som Squeezecenter + Softsqueeze..??? 
Ingen anelse om hvad AjaxAmp er, så det kan jeg ikke svare på .

Jeg har gjort det på denne måde fordi jeg har planer om at få købt en Squeezebox eller to på et tidspunkt, og så er alt musikken samlet et sted. Og så er iPeng skidegodt til at styre musikken.

Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 12:51

Tak for svar til jer der har fået Ipeng op at køre.

Når den hos jer automatisk connecter til squeezecenter må den også have defineret et servernavn den henter opl. fra. (Url'en til den pc I har squeezecenter installeret på). Hvad står der i server Url'en som den connecter til ?

Det er denne oplysning jeg selv skal indtaste under add. server når den ikke automatisk kan finde serveren. Her har jeg prøvet at skrive URLen til min NAS “192.168.1.102:9000." Det er denne URL'en jeg via browseren fint kan se squeezecenter igennem, og hvis browseren kan fange denne burde IPeng jo også....

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:13

Jeg har faktisk ikke nogen steder stående en URL.

iPeng er lavet til automatisk at finde SC-servere på dit netværk og så connecte til dem. Hvis den ikke kan det, så er der noget galt et eller andet sted.

Du er 100% sikker på at iPhone/iTouch er på det samme netværk som serveren (ikke naboens?). Når du skriver at du godt kan finde SC når du indtaster URL i browseren, mener du så Safari-browseren på iPhone/iTouch? Undskyld de måske lidt "dumme" spørgsmål, men nogen gange er løsningerne på disse problemer meget low-tech - eller også er det bare mig der ikke altid er helt vågen .

Prøv evt at skrive til udvikleren. Hjemmesiden er http://www.penguinlovesmusic.de.

Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg har faktisk ikke nogen steder stående en URL.

iPeng er lavet til automatisk at finde SC-servere på dit netværk og så connecte til dem. Hvis den ikke kan det, så er der noget galt et eller andet sted.

Du er 100% sikker på at iPhone/iTouch er på det samme netværk som serveren (ikke naboens?). Når du skriver at du godt kan finde SC når du indtaster URL i browseren, mener du så Safari-browseren på iPhone/iTouch? Undskyld de måske lidt "dumme" spørgsmål, men nogen gange er løsningerne på disse problemer meget low-tech - eller også er det bare mig der ikke altid er helt vågen .

Prøv evt at skrive til udvikleren. Hjemmesiden er http://www.penguinlovesmusic.de.

Jep det er safaribrowseren på IPhonen hvor jeg fint kan connecte mig til squeezecenter på NAS'en.

Har du været inde på settings på IPeng under add server og checket at der ingen servernavn (URL) står ?

 

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:23
Jeg kan prøve at tjekke det når jeg kommer hjem. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det ser ud derinde, men er sikker på at jeg ikke umiddelbart har nogen IP adresse stående nogen steder. Men skal gladeligt undersøge det når jeg er hjemme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu