recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Itunes streaming over internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketItunes streaming over internet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Emne: Itunes streaming over internet
    Sendt: 17-Marts-2010 kl. 13:58
leder efter en løsning så jeg kan afspilles min musik via internet, fra min hjemmeserver som kører Itunes.
Har fundet noget der hed simplifymedia, men det er desværre lukket ned.
 
Er det muligt og hvordan gøres det?
 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 18:36
synology har noget som kan funge... dog kun til deres servere....., som dog kræver egen apps installeret på ipod touch eller iphonen

Redigeret af rhsin - 17-Marts-2010 kl. 18:37
Mvh

René
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 19:51
Streame til hvad? Skal det være iTunes til iTunes? I så fald tror jeg du skal ud i noget med VPN. Det er måske at foretrække under alle omstendigheder, så er du fri for at eventuelt bekymre dig om sikkerhed og denslags.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 08:02
Nej det har i princippet intet med Itunes at gøre andet end at det er det program jeg bruger til afspiller.
Min musik ligger bare en server, som jeg ønsker tilgang til via internettet.
Jeg bruger LogMeIn til at tilgå den, men det er jo som noget remote desktop agtigt. Det jeg ønsker er at kunne køre eks. Itunes på min bærbare uden for hustanden og afspille mit musik på serveren.
 
p.s. jeg har IKKE en faste IPér på mit hjemmenetværk. Benytter Fullrate, håber det kan lade sig gøre uden faste IPér?


Redigeret af mbm1 - 18-Marts-2010 kl. 08:12
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 23:28
Det nemmeste er at: lade din Mac's indebyggede web-server eksponere det rå fil/mappe-hirarki hvor dit musik er lagret, i din router forwarde port 80 til din server, og lade dyndns.org håndtere den skiftende eksterne IP...

Du kan evt. erstatte det første trin ved at anvende noget mere fancy software på serveren (i stedet for blot web-serveren). Hvorvidt det kan betale sig afhenger bla. lidt af hvordan du har tænkt dig at bruge det.


Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 23:30
Mht. til de skiftende IP'er på dit hjemmenetværk kan du enten lade din server have en fast IP, eller evt. forsøte at benytte bonjour i stedet.  
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 23:46
En mulighed er også at installere Squeezebox Server og så tilgå den udefra med eksempelvis SoftSqueeze (software-afspiller) - du behøver ikke en hardware-squeezebox for at benyttet Logitechs musik-server-software.
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 05:40
Jeg bruger KPlaylist, lidt at streame musik hjemme fra NAS'en til fx arbejdet.
Det kører rigtigt godt.

http://www.kplaylist.net/
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 12:22
har nu prøvet at installere det der squeeze,, men er ikke helt sikker på hvad der skal installeres hvor.
Har inst. squeeze server på min server, og det der softsqueeze på den pc jeg vil afspille på, men kan ikke rigtigt få softsqueeze til at virke. Det er ikke rigtigt nogen appl.
 
Ser ud til serveren køre fint, men hvordan gør jeg på den eksterne pc ?


Redigeret af mbm1 - 19-Marts-2010 kl. 12:46
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 16:06
Jeg bruger gnump3d på en maskinen med Ubuntu. Da jeg kørte windows brugte jeg VibeStreamer. 
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

har nu prøvet at installere det der squeeze,, men er ikke helt sikker på hvad der skal installeres hvor.
Har inst. squeeze server på min server, og det der softsqueeze på den pc jeg vil afspille på, men kan ikke rigtigt få softsqueeze til at virke. Det er ikke rigtigt nogen appl.
 
Ser ud til serveren køre fint, men hvordan gør jeg på den eksterne pc ?

Du har gjort det rigtigt. Har du indtastet din server's IP i Softsqueeze? Se mere her:


og/eller her:


Beklager det lidt korte svar - har lidt dårlig tid.

PS Såvidt jeg har forstået dit ønske, mener jeg ikke at dette er den bedste løsning for dig. 


Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 22:29
Du installerer Squeezebox Server på din server og konfigurerer det efterfølgende via en webbrowser på adressen http://din-server-ip:9000/ så det som minimum ved hvor din musiksamling ligger.
Derefter installerer du SoftSqueeze (http://sourceforge.net/projects/softsqueeze/files/softsqueeze/softsqueeze-3.8/softsqueeze_windows_with_jre_3_8.exe/download) på den maskine der skal afspille musikken og sætter denne op til at pege på serverens ip-adresse. Når den har forbindelse, har du et interface der ligner det interface du også har på en fysisk Squeezebox (classic,boom eller transporter) og kan sætte musikken i gang med en "grafisk fjernbetjening" eller alternativt fra en webbrowser på ovenstående adresse.
Hvis SoftSqueeze skal oprette forbindelse til Squeezebox Server udefra, kræver det at du har lavet portforwaring på din router og som minimum skal port 9000 forwardes og jeg mener måske der er en port mere (måske 3483 & 9090) - er dog ikke helt sikker på disse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu