recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iversens Stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iversens Stuebio

 Besvar Besvar Side  <1 212223
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Det ser bare super godt ud!

Og en lækker kombination af udstyr :)

tak tak Wink
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 14:55
Jeg har i et stykke tid overvejet et nyt fjernsyn, og jeg har læst en del om 55st60 og 55vt60
De er 5" større, som jeg gerne vil have.
Begge har t2 tuner, som jeg mangler nu!
vt60'eren kan jeg optage en kanal og se en anden samtidig, med dens twin tuner. Hvor st'en ingen optage funktion har.
Men st'en koster kun 11 tusinde, imens vt'en koster 19.500
Men men men, nu sætter elgiganten 55vt60 ned til 14999 og den pris kan jeg ikke stå for, så den tror jeg at jeg vil ind og bestille imorgen. det glæder jeg mig faktisk en del til! :)
Jeg har også overvejet andre producenter og en anden type skærm, men jeg ser næsten kun tv/film/spiller om aftenen.
jeg kan gør mit stue rimelig mørk og jeg er fan af plasma'ens rolig naturlig billed og den intense dybe sort som for mig kan give en nærmest 3D agtig billed. Så jeg holder mig til plasma og jeg har været yderst tilfreds med panasonic, så hvorfor skifte, når de har leveret varen til ug :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Haapanen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haapanen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 22:12
Hvordan spiller dine flatbox sammen med R-serien ? Kan du høre forskel i klangen ?
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 23:12
Hejsa. Nej, jeg fornemmer faktisk ingen forskel i klang. Anthemen gør et godt stykke arbejde med Panoneringen af lyden imellem højttalerne.
Jeg har virkelig kun rosende ord for R serien og flatboxene. Jeg er især overrasket over hvor god lyd de små flatboxe spiller, når jeg tager deres størrelse i betragtning. De gør det fremragende som surround højttalere, både ang lyd men også design. Jeg sidder fakrisk ikke og mangler lyd fra dem i forhold til da jeg brugte R50'erne som baghøjttalere.
Jeg har overvejet at vil prøve at sætte flatboxene til som front, bare for at høre hvordan de klarer sig. DLS er jo ret selvsikrer omkring deres lyd i en komplet surround opsætning, på deres hjemmeside :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Haapanen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haapanen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Hejsa. Nej, jeg fornemmer faktisk ingen forskel i klang. Anthemen gør et godt stykke arbejde med Panoneringen af lyden imellem højttalerne.
Jeg har virkelig kun rosende ord for R serien og flatboxene. Jeg er især overrasket over hvor god lyd de små flatboxe spiller, når jeg tager deres størrelse i betragtning. De gør det fremragende som surround højttalere, både ang lyd men også design. Jeg sidder fakrisk ikke og mangler lyd fra dem i forhold til da jeg brugte R50'erne som baghøjttalere.
Jeg har overvejet at vil prøve at sætte flatboxene til som front, bare for at høre hvordan de klarer sig. DLS er jo ret selvsikrer omkring deres lyd i en komplet surround opsætning, på deres hjemmeside :)
 
Hej Kenny,
Det er jo perfekt.
Gunnar fra DLS har også lige bekræftet i en mail at flatbox mini er et godt match til R-serien :D
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 12:37
Godt at høre. Hvad har du af r-serien? Hvor kan du købe flatboxene idag? :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Haapanen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haapanen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 13:01
Jeg har R55, RC55, R50 og den tilhørende sub 3.10
Jeg har haft dem i ca. 5 år og er stadig glad for dem. Jeg har ikke kigget efter en forhandler endnu, men i første omgang holder jeg bare øje med brugt annoncer eller om jeg skulle falde over et tilbud. Det er jo ikke fordi jeg er ked af R50'eren, den er bare svær at indrette med :)
 
Min receiver er en Harman kardon avr255, måske i underkanten, men den gør det meget godt :)


Redigeret af Haapanen - 15-August-2013 kl. 13:02
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 13:51
Spændene! Det er jo ikke hver dag, man læser om andre med DLS højttalere. Især ikke i en surround opsætningen.
Jeg har jo haft akkurat samme opsætning som dig, undtaget subwooferen. Jeg måtte bare erkende at min tv stue, ikke er optimal til gulvhøjttalere, for i sweetspot var der næsten ingen bas at høre. Og det ved jeg at de kan! :) derfor er det bedre i mit tilfælde at lade subwooferen spiller bas til film og musik og så bruger jeg dls r50'erne som front, det fungere skide godt! Men jeg rr da lidt træt af at r55'erne ikke fungerede hos mig, for jeg synes virkelig de er flotte og godt lavet. Samt spiller fantastisk hvis de har nok luft omkring sig og står rigtig i rummet.

Jeg var jo skide heldig at finde flatboxene på dba, de havde ikke været pakket ud og til kun 1500 kr. :) men ellers prøv at sæg på flatbox mini Sverige, jeg købte både R50,R55 rc55 i Sverige.

Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 212223
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu