recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jailbreak iPhone 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jailbreak iPhone 5

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jailbreak iPhone 5
    Sendt: 04-Februar-2013 kl. 22:34
Jeg har overvejet om jeg skal prøve det der jailbreak efter at have haft iPhone siden 3'ern.
Da jeg ikke har prøvet det før, så aner jeg heller intet om det.

Kan det skade telefonen software og hardware mæssigt?
Hvis et jb går galt kan man så nulstille telefonen og installere den igen med sin backup fra iTunes?
Virker iTunes med jb eller skal jeg have musik på telefonen på en anden måde?
          
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 22:49
for at starte fra bunden: JA, iTunes virker fint selvom dit iDevice er jailbreaket..
Hvis et jailbreak går galt, får du hvad man kalder for en "bricket iDevice" som mere eller mindre gør at din enhed er fucked. og i så fald er der intet at gøre end og vente på en ny iOS version (det har været sagt din enhed er kaput, det passer dog ikke, fik bricket min gamle iphone, og da ios 6 udkom opdaterede jeg uden problemer!)

Og det burde vist også besvare spørgsmålet på om det kan skade telefonen, men det gælder dog KUN software mæssig, i forhold til hardware sker der intet. (ved den gamle 3GS var det faktisk en frihed med jailbreak da der lå løsninger på at slippe for hardware skader når lydløs knappen stod af, og den så vibrerede ukontrolleret!)

Det ganske simpelt og lige til, bare følg de anvisninger der står på evasi0n.com, og som sagt, HUSK en backup (sikkerhedskopi) af telefonen INDEN du går i gang. og hav evt. en urørt version af iOS installationen liggende, som kan hentes her: http://www.idownloadblog.com/iphone-downloads/

(der ligger iOS downloads til ALLE enheder!)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 22:51
...Og via det link csell linker til i min tråd om jailbreaken fandt jeg lige denne youtube video, som burde hjælpe lidt Wink

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GcfeVa2TBGc
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 10:36
Tak for dit svar, så må jeg se om jeg tør at gå i gang med det. Er der stor risiko for at det ender dårligt?

Hvad er det for en tråd om jailbreak du snakker om?
          
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 10:38
Denne her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120004&PID=1211712&title=official-ios-61-untethered-jailbreak#1211712

Stor risiko? nej... men selvfølgelig er der en risiko, det er der jo altid :)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 10:45
Første gang jeg forsøgte at jb min iPhone gik der et eller andet galt, det var inden untethered kom til ios6. Tlf ville ikke starte, lagde den i dfu mode, og gendannede i iTunes, og alt virkede igen.

Den her gang gik det nemt hurtigt og smertefrit, og har gjort det både på iPad og iPhone

Redigeret af aerik - 05-Februar-2013 kl. 10:46
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 14:42
Hmm okay, jeg må se om jeg kan finde ud af det :) Men man kan vel altid slette sin jb hvis man vil sælge den, så det ikke kan ses den har været jb'et?

Og noget andet. Kan det ses i softwaren et sted at den har været jb'et? Forsikringen dækker vel ikke, når man selv har jb'et?
          
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 18:44
Hvis du via iTunes holder shift nede, og trykker på "gendan" under dit iDevice, og så henviser til en frisk iOS firmware, når den så er færdig med dens installation, er det fuldstendig som at formatere sin windows pc, bortset fra at her kan tidligere data IKKE genskabes med mindre man har lavet en sikkerhedskopi inden.. (derfor en sikkerheds kopi anbefales før et evt. JB)

Og nej, det kan IKKE ses at den har været JB'et.. der skal direkte en apple firmware teknikker på før det kan ses, og telefoner her i danmark får aldrig lov at se en firmware teknikker når først de blevet importeret til DK.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu