recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JBL LS Serie Nu med 2 Subs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JBL LS Serie Nu med 2 Subs

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 10:58
Jamen det virker jo bekendt med mikrofon, bærbar PC, og elektronik boksen.LOL
 
Opnåede du så dine forventningerTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 11:00
Ja Hother Tongue
 
Deler fuldstændig de samme oplevelser som dig, jeg vil egentlig heller ikke skriver så meget om det, da du har beskrevet det jeg oplever også... Nu skal der sluges nogle film, og derefter når det har sat sig, tweakes med lidt kurver Tongue Men men... det rykker !!!
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Ja Hother Tongue
 
Deler fuldstændig de samme oplevelser som dig, jeg vil egentlig heller ikke skriver så meget om det, da du har beskrevet det jeg oplever også... Nu skal der sluges nogle film, og derefter når det har sat sig, tweakes med lidt kurver Tongue Men men... det rykker !!!
Jamen det lyder jo bare så lækkert - tillykke med detTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 11:34
Det ser godt ud.
 
Lavede du selv kalibreringen ? Smile
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Det ser godt ud.
 
Lavede du selv kalibreringen ? Smile
 
Hej Sploink Big smile
 
Ja det gjorde jeg
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 13:04
Fedt. Hvordan var det. Ligetil ? Smile
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Fedt. Hvordan var det. Ligetil ? Smile
 
Ja det var helt fint og gå til... Havde dog på forhånd snakket lidt med en, (Jonas herinde). Og surfet lidt rundt på nettet, læst lidt div sites på AVS Forum, Snakket med altid yderst hjælpsomme Jan fra HF klubben i Randers... SÅ med lidt god research, chat med lidt folk som har godt fat i tingene, så er det nemt nok Smile
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Fedt. Hvordan var det. Ligetil ? Smile
 
Ja det var helt fint og gå til... Havde dog på forhånd snakket lidt med en, (Jonas herinde). Og surfet lidt rundt på nettet, læst lidt div sites på AVS Forum, Snakket med altid yderst hjælpsomme Jan fra HF klubben i Randers... SÅ med lidt god research, chat med lidt folk som har godt fat i tingene, så er det nemt nok Smile

Godt du kunne bruge rådene :) Stadig ærgeligt du ikke ville købe mit pro-kit LOL

Hvis du vil have en lydsignatur som matcher JBL's filosofi (som de også bruger i deres store Synthesis systemer), så hæv 3db på kurven fra 100hz ned til 70hz og lad den være hævet de 3db ned til 20hz. Roll-off i high freq vil jeg lade dig afgøre. Jeg ville vælge roll-off 2 hvis jeg var dig. 
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Fedt. Hvordan var det. Ligetil ? Smile
 
Ja det var helt fint og gå til... Havde dog på forhånd snakket lidt med en, (Jonas herinde). Og surfet lidt rundt på nettet, læst lidt div sites på AVS Forum, Snakket med altid yderst hjælpsomme Jan fra HF klubben i Randers... SÅ med lidt god research, chat med lidt folk som har godt fat i tingene, så er det nemt nok Smile

Godt du kunne bruge rådene :) Stadig ærgeligt du ikke ville købe mit pro-kit LOL

Hvis du vil have en lydsignatur som matcher JBL's filosofi (som de også bruger i deres store Synthesis systemer), så hæv 3db på kurven fra 100hz ned til 70hz og lad den være hævet de 3db ned til 20hz. Roll-off i high freq vil jeg lade dig afgøre. Jeg ville vælge roll-off 2 hvis jeg var dig. 
 
Hej Jonas, nu har jeg lige lavet en igen, hvor der er hævet fra ca 100 Hz og ned til 20 med plus 3 db
Roll Off option 2, er spændt på at høre hvordan det lyder
 


Redigeret af Therock - 16-Oktober-2011 kl. 14:09
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 14:08
Cool, glæder mig til at høre om dine impressions!

Jeg ville forresten slå "Midrange Compensation" fra... :) Men det kan du jo lege lidt med...
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 10:09
Hvordan spiller det? Bed lige mærke i, at du har sat højttalerne til large/40hz. Er det bevidst?
Til top
martinmoesby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinmoesby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 10:44
Det er flot!! Det er ligepræcis der jeg vil hen...
Angående SR/SB højtalerne - jeg kan se at de er ophængt i loftet og vinklet nedad. Giver det en god lyd/effekt fra den placering?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu