recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg kan ikke vælge ><
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg kan ikke vælge ><

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg kan ikke vælge ><
    Sendt: 02-Februar-2010 kl. 15:18
Hej jeg har problemer med at vælge imellem et samsung led UE40B7050 eller et andet Sony bravia :/
jeg skal bruge det til ps3 blu ray film og dvd film og selvfølgelig almindelig fjernsyns kiggeri :D
på samsung fjernsynet har den DNLA MEDI@2, og jeg er mildest talt i tvivl om det kun kan bruges til youtube video eller også til video film man nu lige har liggende på pc,en ;)
ville selvfølgelig gerne har et dejligt fjernsyn med masser af dybte og god kontrast og måske med LED (ved ikke helt om LED er pengene værd ? nogen med et input til det ?)


Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 18:34
Det er ret vitalt at vide hvilket sony TV der er tale om.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:01
god kontrast

skal du have et plasma.
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 21:22
hmmm . . okay men hvad med burn in og bruge den til monitor. . ?

jeg tænkte på et 40" w5500 eller sådan noget :D
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 03:32
Du behøver ikke vælge plasma for at få god kontrast. Det er bare fåreflokken, der mææææh'er i kor, om at plasma er Guds gave til folket.

Du kan sagtens få god kontrast på en LCD.

Og som du kan læse her på sitet, så lider nogle plasma'er stadig af retention/burn in, dvs. at det ikke er en god idé at bruge plasma som monitor. Hvis man kan få burn-in af bare at se tv, så er det for ringe...
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 10:07
Jeg er for så vidt enig i at det ikke er en god idé at bruge et plasma som monitor.... Men på alle andre punkter mener jeg stadig plasma klarer sig bedst... Og så skal du også huske at LCD langtfra!!! er en perfekt teknologi.... Eksempelvis backlight bleeding er ikke til at holde ud at se på imo. Desværre er det et fænomen der stadig eksisterer på nogle lcd tv... Ligesom retention også eksisterer på nogle plasma.... Men det er altså ikke burn-in og det går væk. Jeg er nu på mit 4. plasma tv og har ikke oplevet burn-in (7-9-13) men kun retention.

Fordelene er i min verden størst med et plasma.... Specielt hvis du gerne vil kunne se forskel på om du ser film eller spiller computer ;-)
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 11:31
Jeg har nu ikke svært ved at se forskel på film og spil på mit LCD tv.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 13:54
Nej, det var nu også derfor der var en smiley for enden af sætningen.... Overdrivelse fremmer forståelsen :-) Alt andet lige vil de fleste mennesker nu alligevel mene at man med plasma får det mest naturlige billede i stedet for en masse pang farver.
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 14:06
Nu er det ikke for at starte en ny diskussion om plasma Vs. LCD. eller hijacke tråden. men du har ret i at som standart er der pang farver på et LCD men som med alle andre typer tv er et muligt at skrue op og ned for farver kontrast og lys, og jeg personligt har set LCD paneler stå lige så naturligt som plasma. Jeg vil give dig, at sort, står bedre på plasma end LCD, men efterhånden skal man være en flueknepper hvis man ikke kan leve med den kontrast som nye kvalitets LCD paneler leverer idag.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Nej, det var nu også derfor der var en smiley for enden af sætningen.... Overdrivelse fremmer forståelsen :-) Alt andet lige vil de fleste mennesker nu alligevel mene at man med plasma får det mest naturlige billede i stedet for en masse pang farver.

Hold nu op med at misinformere folk. Wink

De fleste mennesker? Hvilke mennesker? I Danmark? I Frankrig? USA? Er der lavet undersøgelser? Har DU lavet undersøgelser? Er recordere.dk måske repræsentant for de fleste mennesker?

Pang-farver? Seriøst, hvor finder du disse 10 år gamle klichéer? Har du overhovedet set en kalibreret og indstillet LCD-skærm?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 14:32
Var selv meget tæt på at købe Sony 52Z5500, - men turde alligevel ikke pga betragtningsvinkel og det lidt "sterile" billede . Og ja, man kan godt generes af retention på plasma, hvorimod burn-in i realiteten er historie . Til massiv monitor brug ville jeg nok også vælge et LCD produkt. Men der er altså andre end mig som objektivt hælder til plasma, efter at ha oplevet begge teknologier tæt på . Fandt lige dette indlæg fra i dag (flatpanels.dk) - i en tråd om støj på Samsung 855 :
 
" . . .Efter at have talt med en ekspedient i en anden af Hifi Klubbens butikker fortalte han at han privat havde haft to PS855 som han havde fået byttet - senest til en LCD.

Efter dette tog jeg kontakt til Samsung og fik udformet en RMA.

Jeg har nu byttet det til en LG SL8000, der ikke larmer.

Mht. billedet er det en ynk at se på min LCD LG i forhold til min gamle plasma, men jeg kunne ikke holde støjen ud!

Jeg overvejer nu at skaffe en anden plasma Samsung 5/6 serie, LG eller Panasonic for billedet er af en helt anden klasse. Også i forhold til de Samsung LED jeg har set. . ."

 
 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 14:39
Misinformere? Smile

Er det korrekt eller ikke korrekt at de fleste mennesker i dette forum må antages at være meget interesseret i TV og størstedelen vælger plasma?

Og er det ikke korrekt at diverse anerkendte ekspertsider gang på gang kårer plasma som værende valget hvis man går efter den ypperste billedkvalitet?

Og jo, der er et par lcd skærme der viser et rigtig fint billede og jeg gider ikke sidde og lyve og sige at jeg har set et kallibreret lcd tv, fordi det har jeg ikke.... Men den almene forbruger går altså ikke ud og investerer 3000 kr. i at få kalibreret deres tv af en professionel... Det ville jeg selv ikke engang gøre, selvom fladskærme / surround er en stor hobby for mig.

Med det sagt synes jeg roligt man kan sige at plasma med dets out-of-box indstillinger vil kunne levere det mest naturtro billede. Lcd er skam fint nok...bare ikke som et prmært tv i mine øje :-) Men tiderne kan jo ændre sig og jeg kan ændre mening :-)... Jeg tvivler dog på det.





Redigeret af Strange - 04-Februar-2010 kl. 14:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu