recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg kan ikke vælge ><
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg kan ikke vælge ><

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Misinformere? Smile

Er det korrekt eller ikke korrekt at de fleste mennesker i dette forum må antages at være meget interesseret i TV og størstedelen vælger plasma?

Det ved jeg ikke, og det ved du heller ikke. Der er IKKE blevet lavet en undersøgelse, hvor over halvdelen af brugerne på forummet deltog og valgte plasma over LCD. Derfor er det ikke korrekt. 

I øvrigt, hvad får dig til at tro, at mennesker på forummet hér, repræsenterer befolkningen? Ved ikke om du er klar over det, men der står et LCD-tv i langt størstedelen af Danmarks hjem. Dét er et faktum!

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:


Og er det ikke korrekt at diverse anerkendte ekspertsider gang på gang kårer plasma som værende valget hvis man går efter den ypperste billedkvalitet?

Anerkendte ekspertsider? Anerkendt af hvem? Igen, eftersom flertallet af befolkningen vælger LCD, må de sider ikke være så anerkendte alligevel. Otto fra AV-Precision, som anses for et orakel herinde, har valgt at lave et "perfekt" tv. Et LCD-tv! Hvorfor mon...?

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:


Og jo, der er et par lcd skærme der viser et rigtig fint billede og jeg gider ikke sidde og lyve og sige at jeg har set et kallibreret lcd tv, fordi det har jeg ikke.... Men den almene forbruger går altså ikke ud og investerer 3000 kr. i at få kalibreret deres tv af en professionel... Det ville jeg selv ikke engang gøre, selvom fladskærme / surround er en stor hobby for mig.

Man kan selv købe en kalibrerings-dvd til ca. 200 kr. Med den opnår man mere end tilfredsstillende resultater. Ellers kan man bruge kalibreringsindstillinger, man finder på nettet. Nej, alle paneler er ikke ens, og man får derved ikke nøjagtig samme resultat, men det er nok til, at få et godt resultat. Derfor er dine udsagn om pang-farver malplacerede. Det viser helt klart, at det du tror du ved om LCD, er baseret på noget du har set i butikker og evt. venner/bekendte, som ikke har taget sig tid til at indstille deres apparat.

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:


Med det sagt synes jeg roligt man kan sige at plasma med dets out-of-box indstillinger vil kunne levere det mest naturtro billede. Lcd er skam fint nok...bare ikke som et prmært tv i mine øje :-) Men tiderne kan jo ændre sig og jeg kan ændre mening :-)... Jeg tvivler dog på det.


Det tager 10 min. at indstille billedet på en LCD. De anerkendte sites, du nævner, indstiller alle billedet på de skærme, de tester. Og efterhånden får LCD lige så gode anmeldelser som plasma. Out-of-box indstillinger er derfor irrelevante. 

Hvis du får kigget på et ordentligt indstillet LCD, skal du nok nå at ændre mening. Jeg troede også, at plasma var det bedste engang, men jeg er blevet klogere. Wink
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 23:53
Mig bekendt er reference TV´et på en del annerkendte testsites, og blandt billedentusiaster et 2 år gammelt plasma ! ?
Og Samsungs folk på KT -messen sagde uopfordret,at hvis man udelukkende gik efter bedste billede skulle man vælge deres plasma . . 
 
Når der engang bliver vagtskifte skal jeg nok følge med, - da jeg under ingen omstændigheder er gift med teknologien.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:



Anerkendte ekspertsider? Anerkendt af hvem? Igen, eftersom flertallet af befolkningen vælger LCD, må de sider ikke være så anerkendte alligevel. Otto fra AV-Precision, som anses for et orakel herinde, har valgt at lave et "perfekt" tv. Et LCD-tv! Hvorfor mon...?


Ikke decideret pga. at det er et LCD-panel, men mere at det også skal være til at få fat på.

Desuden, det er et professional grade LCD panel. Det er ikke ligefrem den kvalitet du ser nede i butikkerne nu. Desuden, der er fordele og ulemper ved begge tv-teknologier. Otto kunne også lave det perfekte tv med plasma. Du bør læse hans tråd inden du udtaler dig skråsikkert om hans valg af panelteknologi.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:



Anerkendte ekspertsider? Anerkendt af hvem? Igen, eftersom flertallet af befolkningen vælger LCD, må de sider ikke være så anerkendte alligevel. Otto fra AV-Precision, som anses for et orakel herinde, har valgt at lave et "perfekt" tv. Et LCD-tv! Hvorfor mon...?


Ikke decideret pga. at det er et LCD-panel, men mere at det også skal være til at få fat på.

Desuden, det er et professional grade LCD panel. Det er ikke ligefrem den kvalitet du ser nede i butikkerne nu. Desuden, der er fordele og ulemper ved begge tv-teknologier. Otto kunne også lave det perfekte tv med plasma. Du bør læse hans tråd inden du udtaler dig skråsikkert om hans valg af panelteknologi.

Det hele skal læses med et snert af ironi - ordet perfekt er i gåseøjne, og sådan skal ordet orakel også ses - disse eksperter, sandsigere, hvis ord er lov.

Jeg har respekt for Ottto, men jeg er ligeglad med hvorfor manden vælger et LCD panel, eller om han overhovedet vælger det. Otto var bare en del af min argumentation. 

Pointen i mit indlæg, som du kun tog et stykke af, er at LCD anno 2010 er (mindst) lige så godt som plasma.
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 00:59
Langt de fleste hr. og fru dk'er jeg kender er typisk mennesker der bruger en 5-7.000 på et tv og ikke får det kalibreret, hvis de har spurgt mig har jeg altid nævnt panasonic 42x10y eller 42g10, jeg mener ikke der er meget konkurence fra lcd i disse prisklasser, og hold nu op med at finde små netbutikker der har slagtilbud på polske sonyer, med et lager status på +3...
 
Fint nok at folk vil foretrække det ene frem for det andet jeg er personligt stadig glad for mit snart 3 år gammelt kuro, eneste store fejl den har er det ikke er en 60"..  men okay det er nok bare fordi jeg er blevet vandt til at se på mit pioneer at jeg har haft svært ved at få pisset bragt i kog over noget nyt lcd tv uanset bag lys teknologien.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:



Pointen i mit indlæg, som du kun tog et stykke af, er at LCD anno 2010 er (mindst) lige så godt som plasma.


Baseret på hvad? - definér hvad du mener de er lige så gode i, og hvor de gør det bedre.

Det undrer mig, hvorfor vi så ikke ser et LCD som referencen. Det kommer nok når Otto får sit tv klart, men indtil da er eg uenig i dit udsagn.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 08:32
phdream skriver
Hvis du får kigget på et ordentligt indstillet LCD, skal du nok nå at ændre mening. Jeg troede også, at plasma var det bedste engang, men jeg er blevet klogere.

hvordan kan man komme med en udtagelse, når en Samsung LE-46B755 har alle de klassisk fejl som et lcd tv har.
fint man er glad for et sit tv. Men når ens referencen er en 755 og plasma på pan px80 niveau eller under. 
skal selv sætte et sharp 46705S op i dag og den bliver noget bedre end 755. 
En 46705s er sikkert også bedre end tidligere min px80.
men der skal faktisk heller ikke meget til.

det har ikke meter med lcd/plasma at gøre. Men den billedekvalitet man kan købe for sine penge.
hvis jeg skulle vælge en skærm over 50 tommer og vælge lcd og stadig få et nogenlunde billede
så hedder det en b&O 55 tommer til langt over 70.000 kr.

problemet er at de fleste producenter af lcd, netop ikke levere et billede man selv kan indstille korrekt heller ikke efter en ISF.

det er netop det som Otto har som budskab. Det har ikke noget at gøre panel type, men hvordan producenter laver sine billedekredsløb. 
samt et lcd panel er langt billigere i indkøb, faktisk et samsung panel.
men tro mig, billedet kommer ikke til at ligne en samsung 755

phdream skriver
Det tager 10 min. at indstille billedet på en LCD. De anerkendte sites, du nævner, indstiller alle billedet på de skærme, de tester. Og efterhånden får LCD lige så gode anmeldelser som plasma. Out-of-box indstillinger er derfor irrelevante. 

Fint man indstiller sit tv og Ja Out-of-box indstillinger er derfor irrelevante.
der er jeg helt enig.
Men og et stort men. derfor er det hammer smart med THX og tilsvarende på foreksempel en pansonic v10. Man stiller den på thx og derfor opnår man faktisk det bedste billede skærmen kan levere.


problemt igen, de fleste lcd kan ikke indstilles ordenligt eller laves ISF. 
Ja det bliver lidt bedre.
Men de er stadig langt fra den reference som filmskaberne laver deres film efter.

netop grunden til otto og hans firma, vil lave et lcd som opfylder disse krav. Hvis det allerede var på markedet er der vil ingen grund til en kopi. Når man er et lille firma
 
  


 


 


Redigeret af xcardman - 05-Februar-2010 kl. 09:36
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 08:52
Phdream:
Der er ingen der siger at der er flere der ejer plasma end LCD, jeg ved skam godt at det er et faktum at der står flest lcd i hjemmene. Det er jo det der er det skræmmende fordi hr. og fru Danmark sætter sig jo ikke ind i tingene men tager hvad en sælger i et varehus siger for gode varer... Det er baseret på (ofte) forkerte grundlag da sælgeren har en bedre provision til sig selv og en højere avance (typisk) på de gængse lcd tv.

Jeg er på ingen måder heller gift med plasma teknologien og hvis et lcd en dag kan vise et flottere billede end et plasma er jeg måske klar på at tage springet til et primært tv der ikke hedder plasma... Men det er bare ikke sket endnu fordi de simpelthen ikke er gode nok. Jeg kan ikke leve med de problemer en del lcd døjer med.... Men jeg synes da det ville være sjovt hvis der var en der kunne oprette en test herinde og se hvor mange mennesker der som PRIMÆRT tv har plsama... Der tror jeg bestemt du vil se at de fleste har plasma.
 
Pris eller ej på kalibrering.. Du tror vel ikke selv Karl-Børge der har købt et lcd tv i bilka til 7000 kr. lige smutter forbi og henter en kalibrerings dvd?

Og hvis de sider jeg nævner ikke var anerkendte ville de vel ikke eksistere? Problemet med siderne er bare at det som oftest kun er os "nørder" der kigger på disse og lytter til hvad der står... Karl-Børge lytter til ekspedienten der lige har solgt en hårtørrer inden han sælger et TV.. Kan du se meningen? :-)


Redigeret af Strange - 05-Februar-2010 kl. 08:53
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:03
ja. . . det er lidt en hijackning af min thread men. .  øøh. er der et godt Samsung/eller et andet mærke med DLNA så man kan streame film fra pc til fjernsyn (er der nogen der har erfaring med dette ?)
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 20:01
Jeg vil vælge samsung'et af de 2. Jeg har selv UE40b7070 og er meget tilfreds. Det er et lækkert design, som ser rigtig godt ud på væggen især krydret med samsungs vægbeslag. Derudover er billedet rigtig godt, og især hvis du roder lidt med indstillingerne. Der kan jeg anbefale de indstillinger på HDTVtest Thumbs Up
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 20:45
ville også meget gerne have præcis det samsung eller 7050 der er ikke den store forskel der. . men det er sindsygt dyrt, så min løsning er lidt at vente lidt og se omd et falder i pris, samsung kommer jo med nye modeller snart, så vidt jeg er informeret ?
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 23:42
Det er kun farven der er forskel. Men ja, der må om ikke så længe komme nye tv, ved dog ikke hvor stort prisfald der vil være, vil umiddelbart ikke tro det store, men aner det ikke Smile
 
Noget andet du kan prøve at fx at købe fra fyndborsen.se, som jeg selv gjorde. Det sparede jeg ihvertfald nogle penge ved, gav ca 14,5 med samsung beslag og det var da tv'et lige var udkommet, så sparede et par tusind.
 
Ved dog ikke hvor meget der er at spare nu, da kursen bl.a. var lavere der, men prøv at se på det, og så skriv til ham der hedder Hasse, og spørg om han kan komme med et tilbud, det jeg gjorde. Søg efter hans navn på der her forum, så vil du nok kunne finde hans email.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu