recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg kan ikke vælge ><
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg kan ikke vælge ><

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jepzy Jepzy skrev:

tusind tak, det er da et forslag :D jeg synes nu ikke prisen er så anderledes og de veksler imellem 46" og 37* det ene er for lille det andet er nok for stort :D
men ved ikke engang om det er sådan et jeg vil have :/
Ikke fordi at jeg vil blande mig i hvilket LCD panel du investere iSmile
 
Men har du plads til et 46 tommer panel, så vælg for himlens skyld et stort - det er en hel anden billedoplevelse. Jo større jo bedreTongue

"jo større jo bedre"  - ak endnu en af de, der mener at et tv ikke kan blive stort nok. Hvis man vægter BILLEDKVALITET højt kan man ikke udtale sig sådant. Hvis man vælger KINO-EFFEKT, ja men så lider billedkvaliteten også herefter, og så bliver _min_ "billedoplevelse" altså mindre.




Redigeret af buller1 - 14-Februar-2010 kl. 19:30
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af PT34 PT34 skrev:

W5500 er et Bravia!!
At folk konstant skriver at man skal vælge Plasma er den sædvanlige "krig". Nogen er til plasma og andre til LCD. Synes det er træls at når folk spørger til råds om det ene kommer der altid nogen og siger PLASMA.
Men fakta er at de fordele Plasma havde tidligere ikke længere er eksisterende medmindre du er opp i mindst 50" og ikke engang der er der store forskelle.
Personligt synes jeg bedre om W end Z serien, da Zs 200 hz virker mere end unaturligt at se på.
 
Til film (BD eller dvd opskalleret 1080) samt spil, er w5500 et KANON tv knivskarpt billede og ingen dobbeltlayer.
 
W5500 er et godt LCD valg. Efter min mening markedets pt bedste LCD pris/kvalitet lige nu. Men på mange punkter er Panasonics42X10 lidt bedre når vi snakker rå billedkvalitet.Og så er det samtidigt ca 10%større samt lidt billigere . Og de to modeller bør man lige holde op mod hinanden . For nogle er Sonyen det rigtige valg, - og for andre er det Panasonic. Mange køber bare blindt LCD fordi de tror det er en nyere,mere fremtidssikret teknologi - og hvad ved jeg .Confused


Du bliver ved med at holde fast i, at X10 skulle være bedre end W5500 hvad angår billedkvalitet, det kan jeg så bare slet ikke nikke genkendende til. Der må altså komme lidt mere personlig erfaring fra din side, end bare at følge med strømmen. X10 er et godt Tv, men man skal heller ikke negligere de mange fejl som Tv'et også har med sig. Men du har ret i, at for nogle er Pana det rigtige valg, for andre er det Sony. Jeg har efterhånden redegjort for fordele og ulemper, så gider ikke bruge tid på det igen lige nu.
 
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har brugererfaringer med de to nævnte, men fortrinsvis udtaler mig på grundlag af test og hvad jeg ellers har suget til mig på nettet. MEN jeg har dog prøvet på at indstille et W5500, og syntes at specielt hudfarver var meget svære at få troværdige . Hvilket netop i mine øjne er en af X10´s forcer sammen med sortniveau/shadowdetails. Igen, - der er ingen endegyldig facitliste som gælder for alle . 

Lennon, det kan jeg så ikke helt forstå. Hudfarver havde min kammerat, der har købt en X10, lidt svært ved at indstille tilfredstillende. X10' er ,eller hans X10 i hvert fald, havde tendens til rødfarvning, som var svært helt at komme af med.



Redigeret af buller1 - 14-Februar-2010 kl. 21:12
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 20:18
Tak, gudskelov er jeg ikke den eneste som kan påpege de fejl som X10 nu engang har. Hudfarver bliver aldrig helt naturlige på et X10, men dog okay. At det ligefrem skulle være en force på et X10, vidner om, at man ikke har den fornødne viden eller erfaring. Jeg tror det er alfa omega, at man har noget at holde det op imod, for ellers er det typisk svært at spotte fejlene på samme måde. Desuden mener jeg bestemt, at hudfarver er bedre på et Sony W5500 efter kalibrering. Det rødlige skær kan justeres ned til et minimalt punkt med de rette justeringer i RGB-menuen, og så bevarer W5500 flere detaljer, samtidig med, at hudtoner er mere naturlige. Det kan typisk set på Close-up af personer, hvor X10 har en tendens til et rødligt skær, men også et slags "mælke-hvidt filter", som gør hudtoner lysere end de egentlig bør være, hvorved blandt andet dybden forsvinder. Med dybde, menes blandt andet der hvor man f.eks. kan se diverse hudpigmenteringer på folks ansigter etc.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu