recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 6566676869 79>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Samme historie her. Hentede et 65" A1 i forgårs. Skifter fra et 3 år gammelt LG 65" kantbelyst IPS TV. Sikke en forskel ... :D
Tillykke med det nye tv.
Og ja, intet lcd kommer helt i mål, når der sammenlignes med oled.


Redigeret af JeTex - 14-November-2017 kl. 13:50
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Samme historie her. Hentede et 65" A1 i forgårs. Skifter fra et 3 år gammelt LG 65" kantbelyst IPS TV. Sikke en forskel ... :D
Tillykke med det nye tv.
Og ja, intet lcd kommer helt i mål, når der sammenlignes med oled.

Helt enig. Og mht. settings, så synes jeg er Flatpanel's er noget bedre end dem fra AVForums, især hvis rummet bare er en smule belyst.
Jeg har dog ikke ændret gråtoner, bare Cinema profil defaults.


Redigeret af Coolsmarti - 14-November-2017 kl. 13:57
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 14:28
Sony har nosset lidt i det med indstillingerne på deres OLED i min mening. Det er total ulogisk, at dét der fungerer som kunstig HDR på deres LCD pludselig bliver et håndtag for niveauet for peak-lysstyrken på deres OLED.

Med OLED taber du dog ikke noget ved at skrue op for lyset, ligesom du gør på LCD, hvor sortniveauet udvaskes. Så det er bare at sætte lysstyrken så man føler det passer til flest mulige situationer i dagligstuen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sony har nosset lidt i det med indstillingerne på deres OLED i min mening. Det er total ulogisk, at dét der fungerer som kunstig HDR på deres LCD pludselig bliver et håndtag for niveauet for peak-lysstyrken på deres OLED.

Med OLED taber du dog ikke noget ved at skrue op for lyset, ligesom du gør på LCD, hvor sortniveauet udvaskes. Så det er bare at sætte lysstyrken så man føler det passer til flest mulige situationer i dagligstuen.

Men lige med de settings i har brugt, der er Brightness jo sat til Max, og så er der vel kun X-tended dynamic range tilbage?
Er stadig ved at sætte mig ind i den måde OLED fungerer på kontra LCD ..
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 15:31
X-tended Dynamic Range styrer niveauet for lysstyrken, samtidigt med, at Lys også justerer det. Så på "Mellem", så kan du ramme noget ala 200 nits, hvis Lys står på Max. Jeg husker ikke hvad den ender på, hvis du skruer den ned på Min, men det er nok lidt over Max når X-tended står på "Lav" (som giver noget ala 140 nits). Det er bare rodet, at der er 2 håndtag, som styrer hvad lysstyrken kan blive. Det tog lige et stykke tid før logikken gik op for mig, for X-tended Dynamic Range er normalt noget, som skal slås fra på Sonys TV, så det havde jeg også gjort fra starten.

På deres LCD-modeller, så er denne feature måden man tilføjer kunstig HDR på indhold, som er SDR. Så det er sådan en SDR->HDR-konvertering. Det er det bare ikke på deres OLED.

Redigeret af Torben Rasmussen - 14-November-2017 kl. 15:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sony har nosset lidt i det med indstillingerne på deres OLED i min mening. Det er total ulogisk, at dét der fungerer som kunstig HDR på deres LCD pludselig bliver et håndtag for niveauet for peak-lysstyrken på deres OLED.

Med OLED taber du dog ikke noget ved at skrue op for lyset, ligesom du gør på LCD, hvor sortniveauet udvaskes. Så det er bare at sætte lysstyrken så man føler det passer til flest mulige situationer i dagligstuen.


Men lige med de settings i har brugt, der er Brightness jo sat til Max, og så er der vel kun X-tended dynamic range tilbage?
Er stadig ved at sætte mig ind i den måde OLED fungerer på kontra LCD ..

Min aftenindstilling, med dæmpet lys bag tv ude til siden, bio pro, xtended dr off og lys på maks.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:23
Med Xtended Dyn. Range på "Off", så rammer du en peak-lysstyrke på godt 100 nits. Det er en tand lavere end anbefalet, selv i et helt mørklagt lokale.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Med Xtended Dyn. Range på "Off", så rammer du en peak-lysstyrke på godt 100 nits. Det er en tand lavere end anbefalet, selv i et helt mørklagt lokale.
Det ser ellers udmærket ud, men øjne kan selvfølgelig ikke måle de rigtige værdier. Der skal selvfølgelig en rigtig kalibrering til, så alle detaljer omkring billedparametre bliver så perfekte som muligt.
I mellemtiden vil jeg da prøve, at sætte XDR til lav/minimum, så peak lysstyrke ikke begrænses så voldsomt. 
Der er også varianter hvor brightness sænkes og XDR hæves yderligere, men det hele kræver jo måleudstyr, så de rigtige værdier rammes.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2017 kl. 22:10
Så har jeg haft fornøjelsen af Sony A1 Oled i en uge, og må blankt erkende, at jeg ikke har fortrudt et sekund. Man kan vel nærmest sige, at tiden har været spildt i små tre år, med indtog af lcd her i hjemmet. Det er afprøvet, men kommer ikke i stuen her mere.
En Chromecast Ultra er blevet tilføjet mit setup, så HDR kan nydes via YouTube. Kan blot sige, WOW.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 18:42
Tillykke med dit nye tv, men har lige et spørgsmål ang. du skriver at du har tilføjet en cromecast. Hos mig sender jeg internettet ind i mit tv via kabel (et Samsung) og der er indbygget YouTube app, jeg formoder at dit nye tv vel også har samme mulighed. Er der en fordel ved at bruge en cromecast i stedet?
Mvh. Frank
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 380
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så har jeg haft fornøjelsen af Sony A1 Oled i en uge, og må blankt erkende, at jeg ikke har fortrudt et sekund. Man kan vel nærmest sige, at tiden har været spildt i små tre år, med indtog af lcd her i hjemmet. Det er afprøvet, men kommer ikke i stuen her mere.
En Chromecast Ultra er blevet tilføjet mit setup, så HDR kan nydes via YouTube. Kan blot sige, WOW.

Hej JeTex...jeg troede at der var indbygget en Chromecast Ultra...øv...


Redigeret af allando - 25-November-2017 kl. 18:56
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tillykke med dit nye tv, men har lige et spørgsmål ang. du skriver at du har tilføjet en cromecast. Hos mig sender jeg internettet ind i mit tv via kabel (et Samsung) og der er indbygget YouTube app, jeg formoder at dit nye tv vel også har samme mulighed. Er der en fordel ved at bruge en cromecast i stedet?
Mvh. Frank

Takker.
Der er såmænd indbygget både YouTube og Chromecast i tv, men endnu ikke mulighed for YouTube HDR, og ventetiden på en update gad jeg ikke. Så måtte investere i en Chromecast Ultra, og nyder nu HDR.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6566676869 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu