recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jonas bojer hjemmebif
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJonas bojer hjemmebif

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 14:41
Hej
 
Billeder hvordan oploader jeg dem og det fandt jeg så udaf ;O)
 
Hilsen Jonas Bojer


Redigeret af Jonas Bojer - 23-Oktober-2011 kl. 15:07
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 16:37
Spændende setup. Hvad er det for nogen reoler du bruger til dine film? :)
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Spændende setup. Hvad er det for nogen reoler du bruger til dine film? :)
 
Øhhh de er vist fra Trævarefabrikken ;O)
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 17:50
så bliver det næste vel to 226 subs? Big smile
Crown - there is no substitute.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

så bliver det næste vel to 226 subs? Big smile
 
Næ så hellere 2 klimax subber ;O) en til hver af frontkanalerne. Men der er egentlig en meget præcis bas i mine højtalere så SUB's er ikke overst på ønskesedlen ;o)
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 16:07
Jubii min Linn klimax kontrol kommer mandag dejligt og så kom jeg lige til at købe 2 større bagkanaler 2 stk. Linn Katan.
 
Det bliver jo helt hæderligt nu mangler jeg blot en Akurate Center i Ahorn
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 23:59
Hej Alle
 
Så skete det endelig min Klimax Kontrol landede og jeg siger bare SYGT SYGT
 
 
For det første ser det lækkert ud men det alller mest syge er LYDEN dam nu har jeg det bedste stereosystem jeg nogen sinde har hørt i mit eget hus. Rummet er trimmet til lyd og alt går op i en større enhed nu. Men inden dette kunne ske skulle der lige juseret på højtaleren således de integrere 100% med rummet. Det er Ole der stod for dette.
 
Først skal den korrekte afstand til bagvæggen bestemmes og dette gøres helt systematisk. Først flyttes højtaleren fra bagvæggen lidt af gangen og lydkvaliteten bliver bedre og bedre og på et tidspunkt kommer højtaleren så langt fra væggen at lyden bliver mindre god og det hvor højtaleren topper i lydkvalitet der skal den stå og det er så den mest optimale højtaler placering for dette anlæg i dette rum. Det sidste vi justere på er faktisk 1 milimeter.
 
Her efter skulle højtaleres afbyrdes afstand bestemmes efter samme metode.
 
 Når så højtalerens placering var fundet blev højtaleren vattet op med et vatter pas så de ny står helt korrekt.
 
der var så tydelige forskelle på lyden selv ved få mm flytning og vi prøvede lidt forskelligt. Til sidst sagde Ole nu står de på den bedste placering som vi have fundet men jeg sagde nej. Han sagde jo. Jeg sagde så må du have lavet en fejl for der mangler noget musikalsk kvalitet i forhold til tidligere. Han målte efter og rigtig nok den ene højtaler var drejet 1mm således den venstra bagerste hjørne på kabinettet var 1 mm tættere på væggen end det højre bagerste hjørne. Confused SYGT at anlægget kunne respondere og vise denne lille forskel så tydeligt.
 
Jammen så til lyden. SYGT SYGT siger jeg igen. Jeg har ikke i mit liv hør et så godt setup i stereo Big smile. Jeg har godt nok hørt anlæg til den dobbeltepris men de spillede ikke i et så perfekt trimmet rum. Vildt man har verdens bedste anlæg i eget hus Wink
 
Eva cassidy: time after time. Dette musik stykke er meget pænt og nydeligt men dam der var kommet live over det. Musikken levede og man hørte alle de små forskelle i hendes stemme og mest imponerende bar "basisten" der virkelig er kommet op på beatet. Aldrig har jeg hørt samspillet så godt mellem de høje og dybe toner. Musikken kom ud hun sang frem og til bage for lytteren på en måde jeg aldrig har hørt før.
 
NU blev jeg jo nysgerrig og smækkede tracy chapman. fast car på. Hold da op en andet univers i forhold til EVA der åbnede sig, damit så kunne hele denne plade også lyttes. tracy nummer her er helt fremragende hun kan noget med stemning som ingen andre kan hun er helt sin egen hvilket førte mig over til en ny og noet pænere kvinde efter min mening.
 
Adele 21. rolling in the deep og someone like you. 2 meget forskellige numre specielt sidstnævnte der legere hun godt nok meget med sin stemme. Dette er en plade jeg virkelig har glædet mig til at høre både klaver og stemme virker bare godt og jeg sad i 20 minutter med gåse hud. ffedt univers igen god stemme måske ikke verdens bedste samter men hun kan noget samlet set med musikken. Simpel virksom plade godt gået. Nå men ikke så god sanger så kom jeg til at tænke på den gode tude prins james blunt.
 
james blunt : back to bedlam. damit 2 you are beautiful er god nu. Bas støjen i baggrunden i højre højtaler er nu tydelig noget studie støj nogle skramler med noget. Der var flere toner i bassen sangeren sang som han plejer skide liveagtigt måske ikke så rent men dæleme in the moment. ak efter goodbye my lover skiftede jeg plade gider sku ikke som en voksen mand og sidde og få tåre i øjene over denne tude plade men det er det musikken kan ÆNDRE dine følelser og ja jeg tuede sku lidt.
 
NU skulle der gang i den SafriDUO the remix Edition. The remix ........ DAM der er gang i den. alt er blevet bedre. Der er så meget i dette musik som på en klassisk plade. De drenge kan deres kram. bare de sidste 3 numre på plade 2 track7. baya track8. baya og track9 everything. her er der så stor forskel på basbeatet. det ene er stramt, det andet er blødt og langt og det 3 med en extra detalje i beatet jeg ikke har hørt før. forskelle forskelle forskelle dam dette anlæg gør det godt og jeg tænker straks på en af min ynglings kunstnere den ypperste Eminem.
 
RECOVERY track 15 love the way you lie. DAMIT det er godt sidder med gåsehus under hele nummeret. Jeg har kun hørt denne plade i bilen og på andre middelmådelige anlæg men her skete der noget helt vildt. Normalt er det rihanna der står lidt frem og eminem's rap der står lidt i baggrunden. MEn nu var der samspil jeg ikke have hørt før. de battler sku. Hende på hendes måde og ham på hans stil. Han er så meget på beatet som nogle kan være han STYRE musikken FEDT gået. og prøver man at rappe med på teksten bare med tankerne bliver man forpustet og kan ikke få vejeret. HEY hvornår trækker han vejert Confused Dette var vildt virkelig et godt nummer og Eminem rapper fanme godt helt melodisk på en tekst om parforholdet. Det går op og ned på han helt egen stil.
 
NÅ ikke tid til mere skriveri jeg har jo verdens bedste stereo setup NU så der skal lyttes
 
NU mangler jeg blot at OTTO komemr forbi så jeg kan få trimmet mit surround og mit billede. HVis stereo fronterne ikke fungere alene så komer SURROUNDEN heller aldrig til at fungere. Husk at anlægget skal lære at kravle inden inden det skal gå og løbe.  
 
Hilsen Jonas Bojer
 
 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 01:20
Mon ikke den påstand, at én mm.  i afstand på højttalere kan høres, skal tages med et gran salt???
Det tror jeg er noget psykisk betinget, og sikkert noget du får svært ved at overbevise andre om, men hvis du kan, så vil jeg sige, det er godt gået, og et usædvanligt lille " sweet spot " dit ellers fine anlæg har!


Redigeret af Supergris - 09-November-2011 kl. 01:23
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 08:21
Hold da helt op, det virker godt nok avanceret. Kan ikke lige overskue hvad der er for en masse "Æsker" der er placeret rundt omkringLOL
 
I øvrigt er jeg ganske enig med dig omkring stereo - og surround. Det er min egen filosofi.
 
Men super at du er så glad og tilfredsTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 08:29
Tillykke med at være nået i mål!
 
Nu siger du at dit rum er super trimmet og optimeret, men umiddelbart kan jeg kun se hårde reflekterende vægge på dit billede?
Hvordan sikrer du dig, at dit hoved er præcist samme sted når I flytter de få mm på hver højttaler? At flytte hovedet lidt, kan jo give samme forandring som at flytte højttaleren?
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:56
Har du vurderet at sænke centeren? eller foretrække du at kigge op?
 
Det kan jo være en smagssag - personligt vil jeg gerne se ind i billedet, gerne med 1/3 under.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Mon ikke den påstand, at én mm.  i afstand på højttalere kan høres, skal tages med et gran salt???
Det tror jeg er noget psykisk betinget, og sikkert noget du får svært ved at overbevise andre om, men hvis du kan, så vil jeg sige, det er godt gået, og et usædvanligt lille " sweet spot " dit ellers fine anlæg har!
 
Det er kam meget tydeligt selv du kan høre det. Jeg sidder ikke i sweetspot når jeg lytter musikkvalitet.
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu