recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DLA-HD350/HD750
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC DLA-HD350/HD750

 Besvar Besvar Side  123 29>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC DLA-HD350/HD750
    Sendt: 15-Juli-2009 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af jr00 jr00 skrev:

Hej,

"Ak" på avforum.no har netop lavet en ret detaileret længere test af 750'eren med kalibrering og måleresultater m.m.

http://avforum.no/forum/dybdetester-video/90255-dybdetest-jv c-dla-hd750.html

Hvis det skulle have interesse.

Fin gennemgang,
Hvis der er kommet en SW opdatering, er der vel også til 350eren, hvis ja betyder det så at du skal forbi igen Otto ???
eller har det ingen betydning, med især de flere justeringer der kan foretages.

Undrede mig lidt over testens gennemgang af opskalleringen på HD, hvorfor sende det ud i lavere opløsning end kildematerialet ud over kun at teste reon chippen.
Betyder i øvrigt ikke så meget for mig da EDGEen gør det i mit setup.



Redigeret af SVP03 - 15-Juli-2009 kl. 21:18
SVP03
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af jr00 jr00 skrev:

Hej,

"Ak" på avforum.no har netop lavet en ret detaileret længere test af 750'eren med kalibrering og måleresultater m.m.

http://avforum.no/forum/dybdetester-video/90255-dybdetest-jv c-dla-hd750.html

Hvis det skulle have interesse.

Dejligt, at læse en test, hvor produktet ikke bare bliver rost til skyerne. Go og saglig test.

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Ok, rolig nu - is i motoren!

Som sagt tvivler Jeg ikke på at Stewart er det bedste i sidste ende, det skriver Jeg jo også. Men du skal jo virkelig have de perfekte stue forhold før sådan et lærred kommer til sin ret... Og Jeg har ikke selv noget imod at lange penge ud efter fede ting. Hvorfor tror I Jeg pønser på at købe en HD350! Og jeg er altså ikke en mand af mange penge, skal det lige siges. Men er prisen i sidste ende ikke bare en smuuule syret? Ville der ikke være lidt bedre salg i det (tror I) hvis man satte det bare lidt ned?

stewart firehawk er jo netop et lærred der fungere under ikke optimale forhold(lysindfald)det er bla det de kan ,som ikke andre kan
Til top
jr00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2004
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 11:36

Hej,

"Ak" på avforum.no har netop lavet en ret detaileret længere test af 750'eren med kalibrering og måleresultater m.m.

http://avforum.no/forum/dybdetester-video/90255-dybdetest-jv c-dla-hd750.html

Hvis det skulle have interesse.

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 12:13

Ok, rolig nu - is i motoren!

Som sagt tvivler Jeg ikke på at Stewart er det bedste i sidste ende, det skriver Jeg jo også. Men du skal jo virkelig have de perfekte stue forhold før sådan et lærred kommer til sin ret... Og Jeg har ikke selv noget imod at lange penge ud efter fede ting. Hvorfor tror I Jeg pønser på at købe en HD350! Og jeg er altså ikke en mand af mange penge, skal det lige siges. Men er prisen i sidste ende ikke bare en smuuule syret? Ville der ikke være lidt bedre salg i det (tror I) hvis man satte det bare lidt ned?



Redigeret af Naite22 - 15-Maj-2009 kl. 12:16
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 19:02
Det var dog nogle højst besynderlige udtalelser at komme med. Personligt synes jeg ikke at det er den bedste reklame for HFK i Hørsholm, men det er jo nok bare min mening. Det virker ikke lige som stedet man kan få ekspert hjælp.

Ja, undskyld mig, men jeg tror ikke rigtigt at jeg ville ønske at få hjælp af en sælger med Naite22s synspunkter. Hvorfor kan folk ikke forstå at kvalitet koster og at luksusvarer har tilsvarende prisskilt? Alle vil altid have det bedste af det bedste og når de så finder netop det bedste af det bedste, er de samtidig ved at falde ned af stolen over prisen. Kvalitet koster, lev med det eller find dig et billigere produkt. Jesus Kristus!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 09:11

Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

Hvad er den primære forskel egentlig på JVC HD350 og storebror HD-750??? Er det ikke mest at 750'eren har det der THX-ting??? Gør de 20.000 ekstra i kontrast den store forskel for sort niveauet? Måske dumt spørgsmål, men jeg vover mig alligevel.

Der er meget lille forskel på sort-niveauet, det vil de færreste bemærke i praksis, uden A/B sammenligning. Forskellen ligger primært i farvegengivelsen, derudover får du lidt mere lys, bedre skarphed, og lidt større fleksibilitet på visse punkter med en 750. Derudover kunne man forestille sig at uniformiteten generelt er bedre på 750'ere - sådan var det på HD100 vs HD1. Ligesom med LCD-paneler, så svinger DILA paneler lidt fra panel til panel, og det er oplagt at 1. sortering ryger i den dyre model.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Naite22 Naite22 skrev:

^ Det er jeg slet ikke i tvivl om... Men har lige inversteret i det Lissau lærred og fik det til super pris fordi man arbejder i hi-fi klubben... Hvis jeg havde pengene, så ville jeg da uden og blinke købe et Stewart Lærred det er da klart, men det har jeg nu engang ikke. Og jeg ville skulle have det i tab tention med motor hvis det var og det gør det bare ENDNU MERE snot dyrt!... Så jeg må sgu hænge nogle sorte klæder op på en eller anden måde til de lejligheder hvor det skal være ekstra godt.

Tjekkede lige op på det og sådan et Stewart lærred i 130" tab tention ville koste præcis 43.195 kroner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, udråbstegn kan der sgu ikke være nok af i det sammenhæng! Kan godt være at det er et super godt lærred (det bedste på markedet), men shit en pris! Laaaangt mere end hvad projektoren koster og det er mig ubegribeligt! Jeg nægter simpelthen og tro på at det koster dem bare en brøkdel af den pris at fremstille og producere det lærred! Det er edermame overpris der vil noget. Jeg skulle have styrtende mange penge før jeg ville betale de summer for sådan et lærred (og det er ikke fordi jeg ikke drømmer om det). Og det er som sagt ikke fordi at jeg tvivler på dens kunnen... men så mange penge for_en_DUG er fuldstændig sindssygt i min verden. Jeg skulle have råd til at tørre mig i røven med 1000krone sedler, før jeg ville inverstere i så dyrt et lærred.

Kan I helt ærlig fortælle mig at det ville være 43.000kr værd, i forhold til det absolut udemærket Lissau lærred jeg har nu? Kan I virkelig fortælle mig, fra bunden af hjertet, at forskellen ville være så ekseptionelt meget bedre, SAMTIDIG med at I prøver og holde masken??? Misforstå mig ikke, jeg prøver virkelig ikke på at pisse eksperterne ned af ryggen, men det virker grotesk langt ude, det kan jeg slet ikke understrege nok.

Hvad er forskellen på en 802D og en 803S? Eller, hvis jeg skal være lidt mere prikken, The Third og The Nova?

Det sidste skridt har altid kostet uforholdsmæssigt meget ekstra. At du kan reagere på dén måde du gør, med det job du har, det går over min forstand. Forstå mig ret, på visse punkter foretrækker jeg faktisk Lissau'en frem for Stewart'en, men det kunne også siges hvis du sammenlignede en 802D med en Helicon 400. Dyrest er ikke altid lig med bedst, men man kommer ikke udenom at Stewart er en dyrere konstruktion. Nej, det er ikke "dobbelt så godt" fordi det er dobbelt så dyrt, men du får nogle muligheder med Stewart som Lissau og andre ikke kan levere - eksempelvis en 1.3 gain dug med relativt lille glimmer-effekt. Eller Firehawk'en som nævnt - det kan Lissau ikke matche. Hvis du kan bruge en almindelig gain 1.0 dug, hvilket mange kan, så er Lissau's tab-tension på mange måder et lige så godt lærred. Men pas på med at himle op over priser på produkter du ikke lige kan gennemskue, uden at undersøge hvad det er det drejer sig om.

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 23:50
Hvad er den primære forskel egentlig på JVC HD350 og storebror HD-750??? Er det ikke mest at 750'eren har det der THX-ting??? Gør de 20.000 ekstra i kontrast den store forskel for sort niveauet? Måske dumt spørgsmål, men jeg vover mig alligevel.
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 18:06
^ Jeg arbejder i Hørsholm... Sgu ikke det ringeste sted og arbejde, trods der er røvsygt lige for tiden fordi alle er så lammet af "finans-krisen".
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 11:17

yes det er ret mange penge, er glad for mit behov kan klare fastramme som egentlig er den bedste løsning, men samtidigt også den billigste :D... okay hvilken hifi klub arbejder du i.

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 02:02

^ Det er jeg slet ikke i tvivl om... Men har lige inversteret i det Lissau lærred og fik det til super pris fordi man arbejder i hi-fi klubben... Hvis jeg havde pengene, så ville jeg da uden og blinke købe et Stewart Lærred det er da klart, men det har jeg nu engang ikke. Og jeg ville skulle have det i tab tention med motor hvis det var og det gør det bare ENDNU MERE snot dyrt!... Så jeg må sgu hænge nogle sorte klæder op på en eller anden måde til de lejligheder hvor det skal være ekstra godt.

Tjekkede lige op på det og sådan et Stewart lærred i 130" tab tention ville koste præcis 43.195 kroner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, udråbstegn kan der sgu ikke være nok af i det sammenhæng! Kan godt være at det er et super godt lærred (det bedste på markedet), men shit en pris! Laaaangt mere end hvad projektoren koster og det er mig ubegribeligt! Jeg nægter simpelthen og tro på at det koster dem bare en brøkdel af den pris at fremstille og producere det lærred! Det er edermame overpris der vil noget. Jeg skulle have styrtende mange penge før jeg ville betale de summer for sådan et lærred (og det er ikke fordi jeg ikke drømmer om det). Og det er som sagt ikke fordi at jeg tvivler på dens kunnen... men så mange penge for_en_DUG er fuldstændig sindssygt i min verden. Jeg skulle have råd til at tørre mig i røven med 1000krone sedler, før jeg ville inverstere i så dyrt et lærred.

Kan I helt ærlig fortælle mig at det ville være 43.000kr værd, i forhold til det absolut udemærket Lissau lærred jeg har nu? Kan I virkelig fortælle mig, fra bunden af hjertet, at forskellen ville være så ekseptionelt meget bedre, SAMTIDIG med at I prøver og holde masken??? Misforstå mig ikke, jeg prøver virkelig ikke på at pisse eksperterne ned af ryggen, men det virker grotesk langt ude, det kan jeg slet ikke understrege nok.



Redigeret af Naite22 - 09-April-2009 kl. 02:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 29>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu