recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DR-MH30 fælles indkøb - anden halvleg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC DR-MH30 fælles indkøb - anden halvleg

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Er meget interesseret men er i syv sind mht. om jeg skal have en JVC, Panasonic DMR-E85 eller Sharp DV-HR300.
  1. Hvad er i store træk fordele/ulermper hvis disse 3 modeller ?
  2. Er JVC'en fra godpris.dk kodefri ?
  3. Er der returret fra godpris.dk og hvor længe efter modtagelse ?

1: Panasonics timer sux - den optager kun hvis du husker at slå timeren TIL.

2: Nej - brug din gamle dvd-afspiller til det, eller køb en til 500 kr der er kodefri.

3: Ja, der er sikkert returret, det skal man jo give ved postordre/netsalg. Men dette tilbud er lige så meget en tjeneste fra Godpris's side, at du skylder dem kun at bestille hvis du er HELT sikker på du vil have JVC'en.

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:03

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

1: Panasonics timer sux - den optager kun hvis du husker at slå timeren TIL.

2: Nej - brug din gamle dvd-afspiller til det, eller køb en til 500 kr der er kodefri.

3: Ja, der er sikkert returret, det skal man jo give ved postordre/netsalg. Men dette tilbud er lige så meget en tjeneste fra Godpris's side, at du skylder dem kun at bestille hvis du er HELT sikker på du vil have JVC'en.

1. Har aldrig helt forstået den megen brok over denne timerfunktion. Det er da ikke værre end på alle videomaskiner hidtil, hvor maskinen også skulle "afleveres i timer-mode"

2. Er der noget specielt i vejen med at ønske den kodefri ?

3. Jovist er det da en tjeneste/tilbud, men ingen forhandler sælger vel noget for sine blå øjnes skyld ? Jeg kunne forestille mig at træffe mit valg ud fra netop det gode tilbud, og så håbe den tilfredsstiller mine ønsker...men man ved jo aldrig !

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:08

Jeg er klar på et eksemplar af JVC DR-MH30. Er det for sent at melde sig til 2. runde og hvornår er den endelige pris klar!!!

 

AURI

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

1. Har aldrig helt forstået den megen brok over denne timerfunktion. Det er da ikke værre end på alle videomaskiner hidtil, hvor maskinen også skulle "afleveres i timer-mode"

2. Er der noget specielt i vejen med at ønske den kodefri ?

3. Jovist er det da en tjeneste/tilbud, men ingen forhandler sælger vel noget for sine blå øjnes skyld ? Jeg kunne forestille mig at træffe mit valg ud fra netop det gode tilbud, og så håbe den tilfredsstiller mine ønsker...men man ved jo aldrig !

1 - Ideen med at skulle huske at slå timeren TIL stammer tilbage fra gamle dage!! ;) hvor man kunne risikere at overskrive et videobånd, og derfor skulle bekræfte man ville timer-optage. Med en HDD giver det ingen mening, at recorderen ikke bare optager, for den sletter ikke noget, den ikke må. Det er et kæmpe irritationsmoment.

2 - Nej det er da fint at ønske den kodefri. Jeg gider bare ikke have at der skal rodes med firmwaren i MIN recorder til 7000 kr. Jeg har en DVD-afspiller til 800 kr som er kodefri, den bruger jeg til Region 1 film (og alle andre forøvrigt).

3 - Selvfølgelig gør de det ikke for deres blå øjnes skyld. Omvendt gør de et stort arbejde for at du kan spare de 3000 kr den koster mere i Fona når/hvis de får den.



Redigeret af J.F.L
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:17

1. Det er faktisk meget dejligt at teknologien er udviklet siden videobåndmaskinen. Det er dejlig at maskinen blot begynder at optage på det fastlagte tidspunkt, selvom man bruger maskinen til noget andet i mens - og det er jo netop, det der er den store forskel på HDD-DVD optagere og videomaskiner - man bruger den til andet end blot at optage og afspille på. Man bruger den til at pause live-tv, man bruger den til at se en anden optagelse, mens den af sig selv begynder at optage et tidsindstillet program osv.

2. Jeg tror nok GodPris eller JVC - jeg kan ikke huske hvem - ville undersøge om den kunne gøres kodefri. Nej, der er vel ikke noget i vejen med at ønske den kodefri - men det er vel ikke strengt nødvendigt. Det kan også under alle omstændigheder være en god idé at have en seperat (evt. kodefri) DVD-afspiller. Dels for at se en DVD, selvom man bruger DR-MH30 til noget andet, f.eks. overspilning fra HDD til DVD. Dels - hvis man går meget op i det - for at have en afspiller, der leverer DVD-afspilning af ekstra høj kvalitet på både billed- og lydsiden. Undersøgelsen af om den kunne blive kodefri, druknede nok i den massive interesse, der var omkring fælleskøbet.

3. Der er de rettigheder, der skal være - 14 dages returret. Det er helt som en normal handel - bare lidt unormal, ha, ha...   

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:22

Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Hvad er deadline for tilmelding ?
Der er ikke endnu sat en deadline for tilmelding.

Oprindeligt skrevet af auri auri skrev:

Er det for sent at melde sig til 2. runde og hvornår er den endelige pris klar!!!
Du er hermed med! Den endelige pris bliver 6.799,- inkl. 2 medier, se også: Køb af JVC DR-MH30, liste - 1. & 2. runde

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:30

Ok, så kommer jeg ind fra sidelinien. Skriv mig på til et eksemplar, og den er 100%. Kunne godt tænke mig en flok DVD-ram med samtidigt, men jeg går ud fra, at indkøb sker via godpris.dk som sidst.

MVH

Ebbe

 

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Ebbe Ebbe skrev:

Ok, så kommer jeg ind fra sidelinien. Skriv mig på til et eksemplar, og den er 100%. Kunne godt tænke mig en flok DVD-ram med samtidigt, men jeg går ud fra, at indkøb sker via godpris.dk som sidst.

MVH

Ebbe

 

Nu går det godt nok hurtigt da

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:37

 

[/QUOTE]

Nu går det godt nok hurtigt da

[/QUOTE]

Absolut ikke, jeg har ærgret mig gul og blå siden der blev lukket for første runde, så hurtigt ??? Ikke mig, hehe.

 

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Ebbe Ebbe skrev:

Absolut ikke, jeg har ærgret mig gul og blå siden der blev lukket for første runde, så hurtigt ??? Ikke mig, hehe.

OK - jeg hentydede mere til at der er kommet 5-6 stykker til i aften

Men hvorfor kom du ikke med i 1. runde?

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

[QUOTE=Ebbe]

OK - jeg hentydede mere til at der er kommet 5-6 stykker til i aften

Men hvorfor kom du ikke med i 1. runde?

Har kun en undskyldning, tænkte for længe...Embarrassed

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:43

Hej Carsten

Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Har aldrig helt forstået den megen brok over denne timerfunktion. Det er da ikke værre end på alle videomaskiner hidtil, hvor maskinen også skulle "afleveres i timer-mode"

Jep, men disse Panasonic modeller er multi-funktions maskiner, som kan meget andet end at optage fra timer og afspille det igen, hvis blot de fik lov af softwaren.

En af de ting man hurtigt bliver glad for, når man har en harddisk-optager, er at sætte den til at optage ynglingsudsendelserne ugen igennem. Dertil måske en nyhedsudsendelse eller to dagligt, blot så man altid lige kan trykke play og få en update på hvad der er sket ude i verden.

For at kunne optage alle disse faste ting skal den stå i timer-mode.

Men står den i timer mode kan man ingenting, udover at afspille. Man kan ikke bruge timeslip, pause tv-programmer, eller blot starte en improviseret optagelse af et program man lige ser starte. Man kan heller ikke umiddelbart overspille en optagelse fra harddisk til DVD, ihvertfald ikke realtime.

Så det at man skal huske at tage den ud af timer-mode, og huske at sætte den tilbage i timer-mode hele tiden, hører ikke hjemme i et ellers fint multifunktions apparat som en Panasonic harddisk-optager.

Denne forældede måde at håndtere timeren på, er kun noget som Panasonic stædigt holder fast ved i den europæriske model. Køber du en DMR-E85 i USA, så får du den lækreste timer-funktion med EPG (elektronisk program guide) og en timer som altid er i live uanset hvad apparatet ellers laver.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu