recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC LCD, LT-37M60, testvinder!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC LCD, LT-37M60, testvinder!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC LCD, LT-37M60, testvinder!
    Sendt: 16-Februar-2006 kl. 18:55

I en norsk test har JVC's LT-37M60, som vi laver fælleskøb på p.t. vundet 1. pladsen. Deltagerne i testen var - i vinder rækkefølge:

  1. JVC LT-37M60
  2. Philips PF7320
  3. Grundig Xentia 37
  4. Thomson Intuiva 37LB130S5
  5. QPVision 37" HD-05

For JVC'en er det bl.a. sortniveauet og støjniveau (i billedet) der er testens bedste. Også brugervenlighed er nævnt som meget god, og her får DR-MH300 også lige et par rosende ord med på vejen.

Læs testen(e) her: Test.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 21:25
Ganske interessant, men det er nu heller ikke de farligste modstandere tv'et er oppe imod. Jeg synes heller ikke de virker vildt imponerede når man læser selve testen, men måske er det bare det norske, der ikke kan være positivt på samme måde som dansk .
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 23:09
Synd testen ikke har taget top apparaterne med i deres test, Philipsen er jo en model der er flere generationer gammel.

De andre synes jeg ikke jeg er stødt på i DK.



Redigeret af lahan
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 06:49

Ja, det kunne nu være rart hvis der havde været nogen nyere Sony, Panasonic o.lign. med.

Men bortset fra det, så siger de i hvert fald at billedkvaliteten er i top og det er jo noget af det vigtigste.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

...så siger de i hvert fald at billedkvaliteten er i top...

Mit norsk må være blevet rustent! Hvor siger de det?
JVC vinder testen og har bedste sortniveau, så langt så godt.

Resten af, hvad de siger og hvad der scores på karakteren "billedkvalitet"

synes jeg ikke, man kan bruge til at konkludere, at et apparat, hvis kvalitet de kalder "jævn til god", ligger i toppen. Måske nok blandt apparaterne i testen, men ikke i sammenligning med apparater på markedet, der reelt ligger i toppen.

De har - blot som et eksempel - testet Philips 37PF9830 på http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1212107.ece 
og den scorer dette:

 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 09:51

Interssant det carser har fundet frem.

Et Philips uden ClearLCD/Motion Drive som giver baghjul til JVC som allerede benytter "ClearLCD/Motion Drive"

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 10:46

Nu vender vi tilbage til Philips PF9830 - dette er deres foretrukne referencemodel, som er en del dyrere end LT-37M60 og som har en opløsning på 1920 x 1080. Det er sikkert et godt fjernsyn og muligvis også bedre end JVC'en. Men nu ved vi jo ikke om Philip'sen er bedre til at vise billeder i hurtige bevægelser. At billedkvaliteten er bedre på Philipsen kan jo godt skyldes den højere opløsning bl.a. og designet er også flottere på JVC'en, synes jeg.

Jeg har aldrig sagt at JVC'en er markedets bedste LCD fjernsyn, men at det formentligt er et af markedets bedste. Og at det kan fås 10.000,- billigere en Philipsen er jo også værd at tage med.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 11:07

Næh du har måske ikke påstået at JVC er det bedste LCD på markedet.

Men du påstod at LT37M60 med Motion Drive gav bedre billeder end de tilsvarende fra Philips med ClearLCD.

For mig ser det mere ud som om at Philips har bedre billede end JVC selvom de ikke engang er begyndt at benytte ClearLCD.

Tja design kan diskuteres, personligt vil jeg foretrække 9830 looket fremfor JVC'en. Kan desuden også bedre lide at remoten er i alu fremfor plast.

Det flotteste LCD er nok de nye Sonyer, desværre har de ikke så god lyd samt tuner. De skulle dog være fantastiske til DVD, ligesom samsung.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu