recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC NX9 KT Radio edition performance dokumentation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC NX9 KT Radio edition performance dokumentation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC NX9 KT Radio edition performance dokumentation
    Sendt: 12-August-2022 kl. 19:06
I denne tråd vil jeg dokumentere performance på min reklamerede JVC NX9, som er erklæret defekt af Mike Turner hos JVC i england, men KT Radio mener fungere som den skal.

Først et link til kontrast uniformity test, testen måler højeste og laveste kontrast på et sort testbillede.
En degradering på 78% i venstre nederste hjørne.


Der kommer en sideløbende tråd under Jura som kommer til at dække den juridiske del af sagen indtil der er en afslutning.

Jeg er i dialog med en yderst kompetent kalibrator fra Norge som kan lave en uvildig test, da JVC ikke har egenskaber og vilje til at lave en objektiv testraport på projektoeren.

Har i spørgsmål til testresultaterne, og hvordan de er lavet er i velkomne til at spørge.

Jeg har lovet at optræde til et event i København, hvor jeg vil optræde med projektor kalibrering, og medbringe et par projektoere, hvis NX9 kommer tilbage hertil vil jeg medbringe den, hvis nogle har lyst til at hoste et kalibrerings/ projektor shootout event rundt i det Danske skal jeg med glæde kigge forbi og medbringe lidt kryderi.

Skulle nogen være i besidelse af en JVC med restgarenti er i velkomne til at kigge forbi til en udmåling, Jeg bor i Skanderborg/ Silkeborg/ Horsens egnen.

Der har været utrolig megen fokus og komentare på den nu lukkede tråd.

31000 visninger på ganske kort tid er vist en Recordere rekord i nyere tid, detsværre er der nogle der ikke kan holde en sober tone, så tråden er nu lukket, administrator har lovet at kigge tråden igennem og håndtere de personer der ikke gentager sig.

Så husk denne tråd omhandler performance og sammenligning af tilsvarende modeller, hold det objektivt og relevant. Tak.



Redigeret af stridsvognen - 13-August-2022 kl. 23:01
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 22:49
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 22:51
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 18:36
Kan se at der står MANGE projektorerne på hylderne ved dig, er disse målt for perfomance?

Hvis de er hvordan performer de i forhold til din NX9?

Ved du har testet din NX9 mod en N7, har du de 2 måle resultater, så man kan se disse side by side?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af DVDO DVDO skrev:

Kan se at der står MANGE projektorerne på hylderne ved dig, er disse målt for perfomance?

Hvis de er hvordan performer de i forhold til din NX9?

Ved du har testet din NX9 mod en N7, har du de 2 måle resultater, så man kan se disse side by side?

Skal se om jeg kan finde dem. N7 kalibrerede til ca 60000:1 on off kontrast på mit lærred, hvor NX9 var ca 40000:1, derudover havde NX9 78% kontrast tab fra max til minimum kontrast i det aktive billede, og N7 var omkring 50% tab. Begge kalibreret til samme lysoutput. Dertil max lyspå begge ud på ca 38fl på mit lærred, NX9 med ny lampe, og N7 med brugt lampe, selvom NX9 er rated til 300 lumen mere.

De andre projektoere, feks min fine X500 måler omkring 42000:1 kalibreret til samme lys output, og er stortset ens overalt i billedet, ca +-10% det gør at kontrast oplevelsen også er betydelig bedre end NX9. Min RS600 kalibrere til ca 60000:1, perfekt ensartedhed både hvid og sort, derudover virker dynamisk iris på både X500 og RS600 med film materiale, der er stortset ingen effekt på dynamisk iris på NX9. Skulle nogen have lyst til at se eller sammenligne deres JVC i mit setup er man velkomne til at kontakte mig.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Lettere O T: Hvorfor har du egentligt så mange projektorer? En pæn dyr hobby, må man sige... Er du bare bidt af en gal målenørd, eller noget helt tredie?LOL 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Lettere O T: Hvorfor har du egentligt så mange projektorer? En pæn dyr hobby, må man sige... Er du bare bidt af en gal målenørd, eller noget helt tredie?LOL 
Det er min hobby, nogle samler mønter, andre frimærker, og så er jeg nok også lidt tech nørd, så bruger gerne 15 år på at komme til bunds i hvordan man måler og dokumentere tingene ordentligt. Det er nok en lettere autistisk tilgang til det.

Redigeret af stridsvognen - 15-August-2022 kl. 21:03
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu