recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel TV vs. streaming I 2024
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabel TV vs. streaming I 2024

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel TV vs. streaming I 2024
    Sendt: 08-Januar-2024 kl. 19:08
Pt. har vi YouSee kabelTV, Netflix Premium, Spotify Premium, SkyShowtime - har netop opsat AmazonPrime, AppleTV, SkyShowtime etc

Vi er en familie på 5 med 2 voksne og 3 teenager (de bruger ikke flow tv meget) har hus og sommerhus hvor vi streamer YouSee via app på LG OLED.

Vil gerne høre om erfaringer/input om vi i 2024 kan klippe forbindelsen til flowtv og hvad vi kommer til at savne (hvis noget?)

Planen er at benytte DRTV app, abonnere på TV2Play (evt. med sport til NFL og Fodbold) og evt. beholde Netflix (eller kun engang imellem). 

Motivationen er at jeg synes vi bruger for mange penge på både Flowtv abonnement og streaming.

Jeg er så gammel at jeg synes det er fedt med flowtv, at det er stabilt, super skapt billedkvalitet og vi kan bruge det på de enheder vi ønsker (ingen begrænsning) i huset. 

Men kan også se at vi mere og mere benytter apps direkte på vores 2x LG OLED og vores AppleTV.

Primære TV kanaler er DR, TV2 og TV3 (sport) - ønsker at kunne se NFL og fodbold VM/Champions League (men CL er ikke første prioritet). 


LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 19:25
Du har vel læst den igangværende tråd, angående netop DR-appens elendigheder? Haves der DVB T2, så brug i det mindste en antenne til det, som nu er tilgængeligt i dit område, hvis du opsiger dit kabel-TV-abonnement. Før opsigelse, så se lige, om det overhovedet er muligt at modtage noget på en antenne, hvor du bor. Hvis det er eget hus, så skal du vel ikke spørge nogen om du må opsætte én?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 19:51
Har netop lige for 2 mdr siden kappet kabelTV til fordel for ren streaming. Det har da givet et par grå hår at få op at køre. Først meldte TV’et ud at det ikke kunne stille klokken, så jeg måtte låne et kabelsignal fra teknikskabet, så der kunne hentes data fra en kanal, jeg tror det var folketinget som eneste der kom frem.

Så kørte det fejlfrit ind til damernes håndbold turnering, og gav så frysninger af billede lige på de mest spændende tidspunkter. Efter henvendelser til fiber leverandører, som meldte hus forbi, henvendte jeg mig til Power som havde leveret min Apple TV 3.gen. Og her fik jeg udsøgt service til at geninstallere Apple TV helt fra start. Jeg havde bare installeret via iPhone, og det var måske svagheden. For nu virker det bare som det skal.

Billed kvaliteten er mindst på højde med flow TV. Opstart tar 30 sek mod 10 sek med kabelTV. Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV. Så nu har og betaler vi kun for det vi ser + fuldt arkiv på TV2 Play og DR, og sparer over 100kr i md.

Og så er alle apps tilgængelige på alle enheder i huset, så enhver kan se TV overalt inden for wifi rækkevidde. Og den helt store fordel du kommer til at sætte pris på, er at du er uafhængig af sendetidspunkt, du ser udsendelserne når du har lyst eller tid.


Redigeret af Munch - 08-Januar-2024 kl. 20:01
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 20:29
Har haft YouSee fuld pakke i mange år, men er for lidt over et år siden flyttet til et sted hvor der ikke er kabel TV

Har nu TV2 Play stor pakke og Viaplay Total inkl. TV kanaler som erstatning for Fuldpakken

Prismæssigt er der minimalt at spare ved streaming, hvis overhovedet noget.

Derudover har vi Netflix og Amazon Prime, men det havde vi også før.

Alt via AppleTV (TV er LG C2).

Før havde vi børn boende hjemme, og 4 TV i huset, så giver Fuldpakken super mening, sammen med YouSee’s App

Og jeg savner stadig 1 fjernbetjening og TV guide til alle kanaler - Det er sgu tungt at Zappe når man streamerWacko

Mange tror der er meget at spare ved streaming, det er der ikke hvis man vil have ordentlige kanaler og sport.

Min ydmyge mening


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Pt. har vi YouSee kabelTV, Netflix Premium, Spotify Premium, SkyShowtime - har netop opsat AmazonPrime, AppleTV, SkyShowtime etc


Det er dog en gevaldig masse streaming tjenester i har - kan godt forstå i synes det er dyrt, og jeg håber du mener opsagt og ikke opsat som du skriver.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 23:54
Det må være helt forfærdeligt at skulle se tv udelukkende via streaming.
Det bliver trættende altid at skulle åbne en mere eller mindre velfungerende app, når man skal finde frem til en bestemt tv-kanal. Det er langt nemmere og hurtigere, når man bare kan trykke på en knap. 
Derfor har de store udenlandske streamingtjenester tit deres egen knap på fjernbetjeninger. 
Desuden er der risiko for overbelastning ved streaming. Det oplever man især ved store sportsbegivenheder, hvor mange ser live-tv samtidig. Så fryser billedet og hakker - hvis der da overhovedet er noget billede. Bagefter meddeler streamingtjenesterne, at det var meget uheldigt, at det skete lige under den mest spændende fodboldkamp. Nej, det var overhovedet ikke uheldigt. Systemet er bare ikke gearet til så mange samtidige brugere, men det siger man selvfølgelig ikke.
Derudover er der tydeligvis en del problemer og besvær med forskellige app's.
Den kombination, jeg bedst kan leve med, er kabel-tv fra YouSee og desuden satellit-tv. Alt sammen flow-tv uden problemer. Så suppleres der med forskellige streaming-tjenester, som går lidt på skift.
Jeg har ingen planer/ønsker angående ændringer. Om det er dyrt? Jah, måske. Men hvis jeg går over til udelukkende streaming, vil jeg få et dårligere produkt. Og det har jeg prøvet!


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2024 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det må være helt forfærdeligt at skulle se tv udelukkende via streaming.
Det bliver trættende altid at skulle åbne en mere eller mindre velfungerende app, når man skal finde frem til en bestemt tv-kanal. Det er langt nemmere og hurtigere, når man bare kan trykke på en knap. 
Derfor har de store udenlandske streamingtjenester tit deres egen knap på fjernbetjeninger. 
Desuden er der risiko for overbelastning ved streaming. Det oplever man især ved store sportsbegivenheder, hvor mange ser live-tv samtidig. Så fryser billedet og hakker - hvis der da overhovedet er noget billede. Bagefter meddeler streamingtjenesterne, at det var meget uheldigt, at det skete lige under den mest spændende fodboldkamp. Nej, det var overhovedet ikke uheldigt. Systemet er bare ikke gearet til så mange samtidige brugere, men det siger man selvfølgelig ikke.
Derudover er der tydeligvis en del problemer og besvær med forskellige app's.
Den kombination, jeg bedst kan leve med, er kabel-tv fra YouSee og desuden satellit-tv. Alt sammen flow-tv uden problemer. Så suppleres der med forskellige streaming-tjenester, som går lidt på skift.
Jeg har ingen planer/ønsker angående ændringer. Om det er dyrt? Jah, måske. Men hvis jeg går over til udelukkende streaming, vil jeg få et dårligere produkt. Og det har jeg prøvet!


Jeg har også prøvet YouSee Kabel-TV, dette SKULLE man have, førhen, når man boede til leje hos en boligforening. Da det blev ændret til frivilligt, så røg det også, pga. dårligt signal og utallige teknikerbesøg, som hjalp NADA. Så havde jeg kun det, man kan se på antenne. Er nu, som man kan se, hoppet på Norlys TV, og det fungerer bare. Der er for nogle år siden kommet rigtigt godt TV-signal på alle kanaler - jeg har ikke ændret noget ved antennen. Ingen streamingtjenester her...


TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2024 kl. 06:43
Kappede kabel for 2 år siden og har ikke savnet det.  

Vi ser meget TV hver dag. 

Ingen bøvl med app og alt foregår via appletv boks. 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2024 kl. 07:28
Jeg har også kappet antennen for snart 3 år siden, og jeg kommer ikke til at gå tilbage. Vi ser stort set ikke flow-tv, men ser de udsendelser/serier/film vi har lyst til når vi har lyst til det. Jeg har pt DR, TV2Play, Netflix, HBO og Disney (de 2 sidste er faktisk ungerne der ville have det, og betaler). Det er begrænset hvad vi ser af bold, men det er ofte de tjenester der koster en del ekstra, hvor det måske kan betale sig med antenne/kabel.

Redigeret af jacobask - 09-Januar-2024 kl. 07:28
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2024 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV.

10 sek? Hvilken kabel-TV udbyder har du, og hvilken boks/TV benytter du? Det tager max 2 sek her hos mig via min Panasonic HD Recorder.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2024 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV.

10 sek? Hvilken kabel-TV udbyder har du, og hvilken boks/TV benytter du? Det tager max 2 sek her hos mig via min Panasonic HD Recorder.


Det samme her, 1-2 sekunder både via parabol og kabeltv.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2024 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV.

10 sek? Hvilken kabel-TV udbyder har du, og hvilken boks/TV benytter du? Det tager max 2 sek her hos mig via min Panasonic HD Recorder.
Korrekt! Skift mellem stationer tar kun 2 sek. Det tar lidt længere tid at skifte station med apps. MEN hvis jeg slukker Apple TV på TV2 om aftenen, så tænder den også på samme billede igen om morgenen, så værre er det ikke.

Og så kan du også bare bede Siri om at skifte kanal, det tar ikke 30 sek!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu