recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel TV vs. streaming I 2024
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabel TV vs. streaming I 2024

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 00:27
Munch: Jeg er helt enig i, at vi har den tv-løsning, som vi hver især er tilfredse med. Ellers ville vi nok lave den om.
Jeg ville heller ikke betale 669 kr./md. hvis jeg kun brugte 4 - 5 kanaler. 
Jeg blev lidt nysgerrig efter at se, hvad min nøjagtige pris for fuldpakken er, og det er 629 kr./md. Den er vist steget lidt fra nytår. 
I fuldpakken er der: Ca. 55 flow-tv kanaler, 2 streamingtjenester (Viaplay og SkyShowTime), adgang til en række film både gratis, men også mulighed for leje og køb af film. 
Der er adgang til alle kanaler via streaming, altså live-tv. UHD findes dog ikke som streamingkanal. 
Så er der adgang til arkiv, hvor man kan streame programmerne tilbage fra den seneste uge.
Jeg vil da ikke påstå, at jeg bruger det hele, men vel omkring halvdelen af kanalerne, for der skal jo også være tid til at se satellit-tv, hvor der er kanaler, som YouSee ikke tilbyder.


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Munch: Jeg er helt enig i, at vi har den tv-løsning, som vi hver især er tilfredse med. Ellers ville vi nok lave den om.
Jeg ville heller ikke betale 669 kr./md. hvis jeg kun brugte 4 - 5 kanaler. 
Jeg blev lidt nysgerrig efter at se, hvad min nøjagtige pris for fuldpakken er, og det er 629 kr./md. Den er vist steget lidt fra nytår. 
I fuldpakken er der: Ca. 55 flow-tv kanaler, 2 streamingtjenester (Viaplay og SkyShowTime), adgang til en række film både gratis, men også mulighed for leje og køb af film. 
Der er adgang til alle kanaler via streaming, altså live-tv. UHD findes dog ikke som streamingkanal. 
Så er der adgang til arkiv, hvor man kan streame programmerne tilbage fra den seneste uge.
Jeg vil da ikke påstå, at jeg bruger det hele, men vel omkring halvdelen af kanalerne, for der skal jo også være tid til at se satellit-tv, hvor der er kanaler, som YouSee ikke tilbyder.


Jeg var selv ved at overveje parabol, og var i kontakt med boligforeningen, angående tilladelse hertil... MEEEENNN syntes, det var for dyrt bare for den ene kanal, jeg gerne ville se, som kan fåes på Allente. Norlys har den IKKE. Det er H2. Så jeg droppede det igen og medelte at jeg trak min ansøgning om tilladelse tilbage, og bare brugte min antenne, og hoppede på Norlys, da det kun er DR, TV2 og en gang imellem SVT1, jeg ser. Så er det billigere. Så betaler du vel pænt meget, hvis du også har Allente på parabolen ved siden af YouSee, eller er det bare det gratis, man kan få på parabolen, du har - og det er vel kun tysk TV, man kan tage nu?

Hvad med radio? Hvordan klarer du dig der?


Redigeret af mnielsen - 12-Januar-2024 kl. 06:29
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 13:02
mnielsen: Jeg ser ikke dansk tv fra parabol, men mest de tyske kanaler fra tv-stationerne ARD og ZDF. Der er aldrig problemer med kvaliteten, og der sendes ukodet og stort set uden reklamer. 
Jeg kan godt lide musikprogrammer i tv også fra svensk tv, hvor jeg som regel ser Melodifestivalen (svensk melodi grand prix), der bliver afviklet over 6 lørdage i bedste sendetid på SVT1 startende i begyndelsen af februar.
Det er ærgerligt, at især DR er så ringe til den slags underholdning. Det virker nærmest, som om man øver sig i IKKE at kunne lave gode, flotte og underholdende musikprogrammer. 
Det kan bedst illustreres med Søren Østergaard, når han optræder med sin vanvittige figur "Manden der ikke kan fløjte": "DR der er tv-stationen, der ikke kan lave musikprogrammer" 
Hvad angår radio: Jeg hører aldrig radio, og jeg forstår det egentlig ikke. Jeg har både internetradio, DAB, FM og satellitradio fra parabol. Men måske skyldes det, at når der bliver for meget af noget, ender det med at blive uinteressant. Eneste undtagelse er i bilen, men det bliver kun til trafikmeldinger, der kommer automatisk. 

Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Du har vel læst den igangværende tråd, angående netop DR-appens elendigheder? Haves der DVB T2, så brug i det mindste en antenne til det, som nu er tilgængeligt i dit område, hvis du opsiger dit kabel-TV-abonnement. Før opsigelse, så se lige, om det overhovedet er muligt at modtage noget på en antenne, hvor du bor. Hvis det er eget hus, så skal du vel ikke spørge nogen om du må opsætte én?

Der er ingen problemer med DRs app på Apple TV 4K.
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Kappede kabel for 2 år siden og har ikke savnet det.  

Vi ser meget TV hver dag. 

Ingen bøvl med app og alt foregår via appletv boks. 

Vi kappede kabel da Yousee kom af med discovery kanalerne.

Har til tider problemer med at TV2 til tider "buffer" på Apple TV4K.
//Guldhammer
Til top
mogensch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2020
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mogensch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2024 kl. 09:46
Der er en ting som ingen har nævnt i denne tråd.
Udbyderne er meget årvågne io forhold til hvor mange enheder der bruges på streaming abonnement.
Nogen har to enheder andre 5 enheder.
Med kabelført TV, tæller alle enheder i huset der er tilsluttet som en enkelt enhed, og du vil ikke komme i problemer.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2024 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:

Der er en ting som ingen har nævnt i denne tråd.
Udbyderne er meget årvågne io forhold til hvor mange enheder der bruges på streaming abonnement.
Nogen har to enheder andre 5 enheder.
Med kabelført TV, tæller alle enheder i huset der er tilsluttet som en enkelt enhed, og du vil ikke komme i problemer.



Betyder det ?
  • Jeg formulere mig dårligt
  • Du har ikke læst hele tråden


Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.


Redigeret af Furry - 15-Januar-2024 kl. 21:33
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Ved store sportsbegivenheder laver både DR og TV2 popup kanaler til streaming, så de kan vise flere samtidige begivenheder end deres flowkanaler tillader. 

Ja, men her er DRs streaming simpelthen for dårlig.
Så lidt kampe via DRTV app, fra VM i kvindehåndbold, det var sgutte for pænt…….
Det der kom ned via antenne var meget bedre!


Klaus

Jeg har ikke set håndbold for nylig, men DRs kvalitet ved streaming af fodbold under seneste slutrunder har været bedre end på tv-kanalerne (og bedre end TV 2 Plays streaming). DR streamer i 1080p og 50fps med fornuftig bitrate.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Ved store sportsbegivenheder laver både DR og TV2 popup kanaler til streaming, så de kan vise flere samtidige begivenheder end deres flowkanaler tillader. 

Ja, men her er DRs streaming simpelthen for dårlig.
Så lidt kampe via DRTV app, fra VM i kvindehåndbold, det var sgutte for pænt…….
Det der kom ned via antenne var meget bedre!


Klaus

Jeg har ikke set håndbold for nylig, men DRs kvalitet ved streaming af fodbold under seneste slutrunder har været bedre end på tv-kanalerne (og bedre end TV 2 Plays streaming). DR streamer i 1080p og 50fps med fornuftig bitrate.
Ja VM i kvinde håndbold stod bare helt klart og tydeligt, tænkte slet ikke på det var streaming. Og jeg har haft det fineste TV signal på Stofa tidligere at sammenligne med.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 11:03
I så fald vil jeg gætte på, at Klaus har streamet DRTV via en webbrowser, eller hvad?

Husk at man generelt får laveste streamingkvalitet i webbrowser. Vil man noget seriøst med streaming så bør man købe sig en boks, f.eks. Apple TV 4K, eller alternativt bruge de indbyggede apps i Smart TV, men på Smart TV har DRTV jo nogle ret væsentlige begrænsninger.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 11:24
Jeg kan nævne, at jeg kun får højeste kvalitet (50 fps, 1920x1080, 8,5 Mbit/s) i browseren hos DR, når jeg går i fuldskærm.

Hvis der er forstoppelse et sted mellem afspiller og server, så sker der også noget... :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

I så fald vil jeg gætte på, at Klaus har streamet DRTV via en webbrowser, eller hvad?

Nope, DRTV app på ATV4K.
Det var kampe sendt direkte på den dertil oprettede ekstra streaming kanal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu