recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabling/flexrør - erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabling/flexrør - erfaringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabling/flexrør - erfaringer?
    Sendt: 26-September-2005 kl. 18:15

Hej forum

Undertegnede startede på et tidspunkt en tråd vedr. træk af lange kabler ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6488&P N=1) via flexrør/tomrør. Nu har jeg imidlertid følgende problem:

Jeg vil gerne investere i en ny Pioneer plasmaskærm. Til denne følger en mediaboks, som forbindes til plasmaskærmen med et systemkabel, der består af 2 kabler - et DVI-D kabel og et MDR-kabel. For at kunne skjule dette systemkabel, har vi tænkt os at placere nogle tomrør og lade ledningerne løbe her. Men da det bredeste stik (DVI) på systemkablet er ca. 4,5 cm. bredt, skal tomrøret være ca. 5 cm. bredt i stedet for de 1,8 cm. (3/4"), som de bruger standard.

Det (med det brede tomrør på 5 cm.) mener byggefirmaet ikke lige kan lade sig gøre, da væggene er lavet af Siporex og det vil kræve for stor udfræsning i væggen med så brede tomrør. Men hvis dette er sandt - hvilke muligheder har jeg så for at skjule kablerne (helt)? Man kan bruge kabelskinner men dette er ikke ønskeligt, da vi håber på at kunne skjule ledningerne helt.

Så derfor skriver jeg lige her for at høre, om der ikke er nogle af jer, der har være i samme problem og har en genial løsning? Vi har bl.a. tænkt på om man i stedet for tomrør kunne få udfræset en "kabelskinne", så man f.eks. havde et møbel under plasmaskærmen, hvor der bagved dette møbel gik en kabelskinne i væggen op bag plasmaskærmen?

Alle gode råd er velkomne

Alex

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 22:02

Hej Alex

Jeg er slet ikke sikker på at du kan få et så langt MDR-kabel, så under alle omstændigheder vil det være smart med et møbel nedenfor plasma skærmen.

Hvad men center-højttaler, eller er det uden surround ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg er slet ikke sikker på at du kan få et så langt MDR-kabel,

Det kan man sagtens, de kan fås som originalt Pioneer tilbehør som 30 meter som optisk og som 3- 7-, og 10 meter elektrisk kabel som jeg har postet her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6487&P N=0&TPN=3

De to kabler der føleger med som standard er 3 meter udgaven, men du kan som sagt købe dem i enten 7 eller 10 meter elektisk eller 30 meter optisk.


Redigeret af HTPC
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 22:20
Du kan evt. fræse flade retangulære kabelkanaler ind i væggen.




Redigeret af HTPC
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu