recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage DR HD i HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke optage DR HD i HD

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Her til morgen afspillede jeg så den igen, og så var den i SD.
Så det ser ud som det er tidsstyret på en eller anden måde.


Det er styret af M$, så enkelt kan det siges. I har valgt software hvor M$ bestemmer over jer. Der findes andre muligheder, skulle jeg hilse og sige.LOL


En meget unuanceret tilgang til tingene. Microsoft så helst at de var fri for DRM. Men langt hen af vejen er det en forudsætning for at de kan lave en multimedie platform der kan tilbyde Premium Content. Det er rettighedshaverne der stiller betingelserne for at Microsoft kan levere noget på deres platform. I det mindste gør Microsoft forsøget og langt hen af vejen leverer de jo varen. Der er desuden support med oven i købet.

Jeg deltager også i diverse MythTV fora og så videre, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at jeg ikke ville levere den slags til nogen velvidende at jeg skulle supportere det. Langt hen af vejen falder Multimedie på linux tilbage på hvad en garagefusker har sidet og stykket sammen i sene nattetimer. Dette er der ikke noget galt i som sådan....Men næppe noget man kan lave en forretningsmodel på, og derfor er det ikke gjort.

Linux er til Embedded devices, servere og til computerentusiaster der ved hvad de laver af samme grund som er beskrevet ovenstående.


Redigeret af Patriarken - 15-November-2009 kl. 15:20
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Linux er til Embedded devices, servere og til computerentusiaster der ved hvad de laver.

Og folk der er mindre dovne end mig.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Linux er til Embedded devices, servere og til computerentusiaster der ved hvad de laver.

Og folk der er mindre dovne end mig.


Jeg gider ikke en linux vs Windows debat. Jeg er også for doven til Linux...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

En meget unuanceret tilgang til tingene. Microsoft så helst at de var fri for DRM. Men langt hen af vejen er det en forudsætning for at de kan lave en multimedie platform der kan tilbyde Premium Content. Det er rettighedshaverne der stiller betingelserne for at Microsoft kan levere noget på deres platform.


Microsoft kan bare sige f*ck you til dem, ligesom andre platforme gør (ingen nævnt ved navn for ikke at gøre det til en Windows vs XXX debat). Microsoft's betalende kunder er jer, ikke Hollywood mafiaen (og heller ikke mig længere).

Når udgangspunktet er FTA DVB-T er det ikke muligt for rettighedshaverne at stille betingelser til hvordan man ser TV udsendelserene. Hvis Microsoft underkaster sig et-eller-andet selvkomponeret broadcast flag er det en frivillig ting, ikke noget som de er tvunget til at gøre.

En kendt software udvikler udtalte engang disse vise ord: "Every nonfree program has a lord, a master--and if you use the program, he is your master."


Redigeret af JesperLund - 15-November-2009 kl. 18:22
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

En meget unuanceret tilgang til tingene. Microsoft så helst at de var fri for DRM. Men langt hen af vejen er det en forudsætning for at de kan lave en multimedie platform der kan tilbyde Premium Content. Det er rettighedshaverne der stiller betingelserne for at Microsoft kan levere noget på deres platform.


Microsoft kan bare sige f*ck you til dem, ligesom andre platforme gør (ingen nævnt ved navn for ikke at gøre det til en Windows vs XXX debat). Microsoft's betalende kunder er jer, ikke Hollywood mafiaen (og heller ikke mig længere).

Når udgangspunktet er FTA DVB-T er det ikke muligt for rettighedshaverne at stille betingelser til hvordan man ser TV udsendelserene. Hvis Microsoft underkaster sig et-eller-andet selvkomponeret broadcast flag er det en frivillig ting, ikke noget som de er tvunget til at gøre.

En kendt software udvikler udtalte engang disse vise ord: "Every nonfree program has a lord, a master--and if you use the program, he is your master."


Thus you gotta be a programmer/coder yourself... Thanks for proving my point...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 18:40
Altså helt ærligt....Hvis linux bare er lykken.....Så vis mig et multirumsystem support for bluray og krypteret indhold der kan matche windows 7 mc...

Lad være med at fortælle mig hvordan jeg skal lave en MKV om til hvad nu...Eller lave en MKV så  Kaffaine kan vise den, Eller hvor fedt ffmpeg er.

Jeg ved og du ved at du er bruger på XMLTVDK - Et linux tiltag som i god ret kan bruges til Windoze. Problemerne her er mere åbentlyse ift DVB-C på linux end de er ift Windows 7 MCE det samme med EPG.....

Udstillede problemer er hardware understyttelse...

sodu do some code from codefusker.org





Redigeret af Patriarken - 15-November-2009 kl. 18:52
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

En kendt software udvikler udtalte engang disse vise ord: "Every nonfree program has a lord, a master--and if you use the program, he is your master."


Thus you gotta be a programmer/coder yourself... Thanks for proving my point...


Du overså ordet "nonfree". Du kan sagtens være almindelig bruger af fri software uden at underkaste dig nogens kontrol.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Altså helt ærligt....Hvis linux bare er lykken.....Så vis mig et multirumsystem support for bluray og krypteret indhold der kan matche windows 7 mc...


Nu handler tråden om DR HD som er FTA, ikke om krypteret DVB og slet ikke om Blu-ray. Jeg mener ikke at krypteret DVB er noget problem på Linux, da det normalt håndteres af hardware CAMs, ligesom på Windows. Blu-ray er naturligvis et problem, da det er vanskeligt (og vel p.t. umuligt) at afspille Blu-ray fuldt ud uden en licensieret software afspiller (DRM omgåelse på Blu-ray fungerer også bedst på Windows). Eftersom Blu-ray er bundet til optiske disce, et teknologisk forældet koncept, synes jeg lige så godt at man kan købe en separat hardware afspiller til det.

Bottom line kan vi vel konkludere at det perfekte system ikke findes. Både Linux og Windows har begrænsninger. Spørgsmålet er hvilke begrænsninger der er nemmest at overkomme på længere sigt?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 16:29
"Spørgsmålet er hvilke begrænsninger der er nemmest at overkomme på længere sigt?"
Næh... Spørgsmålet er hvor jeg får flest af mine krav opfyldt lige nu. Og Blue Ray er et ufravigeligt krav lige nu :-).
Jeg vil ikke udelukke at jeg kunne skifte software eller OS, hvis det på et tidspunkt opfyldte mine krav bedre en microsofts media center. Men det gør det bare ikke lige nu. Det er udelukkende lige nu der tæller. Jeg kan ikke bruge jammen om 10 år argumenter til noget når jeg vil se en blue ray film i aften.


Redigeret af gensplejs - 18-November-2009 kl. 16:31
Til top
LeGuin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 14:49
Go Mediaportal..... så er i fri af MS's begrænsninger.
MP supporterer også Reclock og DVB-C med CI support out of the box
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 15:19
Media portal har jeg fravalgt fordi den ikke kan det jeg vil ha... det samme gælder DVB Viewer og mythTv/linux (jeg har prøvet alle sammen).... så helt ærlig... Der er ikke meget pointe i at blive ved med at foreslå at bruge en helt anden media center løsning bare fordi der er et meget lille problem med den jeg har.
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 12:15
Er der nogen der har prøvet om DVBViewer->DVBLink->7MC gøre at DR HD film optagelser kan afspilles senere i HD? Altså, "fjerner" DVBViewer problemet...`?
Still learning ...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu