recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke optage DR HD i HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke optage DR HD i HD

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 12:34
Altså.... Hvis jeg optager i DVBViewer så kan jeg afspille det i HD i DVB Viewer eller VLC eller lignende... Men hvis jeg vil afspille .ts filen i Media center eller Media player nedskaleres den....
Så jeg kan ikke forestille mig at DVB link skulle forbedre det. Den ændre så vidt jeg ved ikke på selve datastrømmen.
Til top
LeGuin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Media portal har jeg fravalgt fordi den ikke kan det jeg vil ha... det samme gælder DVB Viewer og mythTv/linux (jeg har prøvet alle sammen).... så helt ærlig... Der er ikke meget pointe i at blive ved med at foreslå at bruge en helt anden media center løsning bare fordi der er et meget lille problem med den jeg har.
 
Faktisk lyder det nærmere som om din nuværende løsning ikke kan det du vil ha!
Hvis HDTV via DVB-C er dit behov, ja så er mediaportal altså én ret stærk løsning....
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af LeGuin LeGuin skrev:

Faktisk lyder det nærmere som om din nuværende løsning ikke kan det du vil ha!
Hvis HDTV via DVB-C er dit behov, ja så er mediaportal altså én ret stærk løsning....

Tågesnak.
Grunden til at jeg brokker mig over de konstante forslag om Media portal eller andet er at jeg utallige gange her i furummet har påpeget hvad mine krav til det media center er.
Hvorfor du nævner DVB-C aner jeg slet ikke da jeg på ingen måde bruger DVB-C.

Mine krav er.

1. Se TV. Her snakker vi Free to air DVB-T (ikke DVB-C). intet andet (jeg vil ikke betale for det)

2. BlueRay afspilning som er integreret så godt som muligt i media center brugerfladen (sidst jeg testede forskellige løsninger var den mest integrerede løsning win7 MCE + TMT3.)

3. Det skal bare virke out of the box stabilt! (jeg har for nylig testet media portal igen og det var stadig kunfigurations helvede.)

4. Høj WAF. Lets face it. Både media portal og DVB Viewer ligner noget der er skidt ud af en settop box fra 1992. Har haft begge inde og konens dom var klar. Det er grimt.



Redigeret af gensplejs - 04-Februar-2010 kl. 20:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu