recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg få Atmos lyd ud af mine Surround højtaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg få Atmos lyd ud af mine Surround højtaler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jokeren1943 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2015
Sted: Aalborg, Danmar
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jokeren1943 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg få Atmos lyd ud af mine Surround højtaler?
    Sendt: 21-Juli-2023 kl. 00:37
Kan jeg købe en Chromecast 4K med Atmos support. Koble chromecast`en til en hdmi 2.0 udgang til mit TV. Overfør lyden via Hdmi Arc fra Tv`et til Receiveren (som begge understøtter Arc) og få Atmos lyd ud af mine B&W Surround højtalere?

Samsung TV - UE55JS8005 Spec

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 01:06
Har du allerede nogle Atmos højttalere, ud over fronter, bag og center?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jokeren1943 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2015
Sted: Aalborg, Danmar
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jokeren1943 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 09:39
Nej ikke endnu - men det tænker jeg kraftig på at købe.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 10:06
Ja det kan du godt. Du skal bare være opmærksom på at Dolby Digital Plus Sound Codec skal være understøttet på TV’et.

You can stream Dolby Atmos audio using HDMI ARC instead of eARC. HDMI ARC transmits Atmos audio via the Dolby Digital Plus sound format. Just make sure that the TV and soundbar both support ARC signals. In addition, the TV must support Dolby Digital Plus sound codec.





Redigeret af Munch - 21-Juli-2023 kl. 10:07
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 15:27
Hvorfor ikke bare tilslutte Chrome TV på HDMI IN på receiveren, så vil det da være fuldstændig ligegyldigt hvad tv eller ARC kan håndtere af codecs.
Receiver og tv forbindes med /via HDMI ARC, og alle enheder direkte i receiver.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 15:40
Er enig med JeTex. Alle enheder bør tilsluttes direkte til reciever. Det er jo hele ideen med en Surround reciever, vil jeg mene,  med mindre den ikke kan håndtere 4K (Dolby Vision) og man gerne vil udnytte denne mulighed på TV.

Mht Dolby Atmos lyd skal du sikre dig at den pågældende streaming tjeneste understøtter Atmos på Chromecast.


Redigeret af filmfreak - 21-Juli-2023 kl. 15:43
Til top
Jokeren1943 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2015
Sted: Aalborg, Danmar
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jokeren1943 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2023 kl. 22:55
Ok, så jeg kobler den købte Chromecast 4K med Atmos til en hdmi udgang på Denon Receiveren. Så er der styr på lyden. Og så tager fjernsynet sig at sende et godt billede (og ikke andet). 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Jokeren1943 Jokeren1943 skrev:

Ok, så jeg kobler den købte Chromecast 4K med Atmos til en hdmi udgang på Denon

Nej, en hdmi indgang.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jokeren1943 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2015
Sted: Aalborg, Danmar
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jokeren1943 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 09:50
Indgang - vi er enige. LOL
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu