recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man bruge 2 routere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man bruge 2 routere?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Min router står et andet sted i huset hvor der ikke er mulighed for kabling til PC nr. 2.



Hvordan det?

Hvorfor kan der ikke trækkes et kabel?

Klaus
 
Grunden til at der ikke kan trækkes kabel er total irrelevant i denne sammenhæng, men det kan der bare ikke.
 
Flemming

Så så, det lyder godt nok lidt brysk og utaknemmeligt når man tænker på alle de velmene forslag og spørgsmål folk har brugt tid på at give og stille (jer).

Tror så jeg takker af i denne tråd.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Grunden til at der ikke kan trækkes kabel er total irrelevant i denne sammenhæng, men det kan der bare ikke.


Så ville jeg give Powerline en chance..

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 00:44
enig med jesperlund ... powerline er nok det billigste, nemmeste og mest stabile når der endelig SKAL vælges noget der ikke er kabel :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 06:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Grunden til at der ikke kan trækkes kabel er total irrelevant i denne sammenhæng, men det kan der bare ikke.


Der kan altid trækkes et kabel.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Oprindeligt skrevet af Long John89 Long John89 skrev:

Grunden til at jeg tidligere nævnte at kabel ikke var en option, er fordi det er ikke noget de gamle, ikke vil være med til på nogen med...
 
Aha! ... Se det viser jo hvorfor det er vigtigt at få alle forudsætningerne på plads først. Nu kan jeg jo så regne ud at du bor hjemme, og jeg kan så antage at du mangler en ordentlig netforbindelse på dit værelse langt væk fra den eksisterende router. Det rager dine forældre en høstblomst, da deres behov er dækket, hvilket er årsagen til at de ikke finder det nødvendigt at trække et kabel, så du kan sidde hele natten og spille World of Warcraft uden udfald.
 
Ja der er mange, og sikkert også forkerte antagelser i ovenstående, men på trods af det vil jeg nu også melde mig i koret der bifalder netværk via kabel i stedet for et trådløst helvede.
 
Hvis der er et loft, så kan kablet jo evt. trækkes her, og en lille selvklæbende kabelbakke ned langs en dørkarm eller i et hjørne er trods alt noget de fleste kan leve med. Ulempen opvejes til fulde ved de fordele der tidligere er nævnt i denne tråd i ved valg af kabel forhold til repeater m.v.
 
Som en, for emnet, fuldstændig irrelevant kommentar, så vil jeg bare sige, at hvis 89 i dit brugernavn relaterer til dit fødselsår, så burde du overveje om det ikke snart er tid til at flytte hjemmefra Smile
 
 
Nej det er ikke fordi jeg sidder langt væk fra en router, og har et behov for at sidde og game hele natten. Jeg har ingen problemer har eftersom jeg ikke bor hjemme og har mit eget kablet netværk... Det er som de gamle der selv har efterspurgt hvordan de kunne få netværk op på loftet, da bettebror skal bruge det deroppe. Vi har prøvet med homeplug sæt som jeg havde til at ligge, men det virker desværre ikke inde på hans værelse, som det eneste rum i hele deres hus.
 
Bedre held med gættekonkurrencen næste gang...
 
 


Redigeret af Long John89 - 23-November-2011 kl. 08:53
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:18
Problem løst.
 
En kollega rådede mig til at skifte kanal på routeren. Det gjorde jeg så, fra 6 til 11, og nu kører mit trådløse internet med omtrent samme hastighed som det kablede (i praksis ca. 8,8 Mbit i download) , og signalstyrken er steget til 88-94%.
Mange tak for alle jeres bud.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Problem løst.
 
En kollega rådede mig til at skifte kanal på routeren. Det gjorde jeg så, fra 6 til 11, og nu kører mit trådløse internet med omtrent samme hastighed som det kablede (i praksis ca. 8,8 Mbit i download) , og signalstyrken er steget til 88-94%.
Mange tak for alle jeres bud.
 
Flemming
 
super godt :-)
Typisk at noget laver konflikt på lige den frekvens eller ligger så tæt op af. Hvis din router/AP kan håndtere auto-kanal kunne det godt være et bedre valg ...
Anyways bare lidt, at arbejde med hvis det driller igen.
 
du kan også (hvis du har en smartphone) downloade "WiFi analyzer" som nemt kan fortælle dig hvilke kanaler der er optaget ...
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 19:35
Eller til PC: http://www.metageek.net/products/inssider/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu