recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forum forside</b> Forum forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Køb af elektronik fra udlandet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af elektronik fra udlandet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2008
Status: Offline
Point: 726
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af elektronik fra udlandet?
    Sendt: 06-Januar-2009 kl. 15:44
Hvilke lande er det muligt at købe elektronik fra? Jeg har selv købt fra Tyskland og Sverige uden problemer, men er der ikke noget med de bruger et andet "strømstik" i England?

Kender I ellers andre gode lande at købe elektronik fra, og hvilke portaler bruger i til at tjekker priserne? Selv bruger jeg pricerunner i både Sverige, Tyskland og England
Til top
Annonce

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 15:56

Køber du fra England klipper du bare stikket af og sætter et dansk han-stik på.

At finde butikker i udlandet kræver en del Google-timer og mange emails.

Der findes butikker som både sender til DK og er tillige billigere end de gængse søgemaksiner.  Man skal bare gøre research arbejdet selv. 

Dog ville jeg nok ikke købe en fladskærm fra andre lande end Danmark. Dét er simpelthen for risikabelt.

Redigeret af Gromit - 06-Januar-2009 kl. 16:02
Til top
Søholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 726
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Køber du fra England klipper du bare stikket af og sætter et dansk han-stik på.

At finde butikker i udlandet kræver en del Google-timer og mange emails.

Der findes butikker som både sender til DK og er tillige billigere end de gængse søgemaksiner.  Man skal bare gøre research arbejdet selv. 

Dog ville jeg nok ikke købe en fladskærm fra andre lande end Danmark. Dét er simpelthen for risikabelt.

Hmm kan næsten regne ud der ikke er noget der hedder garanti på engelske produkter, hvis stikket skal klippes af. Men hvordan er det ellers generelt med garanti, hvis man fx køber et panasonic tv i tyskland og den går i stykker skal man så sende den hele vejen til tyskland igen, eller kan man nøjes med at sende den til panasonic Danmark?

Hvorfor vil du lige præcis aldrig købe et tv i udlandet, men måske højtalere? Skyldes det at der langt oftere er pixelfejl på fladskærme og sjælden er fejl på højtalere?

Da må da være nogen "nemme" portaler der kan hamle op med google, så man hurtig kan få et godt overblik. Synes fx selv at pricerunner er meget god

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Hmm kan næsten regne ud der ikke er noget der hedder garanti på engelske produkter, hvis stikket skal klippes af.

Man kan også købe en omformer til sådan et stik, men på de fleste produkter (ihvertfald her i huset) sidder stikket jo ikke fast på apparatet og jeg kunne aldrig finde på at sende et strømstik med til en garanti reperation.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 38085
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 18:52

Der er en hel del at tænke over før der købes TV i UK, da TVer derfra sjælden er kompatible med de forhold der anvendes i Europa. Så at købe der kan faktisk ikke betale sig. 

Marantz NR1403 - You See Humax Boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er en hel del at tænke over før der købes TV i UK, da TVer derfra sjælden er kompatible med de forhold der anvendes i Europa. Så at købe der kan faktisk ikke betale sig. 

At det kategorisk ikke kan betale sig, synes jeg er lidt overdramatiseret. Nu kunne det jo være at man rent faktisk købte en model hvor det virkede (synes aldrig jeg har hørt om problemer med pioneer f.eks.). 

Hvis prisen var rigtig ville jeg, personligt, være fløjtende ligeglad med den interne tuner, da jeg med meget stor sandsynelighed aldrig kommer til at bruge den.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 38085
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 19:16

Hvis panelet kun skal anvendes som Monitor, så er der ingen problemer ved det.

Marantz NR1403 - You See Humax Boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR
Til top
 Besvar Besvar
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu