recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af navigation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af navigation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Emne: køb af navigation
    Sendt: 14-Maj-2007 kl. 20:48

står og skal ha købt min første gps inden sommerferien og havde tænkt på en garmin http://www.eu-computer.dk/shop/garmin-n%fcvi-360-6785p.html 

vil høre om i ved om når man taster en adresse ind om man så evt kan fravælge motorveje eller om den bare altid vælger hurtigste rute og om der evt er nogen problemer ang det danske alfabet tænker på æ ø å

hvis der er andre maskiner i hellere vil anbefale så skyd løs og det behøver såmændt ikk være med tmc har forstået tmc skal køre igennem radioen (ret mig hvis jeg tager fejl) og jeg hører altid cd så tmc kan jeg vel ikk bruge til så meget

 

allan

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 00:08
Hej Allan,

Det er en fed GPS, du har kig på! Jeg har selv en 350'er og er glad for den.

Ved indtastning af adresse kan du ikke vælge eller fravælge motorveje - det gør du i din standardopsætning. Her vælger du også, om det skal være korteste eller hurtigste, bil eller lastbil og meget, meget andet.

Den kan godt håndtere æøå, men den skal lige skifte knap-display, når man skal benytte bogstaverne i indtastningen.

Hmm TMC; det skal ikke køre over din radio. Den har sin egen antenne. Hvorvidt det virker, er jeg lidt skeptisk overfor. Jeg kørte rundt i en Mercedes med et Blaupunktanlæg til 20k med TMC i otte måneder.

Min erfaring var, at man blev forsøgt guidet uden om køerne, når man først sad i dem...
Merceren var fra 2002, så der kan være sket en hel del siden da. Jeg er absolut ikke ekspert på TMC

Hvis du skal kigge på alternativer, vil Mio 710 og evt. Navigon 7000 være gode bud.
Husk dog på, at en GPS ikke giver dig den hurtigste, korteste eller smarteste vej - den giver dig kun mulighed for at finde frem!
Fordelen er, at den aldrig bliver sur, når du kører forkert

Venligst
Søren
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 00:24

tror i mit tilfælde det blir hurtigste rute istedet for at jeg ender med at køre i ring

tror det ender med garmin muligt mio kan en masse ting men det vigtigste for mig er nok den kan finde vej fra a til b og man så ikk skal være it ekspert for at betjene den

tak for svaret

allan

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 00:30
Med en Garmin er du sikret en meget nem betjening. Min kone er endda begejstret
Jeg har ikke oplevet en nemmere brugerflade hos andre GPS'er.
På papiret er der dog andre, der rykker, men ved almindeligt brug tror jeg, at Garmin'en vinder

Venligst
Søren
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 09:11

hvis det sku være tomtom ville det nok være one jeg villle gå efter har os set man ku få 510 billigt i den her uge men vil helst have en af de små flade modeller så den kan være i lommen

allan

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu