recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Trådløs telefon fra Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Trådløs telefon fra Tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
panzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Trådløs telefon fra Tyskland
    Sendt: 26-August-2005 kl. 09:45

Hej

Er der nogen her som har prøvet at købe en trådløs fastnet telefon i Tyskland. Det drejer sig specifikt om en Siemens Giga telefon.

Hvilke problemer kan der forudses ved et sådant køb?

mvh

jesper

Sony RDR-HX710
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 10:31

øh, ligger emnet ikke lige lovligt langt fra recordere.dk's domæne?

prøv usenet, f.eks. dk.teknik.telefoni

/Letten

Ps. personligt ville jeg frygte at det ikke virker, der er forskelle i landenes telefonsystemer. Mit råd: Køb base/1.håndsæt i Danmark og køb evt. ekstra håndsæt i tyskland.

Til top
panzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 10:49

enig, men medlemmerne her i dette forum har en meget bred viden som jeg håbede at trække på Desuden får man altid meget sobre og reelle svar her i modsætning til visse andre fora

EMNET ER LUKKET

Sony RDR-HX710
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem


Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 10:58

Hej Jesper

Mig bekendt burde der ikke være noget i vejen for det. Du kan dog godt støde på problemer omkring samtlige funktioner da telefonerne er tilpasset de respektive landes net.

Du skal desuden være opmærkosm på, at det faktisk ikke er tilladt da telefonen skal være godkendt af P&T i DK. Men sådan er der jo så meget man ikke må 

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 11:32

Jeg købte min telefon (Siemens Gigaset micro 2010 mener jeg) for en del år siden i Tyskland.

Jeg undersøgte på forhånd evt. problemstillinger og fandt ud af, at signalerne fremføres på andre ben i RJ11 stikket (det lille firkantede, i stil med alm. Ethernet netværks-stik, RJ45) end det er vanligt i Danmark. Jeg måtte derfor skille adapteren mellem RJ11 og det trebenede stik ad og bytte om på lederne (jeg husker ikke i hovedet hvilke ben der var tale om - men det giver sig selv når blå og rød skal forbindes til benene i siderne af det trebenede stik).

Om ovenstående stadig gør sig gældende....tjaeee!?

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Techfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 11:39
Jeg købte et par panasonic trådløse telefoner i tyskland for et ½ år siden efter lang tids snakken med TDC, Panasonic samt en service teknikker måtte jeg opgive at få det til at fungere ordentlig, selv om alle sagde at det burde virke. De virkede perfekt i interne telefonanlæg, men desværre ikke på TDC's fastnet. Så pas på.
mvh

Jørgen Giversen

Meget tilfredse ejer af: TV: Panasonic TX-P46G30Y + 42PX70 + 42PW6. DVR: Panasonic DMR-EH67. DSR: Pioneer VSX-921-K. BDP: Sony PS3. LS: KEF KHT2005.2 RMC: Logitech Harmony 885.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 11:40

Hej Alle

Virker de tyske telefoner med "Vis nummer" i Danmark ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 12:49
Jeg købte engang et ISDN modem i Tyskland, det viker uden problemer i  DK.

Umiddelbart tror jeg også du kan bruge en tysk "analog" telefon i DK uden problemer, men du bliver nødt til at skifte ledningen ud med en dansk ledning forid de har en anden stiktype i Tyskland der ser sådan her ud:




Redigeret af HTPC
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 13:53

Hej HTPC,

Det begynder at dæmre. Jeg mener at jeg fik et sådan tysk kabel med til min Siemens telefon - med RJ11 stik i den ene ende (til telefonen) og det tyske stik i den anden. Jeg udskiftede derfor selv ledningen med en RJ11 til RJ11 og satte den danske adapter på til vores trebenede stik.

Dog kunne jeg se af det tyske kabel, at signal-lederne lå anderledes i udgangen fra telefonen til RJ11 end det var tilfældet på mit - og defor fandt jeg det lettest at bytte rundt på lederne i adapteren frem for at tilpasse et 'dansk kabel' (med fastmonteret RJ11 og trebenet stik i hver sin ende).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2005 kl. 14:24

Prøv evt. at søge i Musimi's forum. Der plejer at være mange gode råd - også om køb af telefonudstyr i udlandet.

/Splinten

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu