recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb dyrt eller vent på HD-BD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb dyrt eller vent på HD-BD?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb dyrt eller vent på HD-BD?
    Sendt: 10-Juli-2006 kl. 17:52

Vil gerne høre folks mening ang. dette:

Jeg står og skal købe en god DVD-afspiller til mit nye system. Jeg overvejer Yamaha's 2500-afspiller: http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1

, men er det for dumt at investere 8000-10000 i en dvd-afspiller nu, hvor HD-dvd/blueray er lige om hjørnet?

De dyre DVD'er kan jo opscalere og nogle gør det ganske godt, men er det efter jeres mening bedre at købe en billigere, f.eks. Toshiba's 350'er

http://www.idealo.de/suchen/1561-dvd-player-toshiba-350.html

og så vente til Blueray osv. kommer på det danske marked?

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 19:23

Jeg ville måske nok købe en billigere udgave - man kan få gode DVD-afspillere til 1500-2000,- (måske ikke med HDMI(?), hvis det er det du skal have).

Nu har jeg så også hvad jeg har brug for, så jeg køber ikke nyt før Blu-ray er på markedet.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Vil gerne høre folks mening ang. dette:

Jeg står og skal købe en god DVD-afspiller til mit nye system. Jeg overvejer Yamaha's 2500-afspiller: http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;a mp;idcat1=1

Den skal du være ret heldig for at finde, den er udgået. Afløser kommer først til september/oktober.

Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

 men er det for dumt at investere 8000-10000 i en dvd-afspiller nu, hvor HD-dvd/blueray er lige om hjørnet?

Det afhænger meget af hvem man er. Hvis du har en stor DVD-samling som du stadig gerne vil have det bedste ud af, så er det ikke nødvendigvis en dårlig idé. Man bør umiddelbart forvente at de tidlige HD-DVD/Blu-Ray afspillere ikke nødvendigvis er særligt gode til at afspille DVD. Læg dertil risikoen for at du ret hurtigt ender med at skifte din HD-DVD/Blu-Ray afspiller ud, hvis det viser sig at dét format du satser på ikke slår igennem. Du kan altså vende investeringen om - dét du bruger på en god afspiller nu (den behøver dog ikke nødvendigvis at koste 8-10.000,-, du kan komme ret tæt på for relativt få penge) betyder at du kan tillade dig en billig-løsning med HD-DVD/Blu-Ray, og være lidt ligeglad med at den måske ikke er super til DVD.

Omvendt, hvis du ikke har særligt mange DVD'er, er det måske sjovere at bygge en HD-samling op i stedet for at gå i gang med DVD'er - dog skal du være obs på at der vil gå nogle år før bagkataloget er på linie med DVD, mange film vil ikke kunne findes lige med det samme.

Personligt har jeg aldrig fået købt specielt mange DVD'er, så på et tidspunkt stoppede jeg simpelthen helt med at købe dem, for at vente på HD-versioner. Af samme grund har jeg ikke købt en dyr DVD-afspiller. Men om man har temperament til dét, det er jo individuelt.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 19:51

Hej.

Jeg har lige købt en Pioneer DV-696AV for 1.649,- incl. forsendelse. Det er måske en ide hvis du vælger en billig, og så har den HDMI-udgang. Den siger lidt fra drevet under afspilning, men på 3,5 meters afstand er det ikke noget problem. Billedet er rigtigt godt.

 

m.v.h.

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 20:11

> Tak for de gode input.

Jeg tror jeg vil investere i Toshiba's nye 360'er, da den er billig, men har et super billede og god lyd og HDMI.

http://www.whathifi.com/newsMainTemplate.asp?type=latestissu e&newssectionID=7&storyID=180

Jeg har nemlig heller ikke en kæmpe DVD-samling, så Otto din idé om at starte en HD-samling i stedet er god. Ved man egentlig sådan ca. hvad HD-film kommer til at koste?



Redigeret af Langemor84 - 10-Juli-2006 kl. 20:12
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Ved man egentlig sådan ca. hvad HD-film kommer til at koste?

Tjae.., prøv at tag et kig på Amazon - der står de fleste nye titler til ca. $25 (omkring kr. 150,-). I Danmark ville jeg derfor nok forvente ca. kr. 200-250 i butikkerne.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu