recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kender du AudioScienceReview.com og hvad synes du?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kender du AudioScienceReview.com og hvad synes du?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kender du AudioScienceReview.com og hvad synes du?
    Sendt: 16-Februar-2024 kl. 15:18
Først og fremmest, hvis jeg har brudt nogle regler ved at nævne, og henvise til en konkurrent/konkollega, så beklager jeg rigtig meget, tag endelig tråden ned. 

Hej folkens,

Ligger syg i det ene børneværelse, i min ferie, vel at mærke (typisk), så jeg har haft masser af tid til at have ondt af mig selv, og se YouTube.

Er faldet over AudioScienceReview.com fordi jeg ville prøve at forstå, om der reelt er forskel på kabler (både signal, højttaler og strøm), og jeg synes han virker ret overbevisende, ikke mindst fordi hans baggrund siger mig, at han nok ved hvad han snakker om. Problemet er bare, at jeg forstår ikke altid det hele. Jeg skal skynde mig at sige, at jeg har prøvet A/B test med 4 forskellige højttalerkabler, og 2 forskellige signalkabler, dog ikke testet powerkabler… jeg kan ikke høre forskel (LÆS: Dette er ikke en tråd om hvorvidt der forskel på kabler).

Spørgsmålet er om testmetoderne er gode nok, eller om der er aspekter han bør have med, som han ikke har med?

Indtil videre har jeg set disse videoer…

Mange tak. Smile
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 16:13
Personligt kan jeg ikke bruges al mandens vrøvl til noget som helst... Dead
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Personligt kan jeg ikke bruges al mandens vrøvl til noget som helst... Dead
Må man spørge hvad det er der gør, at du mener det er ubrugeligt? Smile

Redigeret af HessiDude - 16-Februar-2024 kl. 16:34
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 18:18
Hvis jeg kigger på en DAC er det interessant at se hvad han har målt på den, men det fortæller ikke hele historien om hvad en DAC kan. Andet har jeg aldrig kigget på hos ham.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 20:04
Mht kabler har han ret: så længe de overholder minimums standarder findes der ingen videnskabeligt grundlag for at der er forskel. Husk på at der tidligere (måske fortsat) var $1 mio til den der i blindtest kunne bevise forskel på kabler. Den blev aldrig vundet - det burde ellers være en enkelt sag for en kabel producent…

Mht DACs har jeg det på samme måde som Naiera. Jeg skeler, men målinger sikker ikke noget om hvordan jeg opfatter lyden. F.eks. får Wiim Pro Plus’ Dac stor ros derinde - jeg brød mig virkelig ikke om den.
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2024 kl. 20:36
Spændende. Har ingen erfaring med DAC’s (andet end det indbyggede i forskellige receivere), men synes hans argument, at hvis ikke en forskel kan kvantificeres og måles, i en grad som mennesker kan registrere med ørene, så kan det ikke høres. Og at forskelle, uanset hvordan de beskrives, vil og skal kunne vise sig i frekvensmålinger.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2024 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Personligt kan jeg ikke bruges al mandens vrøvl til noget som helst... Dead
Kan du uddybe to ting: 

1. Hvorfor synes du det er noget vrøvl? Vrøvl plejer at betyde at noget er forkert eller ligegyldigt.
2. Hvorfor kan du ikke bruge det til noget som helst? 


Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2024 kl. 01:57
Jeg så den her i dag. Synes det er gode argumenter. Nu er jeg ikke ingeniør eller elektromekaniker eller hvad det hedder, men stemmer fint overens med den begrænsede undervisning vi fik i hvordan digitalisering af elektriske signaler fungere, og hvordan det kan give tab af eller korrupt data. Med det sagt, så synes jeg, at det er en lille generalisering at sige, at der groft sagt ikke er nogen der kan høre det jitter, som er hørbart for menneskelige ører, men begravet i mixet. Han fortæller dog meget fint hvordan der kan være forskel på kvaliteten af en DAC. Smile

https://youtu.be/QPcX_8OrH7g?si=maoPDyA0ceYtOsST
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2024 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Personligt kan jeg ikke bruges al mandens vrøvl til noget som helst... Dead
Kan du uddybe to ting: 

1. Hvorfor synes du det er noget vrøvl? Vrøvl plejer at betyde at noget er forkert eller ligegyldigt.
2. Hvorfor kan du ikke bruge det til noget som helst? 

Hej Flippo. Du mangler vist at svare her.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2024 kl. 13:53
ASR er et af de eneste steder jeg besøger for at få information om grej. Der er ganske få andre sites med bare nogenlunde troværdige neutrale beskrivelser og ikke mindst målinger, men ASR er i min bog no1.

Det er ikke tilfældigt at kontrollerede blindtest af hifi-grej er så sjældne, selv om man skulle mene at det ville være ret simpelt at sætte op. Så kunne man slippe for at høre på de absurde påstande om at et signalkabel eller en forstærker "lyder varmt". Risikoen for at blive kaldt ud ville ganske enkelt være for stor.


Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2024 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Personligt kan jeg ikke bruges al mandens vrøvl til noget som helst... Dead
Kan du uddybe to ting: 

1. Hvorfor synes du det er noget vrøvl? Vrøvl plejer at betyde at noget er forkert eller ligegyldigt.
2. Hvorfor kan du ikke bruge det til noget som helst? 

Hej Flippo. Du mangler vist at svare her.
Flippo? Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu