recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konkrete Blu-Ray afspillere på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonkrete Blu-Ray afspillere på markedet.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Heltehunden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 00:00
Xbox dvd drevet er sgu udemærket! har aldrig haft problemer med mit, så kan forestille mig at drevet i PS3 også ville være i nogenlunde samme kvalitet, da de jo er gode venner med MS folkene... :)

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 00:02

Oprindeligt skrevet af Heltehunden Heltehunden skrev:

Xbox dvd drevet er sgu udemærket! har aldrig haft problemer med mit, så kan forestille mig at drevet i PS3 også ville være i nogenlunde samme kvalitet, da de jo er gode venner med MS folkene... :)

Jeg tænkte på billedkvaliteten... Den er forskellig fra DVD afspiller til DVD afspiller, og mon ikke det samme vil gøre sig gældende ved HD-DVD og Blu-Ray?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Heltehunden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 00:03
heh nå jo sikkert :)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 07:39
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 21:51
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 22:21

For dem der ikke lige kan se det og måske ikke ved det, så er MeLViS billede et reklamebillede for Plextors kommende Blu-ray Disc drev. Det kommer til September (plus sædvanlig forsinkelse) og prisen må forventes at være i nærheden af 1000 US$ (6-700 €).

Pioneer har allerede et drev, BD-R101A, ude og det er anmeldt her

/MichaelS



Redigeret af MichaelS - 29-Juni-2006 kl. 22:22
Til top
Chrissian Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Den bedste investering ville da nok være at købe en ps3, så kan man da ikke gå helt galt i byen, og den koster garanteret mindre end en standalone blueray gør.

Mon ikke der vil være kvalitetsforskelle mellem de forskellige Blu-Ray afspillere? En PS2 er også en DVD afspiller, men det er ikke det samme som at du har lyst til at bruge den til det formål...

Hmmm, jeg overvejer også at vente til, at PS3 kommer. Men så er det jo rigtigt nok, om den nu så god, at den er værd at vente på? Men det kunne være, at de har smidt en dejlig Blu-ray-afspiller i.

Jeg står selv at skulle investere i en ny DVD-maskine og det ku da være meget rart at få Blu-Ray med, men jeg synes ikke der er noget marked endnu (film)? Det kommer der velsagtens når PS3 udkommer kunne jeg forestille mig. Så hvorfor ikke vente og se og høre om, hvad den kan?

Men der er godt nok langt til november! *suk*, så jeg må se om jeg kan nøjes med den DVD-maskine jeg har frem til der. Men det er meget svært at nøjes, nu hvor mit nye TV kommer på onsdag .

C

 

Til top
Chrissian Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 15:21

Jeg tror nu også, at Sony prøver at lave en Alt-i-een multimediedingenot, så man kan vælge den ene maskine i stedet for at købe 3-4 forskellige maskiner. Så selvom den er dyr, så kan det måske godt betale sig alligevel. Men det afhænger jo så af, at den lever op til en kvalitet, så vi hifi-nørder også gider at købe den

C

Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 13:18

se nu kommer der et spørgsmål som er lidt underligt,vil der mon komme afspillere der kan tage begge formater(blue ray+hd-dvd)?

/kong

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 14:03

#Chrissian

Du kommer til at vente længere end til November på PS3 - den er nemlig udskudt i Erurope til marts/april 2007

#kong

Det gør der 100% sikkert (forudsat at begge formater overlever)

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 14:05

Oprindeligt skrevet af kong kong skrev:

se nu kommer der et spørgsmål som er lidt underligt,vil der mon komme afspillere der kan tage begge formater(blue ray+hd-dvd)?

Det er muligt, men der er både tekniske og juridiske forhindringer, som skal overvindes først.

Man kan også forestille sig andre muligheder

1) Det eneste format afgår ved døden (eller begge bliver overtaget af VOD i HD)
2) De fleste DVD film bliver udgivet i begge formater

Kommentar vedr. mulighed #2: HD-DVD og Blu-Ray understøtter de samme codecs (formater) til lyd og billede. Indtil videre er de fleste HD-DVD film udgivet i VC-1, mens Blu-Ray har brugt MPEG-2 (så vidt jeg husker). Det varer formentlig ikke længe før både HD-DVD og Blu-Ray bruger H.264 (læs: fremtidens codec) som video codec.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 14:58

Så vidt jeg har læst mig frem til, er der allerede fremstillet chips (NEC) som skal kunne anvendes i Blu-Ray/HD-DVD kombimaskiner. Desuden er der også kombi Blu-Ray/HD-DVD skiver i støbeskeen.

Så det det bli'r det rene double dual .

/Nils



Redigeret af nbu001 - 19-Oktober-2006 kl. 15:22
           
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu