recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konkrete HD-DVD afspillere på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonkrete HD-DVD afspillere på markedet.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jdg1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2006 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Til jdg1: Hvor har du købt den, og hvad måtte du slippe med det hele (fragt, evt. moms osv.)

Jeg er meget fristet, nu der er kommet en firmwareopdatering på Toshibas websted

Købte den fra en gut i USA.

Prisen var ca. 6.500 kr. for afspiller, 6 film, ekspres forsendelse og told og moms.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 12:24

Toshibas HD-DVD, med 1 TB harddisk bliver to uger forsinket (til det japanske marked).

Hvis maskinen blev solgt til det europæiske marked og hvis jeg havde 22.000,- kunne jeg teoretisk set godt finde på at købe den....

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=311309

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2006 kl. 13:23

Måske er det et forkert forum... meeeen syns altså lige det skal nævnes at MS er kommet med et add-on til X-box 360`eren... Nemli HD-DVD drev som fungerer ganske fremragende (syns jeg)..

Prisen ved køb i Tyskland er 199 Euro og det svarer til ca 1500 incl forsendelse. Hvis man iforvejen er den lykkelige ejer af en X-box er det næsten dumt ikke at stifte bekendskab med HiDef film på denne billige og ifølge alle anmelderser gode måde!!! Skulle BR mod forventning løbe med af med sejeren er det jo ingen katastrofe rent økonomisk...!!!

Kunne linke til en masse anmeldelser men prøv istedet at "google" efter dem... Jeg er IKKE faldet over nogen der har været ringe.. Film kan købes i UK/Tyskland og sørme også i US of A da der endnu ikke er Regionskoder.. Man må ikke snyde sig selv for den vedlagte King Kong, ringe film men god til at vise at HD-DVD spiller med musklerne..

Spørg løs hvis der er noget I vil vide...

Greetings Peter



Redigeret af Pede8000 - 08-December-2006 kl. 13:42
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 18:09
Ang Toshiba e1-hd så er den på marked her hjemme, set til 4699 og 4999 kr,men hifipriser har ikke den slags med endnu desværre, ville være rart at følge priser på denne sammen med hd film man kan købe.
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 18:51

Kunne du så ikke lige nævne den billige butik ?

TC sælger Toshiba HD-E1 til 4999,- og HD-EX1 til 7999,- - jeg ved dog ikke om de har nogen på lager.

Netop i dag er de blevet officielt lanceret i England til ca £500 og £800.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 19:41

Jamen jeg er da også mægtigt interesseret i at købe en HD/Blu -Ray afspiller. Men for mig er der et par forhold der skal afklares nemlig:

Hvilket format bliver mest udbredte, HD eller Blu-Ray?

Hvorledes bliver tilgangen af DVD film, f.eks. bare i 2007?

Umiddelbart ser det ud som om, at Blu-ray ligger lidt i spidsen i forholdet til HD. De fleste større leverandører enten har eller vil sende Blu-Ray afspillere på markedet inden for ret kort tid. Mange af de rigtigt store amerikanske filmselskaber har også hægtet sig op på Blu-Ray. Selv har jeg kun kendskab til et HD fabrikat, nemlig Toshiba.

Det gode er jo, at mens man går rundt i små cirkler og venter, jamen produkterne bliver bare bedre og billigere   

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 20:12

Der er nok ikke rigtigt nogen der pt kan give svar på hvilket format der bliver det mest udbredte. Vi har alle en mening om det, men sanheden er nok at de begge er kommet for at blive i en periode.

Lige pt er der flest HD DVD film på markedet ca 219 mod ca 200 blu-ray film. De fleste af filmene er de samme.

Du kan bedst holde dig orienteret her.

Det med at der kun er et mærke der støtter HD-DVD og mange mærker der støtter blu-ray, skal man tage lidt med et gran salt.

Toshiba og Nec står bag HD-DVD og fx HP er begyndt at sælge HD-DVD.

Og hvem tror du laver Sony's BD afspiller ? Sony, Nej det gør Pioneer!

Og hvem laver Pioneers almindelige DVD drev ? Det gør Nec. Så det bider sig selv i halen, og det ender nok med at BenQ og LiteOn (som ejes af BenQ) laver alle drevene til såvel HD som BD....

Personligt tror jeg HD DVD vinder frem først, bl.a. fordi det har flest interaktive funktioner indbygget allerede nu, men på lidt længere sigt tror jeg det bliver Blu-ray, der går af med sejeren. Bl.a pga PlayStation 3.

I de næste par år vil vi ikke se kombo drev, da blu-ray licencerne ikke tillader det, men om 3-5 år propper vi skiven i afspilleren uden at tænke på om det er HD eller BD.

Om lidt mere end 5 år smider vi skiven ud og propper memory sticken i stick afspilleren. Allerede i dag kan du have en DVD, ja sågar en singel layer HD DVD på en stick i lommen (16 GB stick er lige kommet på markedet ude i verdenWink).

/MichaelS

 

mvh MichaelS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 20:23
Hej MichaelS - tak for din vurdering. Jamen som du selv er inde på, det er vist bedst at se tiden an - selv om det er svært
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 21:03

I skal vente lidt endnu. Ingen af de afspillere som er på markedet nu, kan håndtere fuld 1080P signal. De har ikke HDMI version 1.3 og matchende chipset, det vil sige at du ikke får det fulde udbytte af en film der er indspillet i 1080P. Inde i maskinen scaleres signalet til 1080i, kører igennem chipsettet og scaleres igen til 1080P, men ved den sidste scaling sker der reelt set ikke noget med signalet, det er minimalt hvad du kan se af forskel imellem 1080i og P på de maskiner der er på markedet nu.

Men når de kommer med HDMI version 1.3 og matchende chipset, vil det være som at gå fra RF signal til HD. Så stor datamængde ligger der i 1080P signalet, fordi HDMI version 1.3 har dobbelt båndbredde, det vil sige fra 5 Gbps til 10,2 Gbps. Derudover understøtter den ikke alene 24-Bit farvedybde, men også 30, 36 og 48-bit farvedybde (RGB eller komponent), flere nuancer af sort, grå og hvid. Og bedre kontrastforhold. 1.8 x flere farver supporteres, så det bliver alfa omega har dette understøttes. Det kan lade sig gøre at nå det meste med HDMI 1.2, men ingen afspillere bruger denne heller, kun version 1.1 og det er ikke godt nok.

Jeg tror Toshiba er de første til at have modelnummer på en maskine med HDMI 1.3, om den så også har chipsettet er endnu en gåde, men den hedder HD-A2.

Men de eksisterende HD-A1 og HD-AX1 giver ikke fuld valuta for pengene, og er reelt bare en HD-DVD afspiller der kan afkode de enkelte film, men du får ikke fuldt udbytte af dine film.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 22:03

Toshiba HD-EX1, der kommer til januar (TC reklamerer for den allerede nu) har HDMI i version 1.3 og 1080p.

Men vi er helt enige om at det er for tideligt at købe noget.

Faktisk tror jeg aldrig at jeg vil købe en HD eller BD maskine, men det bliver nok bare to drev i en HTPC.

/MichaelS

PS, Vi anmelder gerne HD og BD maskiner, også JVC's! Wink

mvh MichaelS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 22:23
Hej igen MichaelS - jamen var det så ikke en idé at få adgang til f.eks. Toshiba, Samsung og Panasonic HD/Blu-ray afspillere. Det kunne være super spændende med en tast. Jeg venter i det mindste spændt
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 22:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu