recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konkrete HD-DVD afspillere på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonkrete HD-DVD afspillere på markedet.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 22:30
Jeg har en ret præcis ide om hvad og hvornår jeg køber: den dag LOTR kommer på enten BR eller HD-DVD.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Toshiba HD-EX1, der kommer til januar (TC reklamerer for den allerede nu) har HDMI i version 1.3 og 1080p.

Men vi er helt enige om at det er for tideligt at købe noget.

Faktisk tror jeg aldrig at jeg vil købe en HD eller BD maskine, men det bliver nok bare to drev i en HTPC.

/MichaelS

PS, Vi anmelder gerne HD og BD maskiner, også JVC's! Wink

HD-EX1 er sikkert den Europæiske version af HD-A2 som er modellen i USA. Så det skal nok passe, spørgsmålet er hvilket chipset der sidder i. Jeg ved der er en projektor på vej fra et printer firma hvorpå der står den har HDMI version 1.3, det er også rigtigt stikket er der, men chipsettet er ikke til version 1.3, så den behandler ikke materialet fuldt ud. Det er altså for tyndt når leverandørerne lancerer sådanne produkter, det gør hele branchen utroværdig.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 23:09

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej igen MichaelS - jamen var det så ikke en idé at få adgang til f.eks. Toshiba, Samsung og Panasonic HD/Blu-ray afspillere. Det kunne være super spændende med en tast. Jeg venter i det mindste spændt

Det vi vi skam gerne, men det er pt umuligt at få lov at låne maskinerne i en måneds tid, men mit lille hint til Brian er jo netop fordi Brian tidligere har været flink og låne os udstyr. Omvendt har JVC ikke lige nogen BD afspiller på markedet endnu, så jeg er da tidligt ude her LOL

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 23:12

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

HD-EX1 er sikkert den Europæiske version af HD-A2 som er modellen i USA.

Jep.

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Så det skal nok passe, spørgsmålet er hvilket chipset der sidder i. Jeg ved der er en projektor på vej fra et printer firma hvorpå der står den har HDMI version 1.3, det er også rigtigt stikket er der, men chipsettet er ikke til version 1.3, så den behandler ikke materialet fuldt ud. Det er altså for tyndt når leverandørerne lancerer sådanne produkter, det gør hele branchen utroværdig.

Jeg har ingen idé om hvilket chipset der sidder i HD-EX1, men det lyder ærgerligt, det du fortæller.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 07:43
Hej MichaelS jeg har lige hørt fra TC at de har modtaget de første Samsung Blu-ray. Hvis jeg kan lokke dem til en flot pris (rigtig flot), kan vi jo forestille os at der kan testes på den
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

HD-EX1 er sikkert den Europæiske version af HD-A2 som er modellen i USA.

Jep.

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Så det skal nok passe, spørgsmålet er hvilket chipset der sidder i. Jeg ved der er en projektor på vej fra et printer firma hvorpå der står den har HDMI version 1.3, det er også rigtigt stikket er der, men chipsettet er ikke til version 1.3, så den behandler ikke materialet fuldt ud. Det er altså for tyndt når leverandørerne lancerer sådanne produkter, det gør hele branchen utroværdig.

Jeg har ingen idé om hvilket chipset der sidder i HD-EX1, men det lyder ærgerligt, det du fortæller.

/MichaelS

Blu-Ray og HD-DVD bruger downsamplet chroma, ligesom DVD (dog 4:2:2 i stedet for 4:2:0). Her giver HDMI 1.0 mulighed for 12-bit farvedybde og 1080p/24
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Læs også kommentaren til HDMI 1.3 her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=742566

A small technical note: you don't need HDMI 1.3 to get 10-bit or 12-bit color for video; because all current video formats, including HD-DVD and Blu-Ray, use downsampled chroma. HDMI has had support for 12-bit 4:2:2 YCbCr from version 1.0.

HDMI 1.3's deep color support, then, will really end up being useful for Sony Playstation 3 games, at least at first, and maybe some PC-based games too. If new video formats come out to take advantage of Deep Color, HDMI 1.1 will be able to obtain most of the benefits they provide.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

HD-EX1 er sikkert den Europæiske version af HD-A2 som er modellen i USA.

Jep.

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Så det skal nok passe, spørgsmålet er hvilket chipset der sidder i. Jeg ved der er en projektor på vej fra et printer firma hvorpå der står den har HDMI version 1.3, det er også rigtigt stikket er der, men chipsettet er ikke til version 1.3, så den behandler ikke materialet fuldt ud. Det er altså for tyndt når leverandørerne lancerer sådanne produkter, det gør hele branchen utroværdig.

Jeg har ingen idé om hvilket chipset der sidder i HD-EX1, men det lyder ærgerligt, det du fortæller.

/MichaelS

Blu-Ray og HD-DVD bruger downsamplet chroma, ligesom DVD (dog 4:2:2 i stedet for 4:2:0). Her giver HDMI 1.0 mulighed for 12-bit farvedybde og 1080p/24
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Læs også kommentaren til HDMI 1.3 her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=742566

A small technical note: you don't need HDMI 1.3 to get 10-bit or 12-bit color for video; because all current video formats, including HD-DVD and Blu-Ray, use downsampled chroma. HDMI has had support for 12-bit 4:2:2 YCbCr from version 1.0.

HDMI 1.3's deep color support, then, will really end up being useful for Sony Playstation 3 games, at least at first, and maybe some PC-based games too. If new video formats come out to take advantage of Deep Color, HDMI 1.1 will be able to obtain most of the benefits they provide.
 
Ja og hvem mon har interesse i at dette skrives? Det er jo et rimeligt problem når de HD-DVD og Blue-Ray maskiner og skærme der er på markedet uden HDMI Version 1.3, ikke kan håndtere 1080P fuldt ud. Hvorfor skulle man ellers udvikle HDMI 1.3 og hvorfor skulle Sony bruge det på PS3, og alle kommende maskiner og kommende high-end skærme ligeledes får HDMI 1.3.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Ja og hvem mon har interesse i at dette skrives? Det er jo et rimeligt problem når de HD-DVD og Blue-Ray maskiner og skærme der er på markedet uden HDMI Version 1.3, ikke kan håndtere 1080P fuldt ud. Hvorfor skulle man ellers udvikle HDMI 1.3 og hvorfor skulle Sony bruge det på PS3, og alle kommende maskiner og kommende high-end skærme ligeledes får HDMI 1.3.

Jeg går ud fra at PS3 arbejder med RGB farverum, og derfor er HDMI 1.3 vigtig for PS3. På HD-DVD og Blu-Ray er videomaterialet encoded i component med reduceret chroma opløsning. Jeg går ligeledes ud fra at HD-DVD og Blu-Ray afspillererne kan overføre HDMI i component varianten, dvs. med mulighed for 12-bit farvedybde i 1080p/24 efter HDMI 1.0 standarden.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 15:40
[QUOTE=JesperLund]

På HD-DVD og Blu-Ray er videomaterialet encoded i component med reduceret chroma opløsning.

Sådan bliver de selvfølgelig ikke ved, det er her i starten.

Jeg går ligeledes ud fra at HD-DVD og Blu-Ray afspillererne kan overføre HDMI i component varianten, dvs. med mulighed for 12-bit farvedybde i 1080p/24 efter HDMI 1.0 standarden.

Igen en ting der bliver bedre på de næste maskiner og skærme, der er ingen grund til at forhippe sig til at gå efter 1080P input endnu.

Hvis man er tilfreds med ovenstående downscaling, hvorfor så ikke bare købe 1920 x 1080 LCD uden 1080P input og spare de penge. Resultatet på skærmen er det samme.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

På HD-DVD og Blu-Ray er videomaterialet encoded i component med reduceret chroma opløsning.

Sådan bliver de selvfølgelig ikke ved, det er her i starten.

Det må du meget gerne uddybe, og gerne med et par kildehenvisninger.

Når jeg læser om MPEG-4 AVC her
http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_AVC
ser jeg kun component 4:2:2 formater. Hvis man ændrer på dette, vil en [fremtidig] HD-DVD disc ikke nødvendigvis kunne afspilles i en "gammel" HD-DVD afspiller. Det tvivler jeg stærkt på at man vil gøre (det vil ikke ligefrem være gavnligt for salget).

Selvfølgelig vil der en dag komme et nyt disc format (nok snarere VOD...), som erstatter HD-DVD og Blu-Ray, men sådan vil det altid være. Alt teknisk udstyr bliver forældet en dag.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

På HD-DVD og Blu-Ray er videomaterialet encoded i component med reduceret chroma opløsning.

Sådan bliver de selvfølgelig ikke ved, det er her i starten.

Det må du meget gerne uddybe, og gerne med et par kildehenvisninger.

Når jeg læser om MPEG-4 AVC her
http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_AVC
ser jeg kun component 4:2:2 formater. Hvis man ændrer på dette, vil en [fremtidig] HD-DVD disc ikke nødvendigvis kunne afspilles i en "gammel" HD-DVD afspiller. Det tvivler jeg stærkt på at man vil gøre (det vil ikke ligefrem være gavnligt for salget).

Selvfølgelig vil der en dag komme et nyt disc format (nok snarere VOD...), som erstatter HD-DVD og Blu-Ray, men sådan vil det altid være. Alt teknisk udstyr bliver forældet en dag.

Det er korrekt at Blue-Ray og HD-DVD skal overholde krav til at kunne gengive AVCHD, en del af MPEG4 H.264. Meeen AVCHD kan jo ikke håndtere 1920 x 1080P, det er kun 1440 x 1080i, læg mærke til de Kameraer der er lanceret med AVCHD, kun optagelse i 1440 x 1080i, men klart nok chippen er 1920 x 1080. Det er muligt det kan noget mere senere hen.

MPEG2 er umiddelbart formatet til 1080P (1920 x 1080P) som det er nu.

Vedrørende salget kan det jo dækkes under ny og forbedret standard, og dermed er du ude over problemerne ved at købe de første produkter af sin slags, det er altid farligt når vi taler om nye standarder og formater.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 16:48
Du blander tingene sammen. AVC != AVCHD.

AVC er så sandelig 1080p ganske som MPEG-2 og VC-1 er det i Blu-ray og
HD-DVD, og filmene er i dag 1080p/24 på disse medier.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu