recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KONTANT på DR1 kigger på forbrugerklagen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKONTANT på DR1 kigger på forbrugerklagen.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: KONTANT på DR1 kigger på forbrugerklagen.
    Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 13:20

Hej

Har netop snakket med værten for KONTANT på DR1.

De ville have haft mig i studiet vedr. min underskriftindsamling mod de lange sagsbehandlingstider i forbrugerklagenævnet. Desværre måtte jeg sige nej tak på grund af sygdom.

Men tirsdag kl 21.25 skulle de altså kigge på forbrugerklagenævnet.

Bare til orientering.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 21:55

Så netop Kontant her.

Et rigtigt interessant indlæg.. (og i guder hvor er hun dog dum hende familie ministeren. Svar dog på spørgsmålene, kvinde!!!!).

Anyway.. Det interessante er, at Dansk Erhverv også er enig i, at forbrugerklager tager alt for lang tid. Dvs. Dansk Erhverv burde netop støtter op omkring din underskriftindsamling.

Ærgeligt du ikke kunne være med edtwodth.. Men jeg tror nu nok der sker noget nu alligevel. Det var godtnok ikke mange rosende ord der fulgte med til fordel for forbrugerklagenævnet

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 21:59

Det er altid godt med fokus på problemet, men synes ikke det var det bedste program her til aften. Det handlede alt for meget om de enkle sager og ikke generelt på problemet omkring de meget lange sagsbehandlingstider.

Men nu må vi bare håbe, at der faktisk sker noget.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 22:05

Har netop set udsendelsen kontant på DR1 hvor ministeren skulle svare på hvorfor sagsbehandlingen i forbrugerklagenævnet tager så lang tid.

Og jeg kan kun sige: hold da op, hvor er jeg skuffet.

For det første svarede ministeren kun i generelle vendinger og gav folk ret i de helt åbenlyse sager, der blev vist. Hun kom ikke med nogle konkrete forslag overhovedet. Hun var sikkert blevet instrureret af sin spindoktor til ikke at love noget som helst. Så kan det næsten være lige meget, at jeg ikke har modtaget noget svar fra hende....

Ministeren har jo været/er stadig? virksomhedsejer så måske er hun inhabil? bare en tanke...

For det andet er jeg dybt skuffet over den måde KONTANT tog sig af sagen. 2-3 spørgsmål til ministeren og der var overhovedet ikke noget bid i studieværten i aften. Han forsøgte ikke på noget tidspunkt at presse ministeren overhovedet. På mig virkede det som om han bare skulle have aftens udsendelse overstået. Det er en ommer DR!

Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men hold da op hvor er jeg skuffet.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

For det første svarede ministeren kun i generelle vendinger og gav folk ret i de helt åbenlyse sager, der blev vist. Hun kom ikke med nogle konkrete forslag overhovedet.

Det kommer forhåbentlig ikke som en overraskelse? Politikere snakker (næsten) altid uden om. Det er ikke nødvendigvis fordi hun ikke gerne vil sige noget, men det er sjældent at politikerne selv sammenstrikker de forslag der bliver fremsat, så det er slet ikke sikkert hun ved hvilke ideer der er på bordet. Det faktiske arbejde henligges normalt til jurister og arbejdsgrupper.

Men det lyder da til, at de arbejder på det, så nu må vi se om der sker noget.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 22:19

Jeg mener bare at man må forvente sig lidt mere når en minister er inviteret i et studie hvor hun på forhånd ved hvad der skal debatteres.

For mig virkede det som om hun kun lige havde fået et 5 min oplæg fra sin spindoktor. hun vidste jo overhovedet ikke hvad der foregik.

Men igen, jeg er nok farvet på forhånd og derfor utrolig skuffet.

øv øv øv øv

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 11:25
Programmet var måske ikke det bedste, men bare det at det får den form for opmærksomhed, det skal nok skabe en del ravage i systemet. Og specielt at kunne udstille en minister, der åbentlyst har så lidt styr på hendes ministerie, og samtidig så lidt begreb om virkeligheden, det er altid noget der giver anledning til uro
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 11:41

Nu bliver der jo udskrevet valg. Og det er jo både godt og skidt.

Skidt fordi denne lille sag så drukner i en valgkamp.

Godt fordi vi så måske kan få en anden minister der måske ved lidt mere om sit stofområde.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 11:58

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Nu bliver der jo udskrevet valg.... Skidt fordi denne lille sag så drukner i en valgkamp.

Medierne mener hele tiden at der komme valg, så jeg vil høre ordet fra Fogh før jeg tror på noget. Men du har helt ret i, at sagen ikke vil blive debateret i valgkampen (det bliver vel velfærd og udlændige), men dermed er det ikke sikkert at der ikke sker noget. Hvis der allerede er nedsat en arbejdsgruppe, så bliver den ikke bare stoppe pga. et valg.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Nu bliver der jo udskrevet valg.... Skidt fordi denne lille sag så drukner i en valgkamp.

Medierne mener hele tiden at der komme valg, så jeg vil høre ordet fra Fogh før jeg tror på noget. Men du har helt ret i, at sagen ikke vil blive debateret i valgkampen (det bliver vel velfærd og udlændige), men dermed er det ikke sikkert at der ikke sker noget. Hvis der allerede er nedsat en arbejdsgruppe, så bliver den ikke bare stoppe pga. et valg.

Nu det det nu 100% sikkert at han udskriver valg

Når der kommer en valgkamp bliver mange ting jo desværre udskudt. det var det jeg mente

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Nu det det nu 100% sikkert at han udskriver valg...

På et eller andet tidspunkt bliver det helt sikkert udskrevet valg, men så længe Anders Fogh ikke selv har sagt det, så er der ikke udskrevet valg i dag, uanset hvor mange ministre der bekræfter dette.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 13:13
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu