recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertere fra mp4 til dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konvertere fra mp4 til dvd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertere fra mp4 til dvd
    Sendt: 01-April-2013 kl. 13:04
Jeg har 20 små videoklip liggende, som jeg gerne vil have over på en alm. video-dvd.
 
De er i formaterne mts, mov og mp4
 
Jeg har prøvet forskellige freeware-programmer, men det driller hver gang.
 
 
Kan nogen anbefale et pålideligt video-konverterings-program, som kan tage disse tre formater og gerne flere og som er freeware eller til at betale ?
 
Jeg ønsker et permanent program, ikke kun en 30-dages-prøveversion med begrænsninger.
 
TAK!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 13:16
Jeg har før brugt CloneDVD

Skal dog lige sige at det er en 3 år siden, så jeg ved ikke om der er noget bedre i dag. Har ikke brugt CD og DVD i laaaang tid
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 13:23
Tror jeg har rodet lidt rundt i det og glemt hvad det var for programmer

Det jeg brugte var ConvertXtoDVD men det skal købes
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Tror jeg har rodet lidt rundt i det og glemt hvad det var for programmer

Det jeg brugte var ConvertXtoDVD men det skal købes

Det virker i hvert fald. Har også brugt det for nogle år siden.


Venlig hilsen
KB
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:14
Jeg kan varmt anbefale WinAvi Video Converter http://www.winavi.com/video-converter/index.htm eller deres All In One Converter. Fantastisk hurtig og god billedkvalitet. 
 
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:46
Freemake videoconverter er også ganske udmærket til alle mulige former for videokonverteringer - og det er freeware.

http://www.freemake.com/

Redigeret af spawn - 02-April-2013 kl. 21:43
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 18:26
[QUOTE=spawn]Freemake videoconverter er også ganske udmærket til alle mulige former for videokonverteringer - og det er freeware.

http://www.freemake.com/[/QUOTE]
 
Dødt link.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 21:08
Altså enten er jeg dum eller også bare uheldig.
 
Jeg har prøvet alle jeres forslag og ingen af dem virker ordentligt på mit udstyr.
 
Enten er menuerne syge eller også kører videoen dobbelt så hurtigt som lyden eller det tager 4 timer at lave en dvd.
 
Jeg har ikke set noget endnu som er let at bruge og VIRKELIG pålideligt.
 
Jeg vil gerne betale for det, men når det er halvringe hvad jeg oplever hver gang, så mister jeg snart lysten til at prøve nyt.
 
Der MÅ da være noget som er til at finde ud af!
 
PS. Jeg har undervist i IT i 14 år, så jeg vant til at bruge en pc, men jeg har nået en alder, hvor jeg synes det gerne må være nemt at bruge et program...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 21:44
Hvis du kører Windows, så er det gratis Microsoft program Windows Movie Maker enkelt at bruge, og kan det du efterlyser...

M.v.h.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 22:02
Nu er konvertering af video ikke nødvendigvis noget der selvfølgeligt er nemt. Selve konverteringstiden er afhængig af CPU'en i din computer og kan nemt tage fra 4 timer til et helt døgn afhængig af konverter og valgte kvalitetsindstillinger - det er altså ikke noget hvor man lige klikker 1-2-3 og så er det overstået. Mht menuer, så findes der naturligvis forskellige semi eller hel proffesionelle programmer der tillader opbygning af mere professionelle menuer, men disse koster ofte væsentlig mere end folk normalt forestiller sig og kræver oftest også lidt mere indsigt mht opbygning. Mht. lyd og billede som går ud af synch så er fejlkilden for dette ikke nødvendigvis converteren men ofte det kildemateriale man forsøger at konvertere, eller det IT miljø man arbejder i som skaber problemerne.

Kort sagt, jeg har konverteret video i mange år (dog ikke til dvd i de senere år) og alle de forslag der er stillet her har jeg også prøvet uden nogen nævneværdige problemer - så hvis alt hvad du prøver giver problemer, så er det nok svært for os at udpege noget der med garanti lige virker for dig helt perfekt hver gang og samtidig er simpelt at arbejde med. Det kunne jo være at problemet i virkeligheden lå et sted i enten dit kildemateriale, dit IT miljø eller i den måde du blander kildematerialet. Du skriver eks. at dit kildemateriale ligger i formaterne mov, mts og mp4 - det kan jo betyde hvad somhelst og være en blanding af alle mulige opløsninger, framerates, strukturer osv. - hvis du eks. forsøger at konvertere alle de forskellige formater (med forskellige opløsninger og framerates) samtidigt kan dette nogen gange forvirre converteren og kræve individuelle konverteringer af hver enkelt type til det format man ønsker at slutte med inden man samler det.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Nu er konvertering af video ikke nødvendigvis noget der selvfølgeligt er nemt. Selve konverteringstiden er afhængig af CPU'en i din computer og kan nemt tage fra 4 timer til et helt døgn afhængig af konverter og valgte kvalitetsindstillinger - det er altså ikke noget hvor man lige klikker 1-2-3 og så er det overstået. Mht menuer, så findes der naturligvis forskellige semi eller hel proffesionelle programmer der tillader opbygning af mere professionelle menuer, men disse koster ofte væsentlig mere end folk normalt forestiller sig og kræver oftest også lidt mere indsigt mht opbygning. Mht. lyd og billede som går ud af synch så er fejlkilden for dette ikke nødvendigvis converteren men ofte det kildemateriale man forsøger at konvertere, eller det IT miljø man arbejder i som skaber problemerne.


Nu efterspørges vist mest en enkel form for konvertering, og ikke store forkromede menuer, redigering m.v.   

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 22:12
Og for nemhedens skyld, hvis OP kører Windows 7:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/movie-maker

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 02-April-2013 kl. 22:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu