recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kraftig forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kraftig forstærker

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Sikke en skam. Hvis du gerne vil have ren, rå power, så er det her løsningen http://https://www.soundimports.eu/en/hypex-nilai-stereo-kit.html?_gl=1*1y0165w*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAwvKtBhDrARIsAJj-kTiBnb8pbfHWASZl972S65CVv4rcO0VephsT33_U1E5Z24kfPI5iBTAaAnifEALw_wcB

Resten er indpakning og snake oil.

Link virker ikke


Link fix

https//www.soundimports.eu/en/hypex-nilai-stereo-kit.html?_gl=1*1y0165w*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAwvKtBhDrARIsAJj-kTiBnb8pbfHWASZl972S65CVv4rcO0VephsT33_U1E5Z24kfPI5iBTAaAnifEALw_wcB
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 16:21
Den her skulle være super god, hvad den koster fra usa,canada ved jeg ikke,heller ikke om den kan købes i europa

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Den her skulle være super god, hvad den koster fra usa,canada ved jeg ikke,heller ikke om den kan købes i europa

2x75 watt i 8 ohm RMS, det er kun en konfirmand forstærker LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Den her skulle være super god, hvad den koster fra usa,canada ved jeg ikke,heller ikke om den kan købes i europa

2x75 watt i 8 ohm RMS, det er kun en konfirmand forstærker LOL

Læs eller se  test af den
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Sikke en skam. Hvis du gerne vil have ren, rå power, så er det her løsningen http://https://www.soundimports.eu/en/hypex-nilai-stereo-kit.html?_gl=1*1y0165w*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAwvKtBhDrARIsAJj-kTiBnb8pbfHWASZl972S65CVv4rcO0VephsT33_U1E5Z24kfPI5iBTAaAnifEALw_wcB

Resten er indpakning og snake oil.

Skulle dét der være strømforsyningen i en effektforstærker?


LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 17:44
Jeg driver et par B&W 604 S1, med en NAD C275BEE effektforstærker og har en NAD 114 forforstærker på den.
Det spiller fint, og har ingen problemer med at drive mine højtalere. 

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Sikke en skam. Hvis du gerne vil have ren, rå power, så er det her løsningen http://https://www.soundimports.eu/en/hypex-nilai-stereo-kit.html?_gl=1*1y0165w*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQiAwvKtBhDrARIsAJj-kTiBnb8pbfHWASZl972S65CVv4rcO0VephsT33_U1E5Z24kfPI5iBTAaAnifEALw_wcB

Resten er indpakning og snake oil.

Skulle dét der være strømforsyningen i en effektforstærker?



Ligner en class d forstærker og strømforsyningen i sådan ser ca sådan ud som  på billedet

Strømforsyningen på en 1390euro dyr 

AUDIOPHONICS HPA-S400ET Power Amplifier Class D Stereo Purifi 1ET400A 2x400W 4 Ohm


https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifiers/audiophonics-hpa-s400et-power-amplifier-class-d-stereo-purifi-1et400a-2x400w-4-ohm-p-14393.html




Redigeret af gasolin - 02-Februar-2024 kl. 17:56
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg driver et par B&W 604 S1, med en NAD C275BEE effektforstærker og har en NAD 114 forforstærker på den.
Det spiller fint, og har ingen problemer med at drive mine højtalere. 


En helt traditionel 20 watts forstærker kan sikkert også trække de mest krævende højttalere. Spørgsmålet er bare, hvor mange watt der skal til før det begynder at lyde godt.
Vores B&W er måske ikke de aller værste at trække, men heller ikke de letteste. De vil gerne have lidt power er min erfaring. I hvert fald mere end 40W hehe Wink
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:


Ligner en class d forstærker og strømforsyningen i sådan ser ca sådan ud som  på billedet

Ja det er class D.
Kunne være interessant at høre den. Men 1500 euro er over mit budget anyway.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg driver et par B&W 604 S1, med en NAD C275BEE effektforstærker og har en NAD 114 forforstærker på den.
Det spiller fint, og har ingen problemer med at drive mine højtalere. 


En helt traditionel 20 watts forstærker kan sikkert også trække de mest krævende højttalere. Spørgsmålet er bare, hvor mange watt der skal til før det begynder at lyde godt.
Vores B&W er måske ikke de aller værste at trække, men heller ikke de letteste. De vil gerne have lidt power er min erfaring. I hvert fald mere end 40W hehe Wink

Nu er der en smule mere end 40W i en C275BEE…LOL

Jeg behøver sjældent at have volumenknappen meget mere end klokken 10, før det bliver for højt (siger min kone) Big smile


Redigeret af Jever - 02-Februar-2024 kl. 18:02
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg driver et par B&W 604 S1, med en NAD C275BEE effektforstærker og har en NAD 114 forforstærker på den.
Det spiller fint, og har ingen problemer med at drive mine højtalere. 


En helt traditionel 20 watts forstærker kan sikkert også trække de mest krævende højttalere. Spørgsmålet er bare, hvor mange watt der skal til før det begynder at lyde godt.
Vores B&W er måske ikke de aller værste at trække, men heller ikke de letteste. De vil gerne have lidt power er min erfaring. I hvert fald mere end 40W hehe Wink

Nu er der en smule mere end 40W i en C275BEE…LOL

Jeg behøver sjældent at have volumenknappen meget mere end klokken 10, før det bliver for højt (siger min kone) Big smile

Det fordi nogen forstærker kombinationer ofte levere alt krudtet klokken 11 og derfor kan være svært at justere volumen, fordi bare en lille ændring på volumeknappen gøre en stor forskel på lydstyrken
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2024 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg driver et par B&W 604 S1, med en NAD C275BEE effektforstærker og har en NAD 114 forforstærker på den.
Det spiller fint, og har ingen problemer med at drive mine højtalere. 


En helt traditionel 20 watts forstærker kan sikkert også trække de mest krævende højttalere. Spørgsmålet er bare, hvor mange watt der skal til før det begynder at lyde godt.
Vores B&W er måske ikke de aller værste at trække, men heller ikke de letteste. De vil gerne have lidt power er min erfaring. I hvert fald mere end 40W hehe Wink

Nu er der en smule mere end 40W i en C275BEE…LOL

Jeg behøver sjældent at have volumenknappen meget mere end klokken 10, før det bliver for højt (siger min kone) Big smile

Det fordi nogen forstærker kombinationer ofte levere alt krudtet klokken 11 og derfor kan være svært at justere volumen, fordi bare en lille ændring på volumeknappen gøre en stor forskel på lydstyrken

Har faktisk overvejet at bruge begrænseren på bagsiden, mest for at andre i huset ikke kom til at skrue for meget op (læs 2 teenagere)
Men har ikke kunne finde ud af om hvordan det ville påvirke lydkvalitet. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu